Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:52:48 GMT

برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۶۶۳۴

برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه تقدیر شدند

خبرگزاری شبستان: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز، آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فرماندهان ،مسئولان و متولیان امور قرآنی سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه به عنوان میزبان و برگزار کننده این مسابقات اظهار داشت: طبق فرمایش امام(ره) تمام گرفتای های مسلمین بخاطر دوری از قرآن است و مقام معظم رهبری در بیانات عمیقی که پیرامون قرآن و فعالان قرآن دارند می فرمایند:ضعف ما مسلمانان،عقب ماندگی ها، کج رفتاری ها و کج تابی های ما درمسائل اخلاقی و در زندگی به خاطر دوری از قرآن است.

 

وی افزود: تنها نسخه شفابخش در مباحث زندگی و نابسامانی های فرهنگی و اخلاقی و حتی در امور معیشتی زندگی بر می گردد به فاصله گرفتن با معارف قرآنی و تنها راه برای برخورداری از رفتارمناسب و زندگی سعادتمند دنیوی و اخروی بازگشت به معارف الهی قرآن می باشد.

 

سردار محبی گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغات با الهام از رهنمود های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از سال 1395 سه راهبرد اساسی را در مباحث قرآنی برای خود ترسیم و سرلوحه فعالیت های قرآنی خود قرار داده است، راهبرد اول گسترش،ترویج وتعمیق معارف قرآنی در اندیشه، فکر و رفتار کارکنان و در زندگی فردی، سازمانی و اجتماعی می باشد. راهبرد دوم افزایش کمی و کیفی تعداد قاریان،حافظان و آشنایان با مفاهیم قرآنی است که این مطلب یکی از تدابیر مد نظر مقام معظم رهبری در سطح کشور می باشد. 

 

وی راهبرد سوم را  توانمند سازی فعالان قرآنی در عرصه رقابت های کشوری و رقابت های نیروی مسلح دانست و افزود: در راستای تحقق این راهبرد در سال های 95 و96 اقدامات مهمی صورت گرفته که به لطف الهی در سال97 نیز ادامه خواهد داشت.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت : از جمله اقداماتی که در سنوات گذشته در تحقق این راهبردها صورت گرفت ، برگزاری کارگاه های قرآنی پژوهی است که با استقبال بسیار خوب کارکنان مواجه شد؛ و نیز از جمله این اقدامات ،آماده سازی کتاب مفاهیم قرآنی برای آشنایی هر چه بیشتر با معارف قرآنی و تهیه فلش کارت های قرآنی در هشت موضوع و محور کلان و در سی موضوع کاربردی به تعداد365 کارت است که تحت عنوان یک روز یک آیه می باشد . در هر کارت یکی از آیات قرآن که  در زندگی کاری و اجتماعی کاربرد زیادی دارد به همراه ترجمه و تفسیر به تعداد 15 هزار سری چاپ و بین کارکنان سپاه توزیع گردید.

 

لازم به ذکر است در این مسابقات سه روزه تعداد583  نفردر رشته های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل و قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و نکات تفسیری جزء 20 قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات برتر این مسابقات به  انتخابی مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح دعوت خواهند شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • قرآن همه چیز ماست
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران