Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر معاون اول رئیس جمهور در پی انتشار کلیپی از سخنرانی اسحاق جهانگیری در مورد مشکلات ناشی از سیاست های معطوف به رشد بالای جمعیت در دهه شصت، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بدنبال اقدام غیر اخلاقی یک رسانه در انتشار کلیپی ناقص از سخنرانی معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکلات ناشی از سیاست های معطوف به رشد بالای جمعیت در دهه شصت در کشور و فضاسازی ها و باز نشر آن در فضای مجازی، توضیحات زیر را به اطلاع عموم ملت بزرگ و هوشمند ایران می رساند:

این سخنرانی روز پنج شنبه مورخ ۹۶/۱۲/۱۰ در جمع تعدادی از اساتید برجسته دانشگاه ها، صاحبنظران و پژوهشگران و به مناسبت روز جهانی آینده در فرهنگستان علوم ایراد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- آقای جهانگیری در بخشی از سخنرانی خود در این جلسه، از منظر آسیب شناسی برخی از ابرچالش های فراروی کشور نظیر؛ آب، محیط زیست، جمعیت، مؤسسات مالی که ناشی از عدم سیاستگذاری و برنامه ریزی های مناسب و بلند مدت در گذشته بوده و امروز به مشکلات بغرنج و پیچیده ای تبدیل شده است؛ اشاره داشتند که یکی از مسائل نظیر جمعیت اگر همزمان به رشد و پیامدهای افزایش جمعیت در آینده پرداخته نشود و برنامه ریزی های لازم برای ایجاد زیرساخت های متناسب با آن رشد انجام نشود با مشکلات روبرو خواهیم شد. همانطوری که متولدین دهه شصت با بالاترین نرخ رشد جمعیت در آن دوره در تمامی مراحل تحصیلی و شغلی همواره با مشکلات متعددی از جمله کمبود مدرسه و کلاس درس با وجود چند شیفته شدن مدارس مختلف و کمبود شغل مناسب مواجه بوده اند و اگر ضعف آینده نگری برطرف نشود در آینده و در دوره سالمندی نیز با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

۲- معاون اول رئیس جمهور بارها و در مناسبت های مختلف نسبت به برخی از اقدامات غیرکارشناسی امروز نیز که می تواند در آینده موجب بروز مشکلات برای کشور شود، هشدار داده اند.

۳- به رغم فضاسازی و برخوردهای غیرمسئولانه با این سخنان خیرخواهانه، معاون اول رئیس جمهور همواره بر ضرورت اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسی همراه با آینده نگری در مواجهه با مسائل جاری کشور تاکید داشته و معتقدند که دهه شصتی های عزیز بزرگترین سرمایه اجتماعی و ظرفیت بالقوه کشور برای رسیدن به توسعه موزون و پایدار هستند. ضمن آنکه به فضل الهی و به همت جوانان خوش فکر و تحصیل کرده دهه شصت که با وجود مشکلات فراوان و کمبودهایی که خود هیچ نقشی در ایجاد آنها نداشته و همیشه بار مشکلات ناشی از سیاست های روزمره و مقطعی و عدم آینده نگری مسئولان را بیش از دیگران بر دوش کشیده اند، آینده ایران عزیز روشن و پر از امید است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح

طرح جوانی جمعیت به جهت حمایت از خانواده‌ها در هنگام تولد فرزند و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری از سوی دولت مطرح شد و به اجرا درآمد، مادران مشمول طرح می‌توانند با توجه به شرایط در یکی از این طرح‌ها ثبت نام کرده و از آن بهره‌مند شوند.

اما یکی از مادران خرم آبادی با ارسال پیام از مشکلات این طرح سخن گفت و در خواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، جهت امتیاز خودروی به مادرانی که ثبت نام کرده اند و مادرانی که هنوز موفق به ثبت نام نشدند و همچنین مادرانی که به خاطر دهک بندی دچار مشکلاتی شدند درخواست پیگیری دارم. سایت بسته است و مادرانی که قصد ثبت نام دارند امکانش برایشان فراهم نیست و کسی نیز پیگیر این مشکل نیست. بنده از خرم آباد پیام می‌دهم و مشکل دیگری که مادران با آن مواجه هستند تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری هستند ۵ ما از تولد فرزند بنده می‌گذرد، اما همچنان ۲۰۰ نفر در نوبت گرفتن وام هستند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد