Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا تهران ، حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در حاشیه اولین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی استان تهران که در محل سالن الغدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به توسعه شهرنشینی و رشد روزافزون جمعیت شهری به‌ویژه در پایتخت، شهرها با مشکلات عدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روبرو هستند که شوراهای اسلامی به‌عنوان یکی از نهادهای تصمیم‌گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیرگذاری مثبتی در توسعه شهر برمدار منطقی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با تأکید بر اینکه شورای شهر می‌تواند علاوه بر امور شهرداری، بر تمام مسائل شهر نظارت داشته باشد، افزود: شورا به‌عنوان یک‌نهاد مردمی می‌تواند با تلاش و جدیت در جلب بخش خصوصی و با استفاده از توانایی‌های مالی و فکری آنان گام‌های مثبتی درزمینهٔ ی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی بردارد.   رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس با تأکید بر نقش شورا در تحقق مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: در اصل یک‌صدم قانون اساسی پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی را منوط به همکاری مردم با نظارت شورا دانسته است بدین منظور اعضای شورا به‌عنوان برگزیدگان مردم درصدد هستند تا با استفاده از پتانسیل متخصصان، کارشناسان و معتمدان محلی بسترهای پیشرفت و توسعه پایدار شهر را مهیا نمایند.   چناقچی عنوان کرد: شورای اسلامی دوره پنجم با رویکردی متمایز و در راستای توسعه‌ی پایدار با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اعضای شورای اسلامی شهر قدس در جهت تحقق این شعار مهم از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نخواهند کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی