Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از خانه ملت،‌ محمدرضا منصوری در خصوص عواقب تعطیل کردن شرکت‌های خودروسازی داخلی، اظهار داشت: طبیعی است که تعطیل کردن شرکت‌های خودروسازی به نفع کشور نیست و باید به‌صورت شیب‌دار و با تدبیر خودروهایی را که گران تمام شده‌اند را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی کشور با گران فروختن روی پا ایستاده‌اند، بیان کرد: در صورتی که تعرفه واردات خودروهای خارجی برداشته شود طبیعی است که شرکت‌های خودروسازی داخلی توان رقابت با آنها را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، با اشاره به اینکه در صورتی که شرکت‌های تولید خودروی کشور به سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و یا شرکت‌های خودروسازان خارجی واگذار شود بهتر است مشابه اتفاقی که در کشور چین صورت گرفت، عملیاتی شود، ادامه داد: در این زمینه وضعیت ایران بهتر از چین است زیرا قیمت انرژی و کارگر در ایران پایین‌تر تمام می‌شود.

منصوری با تأکید بر اینکه طبیعی است که با توجه به چنین شرایطی سرمایه‌گذاران علاقه بیشتری برای حضور در ایران داشته باشند، اضافه کرد: تعطیلی این شرکت‌های خودروسازی به نفع کشور نیست، اما بهتر است که به بخش خصوصی خارجی واگذار و یا اینکه با برندهای خارجی مطرح همکاری کنند، در واقع این تنها نسخه نجات صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راه دیگری برای نجات صنعت خودروسازی کشور با توجه به میزان بدهکاری آن وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر بر روی کاغذ خودروسازی‌ها سودده نشان می‌دهند اما با وقوع یک فاجعه این مسئله روشن می‌شود که بهتر است هرچه زودتر این موضوع برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجازه دهیم مردم خودروی خوب سوار شوند، چراکه با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند حق دارند تا از محصولات با کیفیت استفاده کنند و خودروی مرگ سوار نشوند، خاطرنشان کرد: در مدیریت دولتی تنها سفره برای یک عده پهن شده و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند، مدیران دولتی در ضرر مجموعه شریک نیستند و هرچه خطا کنند هیچ زیانی را متحمل نمی‌شوند.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏