Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دلایل اصلی تشکیل این صفها در خیابان فردوسی عدم خرید و فروش دلار و یورو در سایر صرافی های این خیابان است.به گزارش بلاغ، صف های خرید ارز مقابل صرافی های توزیع کننده ارز دولتی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال طولانی تر از روزهای قبل شده است.

یکی  از دلایل اصلی تشکیل این صفها در خیابان فردوسی عدم خرید و فروش دلار و یورو در سایر صرافی های این خیابان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صرافی های مجاز که تعدادشان خیلی زیاد هم نیست به هر متقاضی در ازای ارائه کارت ملی ۱۰۰۰ دلار می فروشند. 

بیشتر بخوانید:

توقف خرید و فروش‌های خیابانی ارز

برخی از صرافی های مجاز که قبلا به مشتریان اعلام کرده بودتد تنها با بلیط و پاسپورت دلار و یورو با قیمت دولتی می فروشند  بعد از تکذیب بانک مرکزی و غیر قانونی خواندن این اقدام امروز کمی محتاط تر شده اند.هر چند در هفته های اخیر با سیاست جدید بانک مرکزی، بازار آزاد ارز تقریبا متلاشی شده ولی بازهم سودهای کلانی از این بخش به جیب برخی دلال های ارزی می رود.

اختلاف بالای دلار دولتی و آزاد موجب شده تا جمعیت زیادی ساعت ها در صف خرید دلار منتظر بمانند و سودی به جیب بزنند.بسیاری از این مردم که قصد خرید دلار دولتی را دارند باید صبح زود خود را به صرافی ها برسانند تا بتوانند خریدشان را انجام دهند.

یکی از متقاضیان خرید دلار دولتی که قصد سفر به خارج از کشور را دارد گفت: برای مسافرت خارجی باید دلار بخرم ولی صرافی ها می گویند اگر دلار می خواهید باید ۶ صبح اینجا باشید تا اسم بنویسید!



اما تمام مردمی که این روزها مقابل صرافی ها در صف هستند مسافر نیستند، بسیاری از آنها دلار دولتی را می خرند و آن طرف خیابان ۳۰۰ تومان بالاتر به نرخ آزاد می فروشند و سودشان را به جیب می زنند. تعدادی هم هستند که ترجیح می دهند فعلا سپرده های خود را به دلار تبدیل کرده و نگه دارند! توجیه این افراد هم البته حفظ ارزش پول شان است.

فعالان بازار ارز می گویند: سود این وضعیت فقط به جیب صرافی های منتخب توزیع کننده ارز دولتی میرود چراکه کاسبی سایر صرافی ها کساد است.یکی از فعالان بازار با تاکید بر اینکه کار و کاسبی صرافی های آزاد در شب عید کساد شده است، می گوید: بازار آزاد ارز نمیتواند برای همیشه در این وضعیت باقی بماند.

صراف دیگری با تبریک به رییس کل بانک مرکزی گفت: چند روز است که دلار قیمت مشخصی ندارد و هر کسی یک نرخ می گوید.وی می گوید: با وضعیت ایجاد شده در بازار معامله ای انجام نمی شودو کار برای بسیاری از صراف ها در شب عید کساد شده است.

فعالان بازار معتقدند سیاست های اخیر بانک مرکزی مبنی بر توقف ثبت سفارش خرید کالا با دلار به ضرر تجار تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

صف‌های طولانی برای خرید ارز دولتی

در همین ارتباط رئیس مجمع واردات با انتقاد از تصمیم یک‌باره و ناگهانی دولت در ممنوعیت ثبت سفارش با دلار گفت: تغییر نوع ارز در ثبت سفارش، با هر دلیلی که بخواهد پیاده‌سازی شود، نیازمند هماهنگی‌هایی است که قطعاً بیش از یک روز، زمان نیاز دارد.

وی با تاکید براینکه متأسفانه باز هم اقتصاد، قربانی شتابزدگی شده است، گفت: برخی تصور می‌کنند که مختل شدن فعالیت تجار، به کاهش تقاضای ارز می‌انجامد و در نهایت صرفه‌جویی ارزی در کشور صورت می‌گیرد، حال آنکه بخش عمده‌ای از واردات کشور، مواد اولیه و اقلام واسطه‌ای خطوط تولید است و با مختل شدن واردات این کالاها، در واقع تولید کشور، گرفتار نوسان می‌شود.

تشدید تلاطم های ارز در بازار طی هفته های اخیر و رسیدن قیمت دلار به ۵۰۰۰ تومان موجب شد تا دولت و بانک مرکزی از نیروی انتظامی هم برای برقراری آرامش در این بخش درخواست همکاری کنند.برهمین اساس و با ورود نیروی انتظامی به بازار بساط دلال های ارزی در خیابان منوچهری مقابل پاساژ افشار و سبزه میدان برچیده شد و به دنبال آن فاتحه دلار فردایی یا همان معاملات کاغذی هم خوانده شد.

در این بین البته تعداد زیادی از دلال های ارزی دستگیر و حساب های زیادی از این افراد نیز مسدود شد. ضمن آنکه در کنار این بگیر و ببندهای بازار ارز، سازمان مالیاتی نیز به کمک بانک مرکزی آمده و کار را برای دلال های ارزی بسیار سخت کرده است.

  کد مطلب: 353266 مرجع : تسنیم 

از دپوی 500 هزار تن برنج در شالیکوبی‌های مازندران تا قبضه برنج‌فروشی‌ها توسط مافیای واردات

مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

تحویل 50 واحد مسکونی تعهد مازندران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا اردیبهشت 97/ کانکس روستاها تامین شده است

4 بانده شدن محور سوادکوه و دغدغه‌های فنی آن

تلاش برای نابودی کانون بدبختی‌های کشور

    دلیل تشکیل صف‌های طولانی در مقابل صرافی‌ها چیست؟ درخواست گندمکاران از روحانی 100 طرح بزرگ اشتغالزایی همچنان بلاتکلیف عامل گرانی مسکن چیست؟ تشدید برخورد با اتباع خارجی شاغل در ایران شرایط جدید واردات لوازم خانگی قیمت دلار دستوری تنظیم می‌شود؟ اعلام جزئیات انواع تعرفه و تخفیفهای واردات خودرو عدم اجرای طرح «ازکجا آورده‌اید؟» چه تبعاتی دارد؟ آزمون استخدامی وزارت نفت لغو شد خبرهای خوش وزیر رفاه در آستانه سال جدید سیف: رصد تراکنش‌های مشکوک بانکی ادامه خواهد داشت فهرست جدید بانک مرکزی از سفره مردم در شب عید بدون عنوان اوکراین بدون گاز روسیه یخ می‌زند! وسعت تهران در ۶ دهه ۷ برابر شد اصالت تصاویر جعبه سیاه ATR سانحه دیده تأیید نمی‌شود افزایش ۲۱ هزار تومانی قیمت سکه تومان‌کوین! تحریم‌‎ها را دور می‌‎زند؟ جنگ لفظی تجاری بین اروپا و آمریکا بالا گرفت  

گرانی طلا بدنبال ترس بازار از جنگ افروزی تجاری آمریکا

امسال نفت گران می‌شود؟

دستگاه تصفیه آب خانگی بخریم یا نه؟

واردات بی‌رویه پارچه‌های خارجی صنعت نساجی را با مشکل مواجه کرده است

فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی رسید اما نرخ‌ها نرسید!

جنگ لفظی تجاری بین اروپا و آمریکا بالا گرفت

پیش‌بینی بازار مسکن تا تابستان ۹۷

بلیت اتوبوس گران نمی‌شود

قیمت نفت سقوط کرد

تریلیاردر شدن برخی مسئولان یعنی تقلب در کار

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟

بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیر‌رسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دار‌ها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روز‌های پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامتر‌های سیاسی دنبال می‌کنند.

به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روز‌های هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد

روند بازار‌های ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴ هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰ تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شود.

گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روز‌های پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳ درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟