Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گردهمایی روسای ادارات مشارکت ها و کارشناس مسئولان استان های سراسر کشور که در سالن شهید حججی سازمان مدارس غیر دولتی برگزار شد، اظهار کرد: بخش غیر دولتی به منظور افزایش کارایی ،کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی، پاسخگویی بیشتر به مردم و کاهش تصدی گری ورود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش بهتر است از توان رسانه ها بیشتر استفاده شود و همچنین از توانمندی کسانی که علاقه مند به حضور بیشتر مردم در عرصه مشارکت هستند بهره گرفت.

زینی وند افزود: با توجه به ساختارهای سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جامعه، هدف ورود بخش غیر دولتی در عرصه آموزش و پرورش، ایجاد ظرفیت بیشتر برای مشارکت مردم است.

شرایط دانش آموزان مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: مدارس غیر دولتی از نظر ضوابط و مقررات، محتوی و برنامه درسی همانند مدارس دولتی هستند و در بسیاری از موارد مشاهده می شود که مدارس غیر دولتی در این زمینه ها بسیار دقیق‌تر از سایر مدارس عمل می کنند.

وی همچنین در خصوص شرایط دانش آموزان مدارس غیر دولتی گفت: بیش از 70 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی شهر تهران فرزندان کارمندان هستند و فرزندان بسیاری از اقشار جامعه در این مدارس به تحصیل مشغول هستند.

زینی وند با بیان اینکه روسای ادارات مشارکت های مردمی در سطح استان ها از جایگاه مهمی برخوردارند، گفت: پیش شرط هایی برای تحقق مشارکت بیشتر مردم در سطح استان ها و مناطق آموزش و پرورش وجود دارد که مدیران مشارکت های استان ها با تسهیل کردن این شرایط می توانند به این امر کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فیلم سینمایی زندگی شهید محیط زیست، «هوشنگ نصیری» در راستای ترویج فرهنگ ایثار، میهن‌دوستی و توجه به محیط‌زیست تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی اظهار کرد: زندگی شهید هوشنگ نصیری با هدف اشاعه فرهنگ شهادت و توجه به مقوله محیط زیست در قالب یک فیلم ساخته خواهد شد.

وی افزود: این فیلم سینمایی با همکاری معاونت استان‌های سازمان صداوسیما، مرکز صداوسیمای استان خوزستان و اداره کل محیط‌زیست استان خوزستان و با راهبری معاونت آموزش و مشارکت‎‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‎ زیست ساخته خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شهید نصیری از اولین شهدای محیط زیست در جنگ تحمیلی هستند که با توجه به ویژگی های فردی و اخلاقی نیازمند توجه ویژه به‌عنوان الگوی فرهنگی و محیط زیستی بودند.

مرادی با اشاره به اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده شهید محیط‎ زیست، هوشنگ نصیری توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، سال گذشته در کنگره بزرگداشت شهدای محیط‌زیست در اهواز یک جلد مصحف شریف را به خانواده این شهید بزرگوار اهدا کردند که توجه جدی افکار عمومی و رسانه‌ها را به خود جلب کرد و این امر باعث شد تا ایده اولیه تهیه این فیلم در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی ایجاد شود.

وی تهیه فیلم، مستند، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از زندگی شهدای محیط‌بان را از راهبردهای اصلی معاونت آموزش و مشارکت‎های مردمی در سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: شهدای محیط‌‎بان در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و وطن دوستی قرار دارند و ما باید به‎ عنوان متولیان حوزه فرهنگ و آموزش در انعکاس سبک زندگی، باورها و تلاش‌های این عزیزان در حفاظت از محیط‌زیست کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بودجه این فیلم سینمایی مستند توسط سازمان حفاظت محیط زیست تأمین خواهد شد، گفت: در تهیه این فیلم از عوامل درجه یک و حرفه‌ای سینمای کشور استفاده خواهد شد تا تأثیرگذاری و ماندگاری این مجموعه سینمایی در اذهان عمومی جدی و عمیق باشد.

کد خبر 749130

دیگر خبرها

  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است