Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:40:16 GMT

آشنايي با پرتقال خوني + خواص پرتقال خوني

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۶۶۶۹

آشنايي با پرتقال خوني + خواص پرتقال خوني

خبرگزاري آريا -

پرتقال خوني چيز جز نوعي پرتقال نيست که داراي گوشت قرمز است
محققان اثر آنتوسيانين را که در ميوه ها و ساير خوراکي هاي قرمز و بنفش رنگ مانند پرتقال خوني، گيلاس، توت فرنگي و چاي ترش وجود دارد.
آيا دوست داريد بدانيد که چه ارتباطي ميان خون و پرتقال وجود دارد؟ پرتقال خوني چيز جز نوعي پرتقال نيست که داراي گوشت قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان اثر آنتوسيانين را که در ميوه ها و ساير خوراکي هاي قرمز و بنفش رنگ مانند پرتقال خوني، گيلاس، توت فرنگي و چاي ترش وجود دارد، بررسي کرده و به اين نتيجه رسيده اند که اين ماده در کاهش خطر ابتلا به عوارض قلبي و چاقي مفرط نقش دارد.
خوشبختانه مصرف پرتقال خوني که حاوي مقدار زيادي آنتوسيانين است، در کشور ما رايج است.
در حال حاضر در يک مرکز تحقيقاتي در اسپانيا پژوهش هايي براي اصلاح ژنتيک بر روي نهال اين پرتغال در حال انجام است. انتظار مي رود آنها بتوانند تا اواخر امسال يک نهال اصلاح شده از نظر ژنتيکي را توليد کنند. پرتقال هاي خوني حاوي مقادير بسياري آنتو سيانين هستند.
محققان استدلال مي کنند رنگدانه هاي قرمز، بنفش و آبي اين ميوه از بدن در برابر بيماري هاي بسياري محافظت مي کنند.
يکي از محققان که بر روي خواص اين ميوه پژوهش مي کند گفت مطالعات نشان مي دهد که آب پرتقال خوني از چاق شدن جلوگيري مي کند و پژوهشهاي ديگر که به زودي منتشر خواهند شد نشان مي دهند کساني که آب پرتقال خوني مي نوشند در مقايسه با کساني که از آب پرتقال معمولي استفاده مي کنند، کمتر در معرض حملات قلبي و عروقي قرار مي گيرند.
کشت پرتقالهاي خوني بسيار دشوار است چراکه بايد بلافاصله قبل از برداشت در دماي سرد قرار گيرند تا توليد آنتوسيانين در آنها تحريک شود. به همين دليل کشت پرتقال خوني در دامنه يکي از کوه هاي سيسيل انجام مي شود. اما دانشمندان اميدوارند با انجام اصلاح ژنتيکي در درختهاي پرتقال، دامنه کشت اين نوع پرتقال را در اکثر مناطق کشور گسترش دهند.
به اين دليل که شرايط آب و هوايي ويژه اي براي کشت پيش از زمان برداشت بايد اين نوع پرتقالها در معرض هواي سرد قرار بگيرند اين نوع پرتقالها مورد نياز است براي همه دسترسي به آب پرتقال خوني امکان پذير نيست.
آيا مي دانستيد که در انگليسي نام پرتقال از رنگ آن گرفته شده است (پرتقال را در انگليسي اورنج به معناي نارنجي نامند)؟ در واقع اين تنها ميوه‌اي است که نام آن نشان دهنده ي رنگ اين ميوه است.
امروزه، گونه هاي زيادي از پرتقال وجود دارد که در رنگ هاي کمي متفاوت ديده مي شوند. در حالي که اکثر آنها به رنگ نارنجي و يا ته رنگ نارنجي مي باشند، استثناهايي نيز در اين خصوص وجود دارد. يکي از اين استثناها پرتقال خوني است که داراي رنگي قرمز مي باشد. با وجود آنکه پوست آن ممکن است به رنگ قرمز تيره نباشد، اما مي تواند سايه هايي از قرمزي را نشان دهد.
گفته مي شود که اين ميوه داراي طعمي شيرين همانند عطر و طعم مرکبات است. علاوه بر آن، پرتقال خوني داراي ته مزه‌اي مانند تمشک مي باشد. بعضي از گونه هاي پرتقال خوني را به عنوان شيرين ترين گونه هاي پرتقال در سراسر دنيا در نظر مي‌گيرند. علاوه بر شيريني و خوش طعمي، اين ميوه همچنين سرشار از مواد مغذي است.

رنگ قرمز خوني گوشت اين پرتقال به رنگدانه هايي موسوم به آنتوسيانين ها نسبت داده مي شود
برخي حقايق پرتقال خوني
از آنجا که گوشت اين ميوه قرمز رنگ مي باشد، تصور اشتباهي بوجود آمده است که اين پرتقال از پيوند انار با پرتقال توليد شده است. حقيقت اين است که درخت پرتقال خوني در نتيجه‌ي نوعي جهش در گونه‌ي پرتقال شيرين معمولي بوجود آمده است. اين ميوه شبيه به پرتقال معمولي بوده اما اندازه‌ي آن کوچکتر است.
در حالي که گوشت آن تقريباً در تمام گونه ها به رنگ قرمز خوني است، پوست اين ميوه مي‌تواند يا به رنگ نارنجي معمولي و يا ته رنگي از قرمز و يا ارغواني بر روي آن باشد. در مقايسه با پرتقال معمولي، اين نوع پرتقال به سختي پوست کنده مي‌شود. پوست سفت و سخت آن داراي چين‌هاي بيروني است.
چرا اين نوع پرتقال به رنگ قرمز است؟
رنگ قرمز خوني گوشت اين پرتقال به رنگدانه هايي موسوم به آنتوسيانين ها نسبت داده مي شود. اين رنگدانه‌ها معمولاً در بعضي از ميوه ها و گل هاي قرمز رنگ ديده مي‌شود. چنين ميوه هايي، توت فرنگي و گل هايي مانند گل باميه را شامل مي شوند.
هر چند آنتوسيانين ها معمولاً در مرکبات يافت نمي شوند. مشاهده شده است که شرايط آب و هوايي نيز نقش کليدي در ايجاد رنگ خوني تيره در اين پرتقال ها بازي مي کند. مناطقي از دنيا با روزهاي گرم و شب هاي سرد جهت پرورش و ايجاد رنگ تيره در اين نوع پرتقال از بهترين مناطق به حساب مي آيند.
گفته مي‌شود که پرتقال خوني يا از منطقه ي مديترانه و يا چين سرچشمه گرفته است. هرچه باشد، امروزه ايتاليا بزرگترين ميزان پرتقال خوني در دنيا را توليد مي‌کند. در حقيقت پرتقال خوني به طور گسترده‌اي در اين کشور مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان گونه‌ي اوليه و اصلي پرتقال پرورش داده مي‌شود. گونه‌هاي مختلفي از پرتقال خوني وجود داشته و معروف ترين آنها تاراکو، سانگواينلو (Sanguinello) و مارو مي باشند. در حالي که تاروکو عمدتاً در ايتاليا پرورش داده مي شود، منشاء سانگواينلو اسپانيا بوده و عمدتاً در اين کشور رشد مي کند. مارو يکي از آخرين گونه‌هايي است که داراي سيرترين و تيره ترين رنگ قرمز مي باشد.

پرتقال خوني ميوه ي سالمي بوده و مي تواند در رژيم غذايي گنجانده شود
مواد مغذي پرتقال خوني
پرتقال خوني غير از شهرت خود به جهت آب ميوه‌ي آن، همچنين در انواع سالاد، سس، برخي مارمالادها، شربت ها، بستني، نوشابه‌ي ايتاليايي و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد. آب پرتقال خوني همچنين در تهيه ي نوشابه مورد استفاده قرار مي گيرد. حتي از چاشني اين ميوه در شيريني پزي استفاده مي کنند. اين نوع پرتقال سرشار از ويتامين C، فولات، ويتامين هاي گروه B، ويتامين A، پتاسيم، منيزيم، مس، آهن، کلسيم و فيبر خوراکي است. بالاتر از همه، آنتوسيانين‌ها، آنتي اکسيدان هاي قدرتمندي بوده که مي توانند بر عليه راديکال هاي آزاد مبارزه نمايند و اين امر خطر ابتلاء به برخي از انواع سرطان، بيماري هاي قلبي، ديابت، بيماري هاي کبدي، و غيره را کاهش مي دهد. گفته مي شود که اين رنگدانه ها به منظور بهبود بينايي و کاهش شدت زخم مفيد مي باشند. گروهي مدعي اند که مصرف آب پرتقال خوني براي تقويت سيستم ايمني و پايين آوردند سطح کلسترول مفيد فايده مي باشد. يک عدد پرتقال خوني متوسط حدود 80 کالري دارا مي باشد.
بنابراين، پرتقال خوني ميوه ي سالمي بوده و مي تواند در رژيم غذايي گنجانده شود. درست مانند ساير ميوه ها مصرف آنها به صورت تازه هميشه ارجحيت دارد. انواع سفت و سنگين آن را انتخاب کنيد. از انتخاب انواع اسفنجي و يا آنهايي که داراي لکه‌هاي کپکي مي‌باشند، خودداري نماييد. يا مي توانيد گوشت آن را به همان صورت مصرف نموده و يا در دستورات غذايي مانند انواع سالاد مورد استفاده قرار دهيد. چاي پرتقال خوني نيز گفته مي‌شود خوشمزه و همچنين سالم مي باشد. مي توانيد اين ميوه را وارد رژيم غذايي خود کرده و از فوائد آن بهرمند شويد.
گردآوري : بخش آشپزي بيتوته
منابع : yjc.ir
rasekhoon.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرم معجزه

سلام دوستان عزیز امروز میخواهم کرم معجزه معرفی میکنیم چند بخش تقسیم کرد یکی از مهمترین آن ها خاصیت ضد لک بودن راحتی از بین میبرد راحتی از بین میبرد جهت عمده با ما در تماس باشید. در ادامه وبسایت پماد خشخاش عمده چیست؟ پخش لوازم ارایشی فروشگاه شیک کویین همراه باشید فروشگاه شیک کویین نمونه محصولات در کانال روبیکا و واتساپ برای شما عزیزان گذاشتم حتما به کانال ما سر بزنید شماره کانال 09031005468درخدمت شما هستیم

ترکیبات کرم معجزه گیاهی اصل جلد قرمز

پاستور درجه یک مرهم قهوه ای مرهم سبز روغن آرگان عصاره شیرین بیان سفید آب نقره زرد چوبه خاکشیر ارچ

ویژگی کرم معجزه گیاهی ضد لک و کک لک های بارداری از بین بردن جای جوش صورت پاکسازی پوست صورت کاهش دهنده عالی سیاهی دور چشم ضد التهاب و درمان آفتاب سوختگی پیشگیری کننده چین و چروک صورت ترمیم کننده سلول های آسیب دیده میزان رضایت بالا اثر بخشی بعد از 7 روز مواد گیاهی روغن هسته انگور روغن نارگیل عصاره شیر الاغ کرم دست ساز است ویتامینe کرم گلدن شاین عمده ضد لک کاربرد چیست؟

چگونه معجزه دست ساز مصرف کنیم؟

هر شب قبل از خواب صورت خود را با آب( کرم معجزه با صابون رزد چوبه ) شستشو بدین تا کاملا تمیز شود و زمانی که پوست صورت خشک کردن صورت خود مقداری از کرم وایت رز را بر روی صورت بزنید و به خوبی ماساژ دهید.

توجه داشنه باشید هیچ نوری در هنگام خواب نباشه.

چقدر مدت زمان کرم معجزه وی ای پی روی پوست بماند؟ حتما باید 7 ساعت روی پوست بماند.

صبح پس از بیدار شدن حتما صورت خود را با مجدد شستشو دهید، این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه برسید. حتما در طول روز ضد آفتاب بی رنگ وکالی و آبرسان خوب مصرف کنید

خواص کرم معجزه با صابون صندل اصل 

خواص کرم معجزه را میتوان به چند بخش تقسیم کرد که مهمترین آن ها خاصیت ضد لک بودن برایپوست صورت و حتی پوست بدن هم میباشد ، این کرم با کاهش رنگدانه های پوست و ترمیم مجدد آن لک های قدیمی که شامل لک های دوران بارداری و یا لک های آفتاب سوختگی میباشد را به راحتی از بین میبرد ، همچنین اگر مرتب جوشمیزنید و نمیدونید چیکار کنید ترکیبی از صابون معجزه و همچنین این کرم یک راهکار تست شده و جوابگو برای این مشکل شماست

کرم معجزه شب چه عوارضی دارد

همونطور توضیح دادیم عوارض معجزه دست ساز فیک خرید کرم هست که پوست دوچار مشکل میکنند

پیشنهاد بنده این هست که در صورتی که پوستتان لک ندارد از کرم های ضد لک حتی گیاهی استفاده نکنید از محصولات کرم های ابرسان تهیه کنند در فروشگاه شیک کویین خرید کنید.کرم وایت رز عمده  موجود هست.

 

 

خواص کرم دست ساز گیاهی چیست؟

1- روشن کننده و ضد آکنه قوی پوست

2- مناسب برای لک و جای جوش

3- کاهش منافذ باز پوستی

4- لیفت کننده و سفت کننده پوست

5- از بین برنده لک صورت

6- کاملا گیاهی

7- مناسب برای خانم ها و آقایان

کاربرد کرم معجزه شب چیست؟

فرق کرم وایت رز و کرم معجزه

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کرم معجزه
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟