Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: قاعدتاً تمامی جریانات و احزاب سیاسی موافق اعاده اموال نامشروع مسئولان هستند، مگر کسانی که به نوعی منفعتی در عدم اجرای این طرح داشته باشند و به دنبال حربه و دستاوریزی برای فرار از اجرای چنین طرحی باشند. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه نظرات

حسن بهرام نیا از امضاکنندگان طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بنده با طرح و پیگیری موضوع مهم اعاده اموال نامشروع مسئولان موافقم و خودم از امضا کنندگان این طرح هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع که بررسی کنیم مسئولان از کجا آورده اند، باید همواره جزو دستور کار ما باشد؛ چون صیانت از بیت المال از وظایف اصلی قوه نظارتی مجلس است.

بهرام نیا درمورد جو حاکم بر مجلس در خصوص نگاه به این طرح گفت: به نظرم نمایندگان بیشتری این طرح را امضا کنند و با جو مثبتی که در این خصوص وجود دارد و همه خواهان برقراری عدالت اجتماعی و صیانت از بیت المال هستند، عمده نمایندگان این طرح را امضا خواهند کرد.

وی ادامه داد: کمترین عایدات این طرح این است که در وهله نخست با ورود مجلس به این امر مهم، اعتماد مردم نسبت به این مسئله که نمایندگان به دنبال احیای عدالت اجتماعی هستند، جلب خواهد شد و در وهله دوم با اجرای این طرح و گزارش کامل آن به مردم، اعتماد آنها به مسئولانی که در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و ... تأثیرگذارند بیشتر و بیشتر می شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس دهم تصریح کرد: این افزایش سطح اعتماد عمومی به افزایش سرمایه اجتماعی کشور می انجامد؛ این اعتماد مردمی به مسئولان یک کشور و نظام حاکم بر آن، مهمترین سرمایه اجتماعی هر کشوری است.

بهرام نیا با بیان اینکه "این طرح از نخستین مرحله تا انتهای اجرای موفقیت آمیز آن تماماً خیر و برکت و عایدات برای کشور به دنبال دارد"، گفت: کمترین عادیات این طرح افزایش سرمایه اجتماعی کشور است و در وهله بعدی با صرف درست عایدات اقتصادی آن در برقراری عدالت اجتماعی با کاهش فقر و اشتغال زایی، می توان آثار و برکات اجرای چنین طرحی را چند برابر کرد.

وی افزود: البته در طول زمان اجرای طرح ممکن است شاهد کارشکنی هایی باشیم و برخی از کسانی که به نوعی در مواردی ذی نفع بوده اند، با پیدا کردن راهکارهای قانونی چون صدور بخشنامه ها و یا توسل به دستورالعمل هایی بخواهند از نظر زمانی و نحوه اجرا خللی در فرآیند اجرا به وجود آورند که البته اعمال اینچنین کارشکنی هایی نیز طبیعی است.

بهرام نیا در پاسخ به اینکه "آیا کارشکنی ها تا امروز مصداق واقعی نیز داشته است یا خیر"، گفت: وقتی در مباحث کلامی و گفتمان هایی که شکل می گیرد برخی در مقام دفاع از مال اندوزی مسئولان برمی آیند و طرح مسائلی برای برخورد و بررسی اموال غیرمشروع را کم اهمیت و غیرضروری می دانند، باید شک کرد و دید پشت قضایا و این صحبت ها چه چیزهایی است و به طور طبیعی ما باید منتظر کارشکنی هایی باشیم که از سوی افرادی که سهمی از اموال نامشروع برده اند، صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "بررسی اموال مسئولان و اعاده اموال نامشروع خواست همه آحاد جامعه است"، گفت: این یک مطالبه مردمی است که فارغ از نگاه سیاسی باید مورد استقبال و حمایت تمامی احزاب و تشکل های سیاسی قرار گیرد.

وی افزود: اگر تشکل ها و جریانات سیاسی به اساسنامه خود عمل کنند، یکی از محوری ترین بحث ها در اساسنامه هر جریان سیاسی برقراری عدالت اجتماعی است؛ پس قاعدتاً تمامی جریانات و احزاب سیاسی موافق این طرح هستند، مگر کسانی که به نوعی منفعتی در عدم اجرای این طرح داشته باشند و به دنبال حربه و دستاوریزی برای فرار از اجرای چنین طرحی باشند.

انتهای پیام/

R32317/P1010113/S80,7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک

 علی محبی  بیان کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی با محوریت معنویت، مهدویت و قدس شریف انجام که در ابتدای دیدار پایوران سپاه و بسیج با امام‌جمعه زهک و کلاس اخلاق در راستای آشنایی با افکار شهید مطهری در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای محله، نشست‌های بصیرتی مشترک با رده‌ها، نشست‌های جهاد تبیین با محوریت کتاب‌های استاد شهید مطهری، دیدار خانواده شهدا آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، کلاس اخلاق ویژه کارکنان و بسیجیان، مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و بسیجیان، توزیع نشریات سیاسی و اخلاقی، حضور کارکنان و بسیجیان در نمازجمعه، توزیع تراکت با موضوع معنویت و مهدویت و... از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدای معلم، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، تجلیل از خانواده شهدای معلم، تجلیل و دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام‌جمعه زهک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان از جمله برنامه‌های دیگری است که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در این هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه زهک خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که همه‌جانبه برای امنیت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است پیش‌گام بوده است و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مانند خاری در چشم دشمن قرار دارد که این خود افتخاری است برای ما و کارکنان این نهاد مقدس باید قدردان حضور خود و خدمت در سپاه را دانسته چرا که این جهاد و حفاظت از کشور در برابر دشمنان، موجب عزت و افتخار آن‌هاست، اما عقب‌نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک