Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از تخم شوید راهی آسان برای افزایش اشتها و افزایش وزن افرادی است که کم اشتها هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ارتباط کلسترول با سرطان 

محققان دانشگاه کالیفرنیا به تازگی دریافته‌اند که افزایش میزان کلسترول در خون، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعات نشان داد که یک رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا تا چه میزان می‌تواند به ابتلا به سرطان‌ها، به ویژه سرطان‌های گوارشی، مانند سرطان‌های روده بزرگ و راست روده منجر شود؛ در این تحقیقات؛ در بدن نمونه‌های آزمایشگاهی که رژیم‌های غذایی پر چرب داشتند؛ خطر تشکیل تومور ۱۰۰ برابر افزایش یافته بود.

خوراکی‌هایی مثل غذا‌های سرخ شده، گوشت گاو، گوشت گوسفند، تخم مرغ، مرغ، کره، پنیر، شیر، خامه، هات داگ، مارگارین سوسیس، و دیگر محصولات حیوانی از بیشترین میزان کلسترول برخوردارند.

 افزایش اشتها با شوید

طب گیاهی برای مشکل کم اشتهایی مصرف گیاه شوید را توصیه می‌کند؛ برای افرادی که اشتهای کمی به خوردن غذا دارند، استفاده از تخم شوید راهی آسان برای افزایش اشتها و افزایش وزن است.

تخم شوید علاوه بر افزایش اشتها موجب تقویت معده می‌شود و به بدن انرژی می‌دهد؛ از سوی دیگر تخم شوید را می‌توانید در زمان ناراحتی معده به کار ببرید.

دم کرده گیاه شوید هم برای سلامتی بدن خصوصا دستگاه گوارش مفید است؛ افرادی که با درد شدید و ورم معده مواجه‌اند یا مبتلا به استفراغ شدید هستند از دم کرده شوید برای تسکین فوری درد‌های خود استفاده کنند؛ علاوه بر این، دم کرده این گیاه برای خانم‌های شیر ده فوق العاده مفید است، زیرا با مصرف آن به طور قابل توجهی شیر آن‌ها زیاد خواهد شد.

محافظت در برابر ام اس با مصرف ماهی 

نتایج مطالعات محققان موسسه تحقیقاتی کایسر در کالیفرنیا نشان داد مصرف یک بار ماهی در هفته احتمال ابتلا به بیماری ام اس را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

 میلین، یک ماده چربی است که عصب را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند؛ در بیماری ام اس، سیستم ایمنی به اشتباه به میلین‌ها آسیب می‌زند؛ در حقیقت این بیماری نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن است؛ از آن جایی که اسید‌های چرب امگا ۳ خاصیت ضدالتهابی دارند و محافظت کننده سیتم عصبی هستند می‌توانند ماده غذایی موثر در جلوگیری از ابتلا به ام اس باشند.  ماهی یا غذا‌های دریایی منابع سرشار امگا ۳ است.

راهکار‌های  مقابله با افسردگی پس از زایمان

بسیاری از زنان پس از سپری کردن دوران بارداری و وضع حمل با افسردگی مواجه می‌شوند؛ بررسی‌های علمی اخیر نشان می‌دهد که زنان می‌توانند با ورزش هوازی با این نوع افسردگی مقابله کنند.

این تحقیقات ثابت کرد که ورزش کردن به شکل تیمی، گروهی و به شکل فردی افسردگی را تا میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

روان درمانی و مصرف دارو‌های ضد افسردگی از شایع‌ترین راهکار‌ها برای مقابله با افسردگی پس از زایمان است.

شیر ارگانیک بنوشید

بهتر است بدانید که نوشیدن شیر ارگانیک خطر حملات قلبی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد؛ علت این امر آن است که شیر اُرگانیک در مقایسه با شیر معمولی حاوی اسیدچرب امگا ۳ بسیار زیادی است که موجب تقویت قلب و عروق شده و سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این میزان امگا ۶ هم در شیر ارگانیک بالاست؛ به طوری که شیر ارگانیک تقریبا به یک میزان امگا ۶ و امگا ۳ دارد؛ اما در شیر معمولی نسبت امگا ۶ و امگا ۳ به ترتیب ۵.۷ به یک است و امگا ۶ کمتری دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری که با افسردگی مرتبط است

افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی از نظر ژنتیکی مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا،  افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی چالش‌های اصلی سلامت هستند که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند.

نتایج تحقیقات از دهه ۱۹۹۰ نشان داده است که یک پیوند دوطرفه وجود دارد؛ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی هستند و افرادی که بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارند اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند. این رابطه متقابل نیاز حیاتی برای مداخله زودهنگام را برجسته می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که نوجوانان مبتلا به افسردگی را از نظر علائم قلبی عروقی تحت نظر داشته باشید و بر مدیریت پیشگیرانه این خطرات سلامتی مرتبط تاکید دارد.

در حالی که عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن مدت‌هاست در رابطه بین افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی دخیل بوده‌اند، نتایج تحقیقات اخیر ارتباط درونی‌تری را نشان می‌دهد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این بیماری‌ها مسیرهای ژنتیکی مشترکی دارند و مبنای ژنتیکی مشترک را آشکار می‌کنند که بر هر دو شرایط تأثیر می‌گذارد.

یافته‌های مهم فنلاند

دکتر بینشا اچ میشرا و گروه او در دانشگاه تامپر فنلاند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. آنان از طریق تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خون و داده‌های بیان ژن، ماژول ژنی خاص مرتبط با افسردگی و سلامت قلبی‌وعروقی را شناسایی کردند. این ماژول شامل ۲۵۶ ژن است که سطح بیان آنها با افزایش خطرات برای هر دو شرایط مرتبط است.

دکتر میشرا اظهار کرد: شناسایی این ژن‌ها نه تنها نشانگرهای زیستی جدیدی را برای افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی فراهم می‌کند، بلکه دری را به روی توسعه درمان‌هایی باز می‌کند که می‌توانند هر دو بیماری را به طور همزمان هدف قرار دهند.

محققان دریافتند که سه ژن برتر در این ماژول با چندین اختلال مغزی و سلامت ضعیف قلبی‌وعروقی مرتبط هستند و بر نقش عوامل ژنتیکی در بروز همزمان این شرایط تأکید دارند.

دکتر میشرا اظهار کرد که یافته‌ها نه تنها درک ما را از زمینه‌های بیولوژیکی این شرایط افزایش می‌دهد، بلکه به هموار کردن راه برای رویکردهای یکپارچه برای درمان کمک می‌کند.

این تحقیق نه تنها درک ما را گسترش می‌دهد، بلکه امیدی را برای راهبردهای پیشگیری و درمان مؤثرتر، با هدف قرار دادن علل ریشه‌ای و نه فقط علائم این مسائل بهداشتی فراگیر، ارائه می‌دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Psychiatry منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان