Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون اسکی گفت: دیدگاه اسکی‌بازان نباید فقط به کسب سهمیه المپیک باشد و ما باید نگرش رفتن روی سکو را در آنها ایجاد کنیم. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ ورزشی سایر حوزه ها نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سید عبدی افتخاری در نشست خبری رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی آسیا که قرار است از فردا (یکشنبه) به میزبانی پیست دربندسر برگزار شود، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین شاخصه‌های توسعه ورزش در هر کشور کسب میزبانی‌های مختلف است، چون می‌توانیم شرایط زیرساخت‌ها و امکانات موجود را بفهمیم و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به جلو برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها 11 کشورقزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، افغانستان، کره جنوبی، چین تایپه، تاجیکستان، مغولستان، ازبکستان، هند و ایران حضور خواهند داشت. همچنین 70 بازیکن مرد و 25 اسکی باز زن با یکدیگر رقابت خواهند کرد. برگزاری چنین رویدادی یک کار بزرگ است که خوشبختانه هماهنگی‌ها و تلاش‌های زیادی برای آن صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم میزبان خوبی باشیم.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: طبق تفاهم نامه‌ای که با پیست دربندسر امضا شده تمام هزینه‌های برگزاری این مسابقات برعهده این پیست است. در خصوص ترکیب تیم‌های حاضر در ایران نیز باید بگویم که تقریبا همه تیم‌ها با نفرات اصلی خود به تهران می‌آیند.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای صاحب‌نام نیز از همان نفراتی استفاده خواهند کرد که هفته گذشته در المپیک زمستانی 2018 حضور داشتند؟ گفت: همانطور که گفتم تیم‌ها تقریبا با ترکیب اصلی شرکت خواهند کرد، ضمن اینکه ما اگر می‌خواستیم مسابقات را عقب بیندازیم گرمای هوا می‌توانست تأثیر منفی در برگزاری این رویداد داشته باشد.

وی عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم شرایط ایده آلی را فراهم کنیم و قطعا در چنین وضعیتی ورزشکاران کشورمان یک گام جلوتر از سایر اسکی‌بازان خواهند بود. ما انتظار داریم که ملی‌پوشان ایران به رتبه‌های خوبی برسند و بر روی سکوهای خوبی قرار بگیرند.

رئیس فدراسیون اسکی درباره نتایج اسکی بازان ایران در المپیک زمستانی 2018 و صحبت‌هایی که در خصوص عدم وجود امکانات مطرح شده است، گفت: واقعیت این است که باید پله پله بالا برویم و اولین موضوع برای تحقق این مسئله تأمین زیرساخت‌ها و استفاده از تکنولوژی به روز است. متأسفانه پیست‌های خصوصی کمی در کشور فعالیت دارند که آنها فقط از شرایط بهتری بهره می‌برند آن کشورهایی که در المپیک زمستانی جایگاه خوبی دارند تکنولوژی و زیرساخت لازم را نیز در اختیار دارند.

افتخاری ادامه داد: ورزشکاران ما در کره جنوبی چند مشکل داشتند که یکی از آنها سرمای بیش از حد هوا بود به طوری که کار را برای ما بسیار سخت کرده بود. روز اول که به کره جنوبی رسیدیم و اسکی‌بازان به محل تمرین رفتند هر کدام‌شان در بازگشت از محل تمرین عنوان می‌کردند که  زمین یخ زده و این مسئله قدرت مانور را از آنها گرفته است. من خودم هم که اسکی کردم متوجه این شرایط شدم. بنابراین باید تکنولوژی آماده باشد تا ما بتوانیم پیش از اعزام حداقل یک بار حضور در چنین پیست‌هایی را تجربه کنیم. بدون شک اگر محمد کیادربندسری و فروغ عباسی و سایر اسکی‌بازان فرصت تمرین در چنین شرایطی را پیدا می‌کردند حتی می توانستند نتایج بهتری کسب کنند. در واقع تمرین در چنین فضایی وتجربه کردن آن باعث کاهش استرس ورزشکار می‌شود.

وی تصریح کرد: آیا می شود با دست خالی جلو رفت؟ ورزشکاران سایر کشورها 9 ماه از سال را تمرین می‌کنند این در حالی است که اسکی بازان ایران فقط توانستند به یک اردوی یک ماهه به اتریش بروند. ما برای آنکه بتوانیم حرفی برای گفتن در اسکی داشته باشیم باید چندین اتفاق رخ بدهد. اتفاق اول آن است که زیرساخت‌های روز دنیا را بیاوریم که این مسئله باید در برنامه‌های وزارت ورزش قرار بگیرد. همچنین باید از دانش روز دنیا هم بهره ببریم که این موضوع از سال قبل آغاز شده است. ما باید ضمن اجرایی کردن پروژه استعدادیابی نگرش از کوه رفتن را هم در ورزشکاران ایجاد کنیم در واقع نباید ورزشکار فقط به فکر کسب سهمیه و رفتن به المپیک باشد. من این مسائل را در هیئت اجرایی کمیته المپیک نیز مطرح کردم و به نظرم اسکی ایران باید حرف‌هایی برای گفتن در دنیا داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: برنامه‌های استعداد یابی در اسکی آغاز شده و ما برای دو دوره آینده باید روی اسکی بازان 9 و 10 ساله برنامه‌ریزی کنیم. نگاه فدراسیون این است که ضمن حفظ قهرمانان امروز که الگویی برای رده‌های پایه هستند باید تمامی انرژی خود را روی نخبه پروری بپرداختیم فدراسیون اسکی متولی زیرساخت‌ها نیست و فقط می‌تواند در بخش نرم افزاری فعالیت کند.

انتهای پیام/

R1351/P35350/S3,33/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان برگزار و محمود یسلیانی به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، جواد محمدی؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد و محمود یسلیانی ریاست هیئت را بر عهده گرفت.

در این مجمع محمود یسلیانی و وجیهه مطهری برای ریاست هیئت کاندید شده بودند که مطهری پیش از شروع مجمع انصراف خودش را اعلام کرد در نهایت محمود یسلیانی با کسب 13 رای از 15 رای ماخوذه به ریاست هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

همچنین بر اساس قانون، یسلیانی برای پست‌های نائب رئیس، خزانه‌دار و هیئت رئیسه به ترتیب وجیهه مطهری، عبدالرضا اسفنانی، فرشته جلالی، عبدالرضا پسیانی و علیرضا بهزادیان‌فر را پیشنهاد داده بود که افراد پیشنهادی با کسب 14 رای توانستند اعتماد اعضای مجمع را جلب کنند.

پیست اسکی دیزین بازگشایی شدمسیر تردد پیست اسکی شیرباد بازگشایی شد

 

پیست فریدونشهر بین‌المللی شد

جواد محمدی در ابتدای مجمع ضمن تقدیر و تشکر از حاضران در جلسه گفت: خدا را شاکرم که شرایط برگزاری این مجمع نیز فراهم شد و امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد.

وی افزود: امیدوارم که در فصول بارندگی نیز شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف باشیم تا هم از خیرات این رحمت‌الهی بهره‌مند شویم و هم رشته جذاب اسکی را با قدرت و پرطمطراق در سطح استان ادامه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رشته اسکی طی چند سال اخیر هم در سطح کشور و هم در سطح استان شاهد اتفاقات خوبی بوده و با پیگیری د همکاری فدراسیون و هیئت استان، پست اسکی فریدونشهر بین‌المللی شد و گواهی بین‌المللی پیست را دریافت کردیم و خوشبختانه شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدونشهر، بهبود چشم‌‌گیری داشته و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: روند توسعه اسکی با همدلی و هم‌افزایی جامعه اسکی ادامه خواهد داشت و باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم؛ امسال اسکی روی یخ دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند و قطعا روزهای درخشانی در انتظار اسکی کشور است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • ساحلی‌بازان والیبالیست دریک چهارم نهایی آسیا
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد | اگر بارش ها شدید هم باشد نگران نیستیم
  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند