Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - موافقتنامه همکاری بین استانداری، میراث فرهنگی و بخش خصوصی به منظور مرمت، بازسازی و ساخت هتل عمارت وزیری امضاء شد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان صبح شنبه به همراه جمعی از مسئولین از عمارت تاریخی وزیری بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید حسین کارنما مدیر مرمت و بازسازی خانه باغ وزیری، قدمت این خانه را حدود ۱۷۰ سال دانست و گفت: مرمت و بازسازی این خانه باغ از تابستان ۹۵ آغاز شده که تا کنون حدود ۸۰ درصد مرمت فاز اول آن به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بروکراسی اداری در صدور مجوزها گلایه کرد و افزود: نقشه های فاز دوم که یک ساختمان اقامتی با معماری سنتی است، تهیه شده است اما منتظر صدور مجوز آن می‌باشیم تا عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

مدیر مرمت و بازسازی خانه باغ وزیری از بهره‌برداری فاز نخست آن در اوایل تابستان سال آینده خبر داد وبیان کرد: فاز دوم آن نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: تا کنون به منظور بازسازی و مرمت این ساختمان حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است که برای اتمام آن نیز به سه میلیارد تومان دیگر نیاز است.

کارنما میزان اشتغال این مجموعه را به صورت مستقیم حدود ۱۰۰ نفر دانست و ادامه داد: این مجموعه شامل فضای پذیرایی، توریستی، نمایشگاهی و فضای اقامتی است و ۶۰ درصد اقدامات ما مربوط به بهسازی و ۴۰ درصد دیگر آن مربوط به نوسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: این خانه کوشک مانند در محله زرتشتیان بنا شده است که تزئینات آن متعلق به قبل از اسلام و دوره صفویه است که این معماری ریشه کرمانی دارد، به‌گونه‌ای که گچ‌بری‌های آن مختص کرمان است و الهام گرفته از دوره صفویه می‌باشد.
 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز