Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سملوایز مجارستان با حضور وزیر بهداشت امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: طی این سفر که پنجشنبه و جمعه، ۱۰ و ۱۱ اسفند با هدف استحکام همکاری‌های علمی با کشور مجارستان انجام شد، این تفاهم‌نامه با دکتر Agoston Szel رئیس دانشگاه سملوایز به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پذیرش مشترک دانشجو، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و آموزشی مشترک، تبادل اساتید و دانشجویان، تبادل دانش و برگزاری مشترک سمینار‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی از جمله موارد توافق شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به دنبال توافقات انجام شده در سفر پیشین هیأت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به مجارستان، مرکز ملی تحقیقات سرطان این کشور، انستیتو کانسر ایران و مرکز تحقیقاتی خون و آنکولوژی دانشگاه با امضاء این تفاهم‌نامه امکان برنامه‌ریزی برای انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک را خواهند داشت.

کردی گفت: دانشگاه سملوایز قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در مجارستان است و در آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی تایمز (Times Higher Education) در رتبه ۶۰۰-۵۰۱ جهان قرار دارد و دارای ۱۰ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان است.

وی با اشاره به اینکه طی این سفر همچنین امکان ملاقات با روسای تعدادی از دانشگاه‌های مجارستان با همراهی قائم‌مقام وزیر نیروی انسانی این کشور در امور دانشگاه‌ها فراهم شد، اظهار داشت: همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی طی این دیدار‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به بازدید از مرکز ملی اختلالات ستون فقرات مجارستان اشاره کرد و گفت: این مرکز با ۲۶ اتاق عمل، ۱۶۰ تخت و حدود ۳ هزار عمل جراحی در سال، اجرای طرح‌های پیشگیری، تشخیصی و درمانی (جراحی و غیرجراحی) اختلالات ستون فقرات را برعهده دارد.

کردی افزود: مرکز ملی اختلالات ستون فقرات مجارستان، مجموعه شناخته‌شده‌ای در حیطه تومور‌ها و بدخیمی‌های ستون فقرات در منطقه است.

وی تاکید کرد: در دیدار با دکتر Peter Paul Varga، رئیس این مرکز، امکان تعاملات آموزشی و پژوهشی با همکاری دپارتمان‌های مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد بررسی قرار گرفت.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرای دوره‌های فلوشیپ بدخیمی‌های ستون فقرات با رویکرد جراحی‌های ستون فقرات و آنکولوژی را از جمله زمینه‌های توافق شده برای همکاری‌های مشترک دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس مرکز آمار ایران

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی