Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مسعود داوری، مدیر مؤسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد و پیشکسوت قرآنی استان چهارمحال و بختیاری است که با حرکتی جهادگونه در عرصه آموزش‌های قرآنی توانسته است موفقیت‌های زیادی را کسب نماید و شاگردان زیادی را تربیت نماید و با کلام وحی مانوس نماید. خبرگزاری ایکنا با هدف معرفی سوابق و جدیدترین فعالیت های این پیشکسوت قرآنی و انعکاس دیدگاه های نامبرده، مصاحبه ای با استاد انجام داده است که بخش اول آن تقدیم حضور مخاطبان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضمن سپاسگزاری به خاطر این که قبول زحمت نمودید؛ لطفا خودتان را معرفی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم: الحَمدُلِلَّهِ الَّذی هَدانالِهذاوَماکُنّالِنَهتَدِیَ لَولاأَن هَدانَا اللَّهُ
مسعود داوری هستم، متولد ۲۳ تیر ۱۳۴۳ در شهرکرد و در خانواده ای مذهبی و علاقمند به مباحث قرآنی و دینی به دنیا آمدم دارای مدرک تحصیلی لیسانس معارف اسلامی و بازنسشته ی آموزش و پرورش هستم.

 

چکیده ای از سوابق و رزومه ی کاری خود را بیان بفرمایید.
از سال ۱۳۶۳ با مدرک فوق دیپلم علوم اجتماعی وارد سیستم آموزش و پرورش و در سال های ۶۷ تا ۷۰ در رشته فرهنگ و معارف اسلامی موفق به اخد مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد شهرکرد شدم و با تدریس بینش اسلامی و قرآن در دبیرستان های شهر شهرکرد و... در مجموع با ۲۹سال فعالیت صادقانه در پایان سال تحصیلی ۸۹ – ۹۰ به افتخار باز نشستگی نائل شدم.

از کی وارد مباحث قرآنی شدید؟
از بدو تولد و از زمانی که یاد دارم با مباحث قرآنی انس داشتم یعنی از همان طفولیت که یکی دو سال سن داشتم صدای قرآن در گوشم بوده تا به امروز. خاطرات اولیه ای که به یاد دارم اینکه پدرم وقتی برای نماز صبح و قرائت قرآن صبحگاهی بیدار می شدند، من هم بیدار می شدم و مرا در بغل خود می گذاشتند و یادم هست زیر کرسی می نشستند و جلوی من قرآن را باز می کردند و با انگشت من به‌عنوان اشاره استفاده می کردند و قرآن را در گوش من زمزمه می کردند و رفته رفته که بزرگ می شدم هم صوت قران و هم شکل کلمات قران در ذهنم نقش بسته بود و در چهار سالگی بود که کلمات قرآن را می شناختم و این تأثیر همان شنیدن و نگریستن به حرکت انگشت بر روی کلمات و آیات قرآن کریم بود که روی کلمات حرکت داده می شد.
قبل از ورود به مدرسه کاملا قرآن را از رو می خواندم و مشکلی از لحاظ روخوانی نداشتم و در سوم ابتدایی بود که در مسابقات قرآن کریم مدارس شرکت کردم و رتبه ی اول را کسب کردم و بعد از آن در مرحله ی شهرستانی و استانی اول شدم و یادم هست که در سال پنجم ابتدایی در اولین مسابقه ی کشوری که مسابقات اوقاف و امور خیریه بود که در مشهد مقدس برگزار می شد، شرکت کردم و در آن زمان بنده به‌عنوان نماینده ی استان چهار محال و بختیاری هفتم شدم. به فضل الهی از همان اوان کودکی تا امروز با قرآن مأنوس بوده ام واز این بابت که توفیق خدمتگزاری به جامعه را عنایت فرموده، بسیار شاکر و مسرورم.

اولین استاد شما چه کسی بود؟
همان طور که گفتم در حقیقت من استارت بحث های قرآنی را در خانواده زدم و اولین معلمینم هم پدر و مادرم و بیشتر پدرم بودند چون در زمینه ی آموزش قرآن خیلی به بنده کمک کردند و ایشان هم از مرحوم حاج حیدر سجادی که روبه‌روی کوچه مسجد جامع مغازه داشتند و از مرحوم حاج آقای نورالهی( ره) قرآن را آموخته بودند و در منزل به ما آموزش می دادند.

شغل پدر شما چه بود؟
ایشان کارمند اداره کل دادگستری شهرکرد بودند.

به غیر از پدر، اساتید دیگری هم داشتید؟
در سطح های بالاتر که آمدم در راهنمایی و بالاتر و دبیرستان از کلاس های استاد ارجمند جناب آقای اسدالله مجد زاده که آن زمان تا جایی که حضور ذهن دارم، دیگر استاد و مکانی برای آموزش قران وجود نداشت، بهره بردم و در ادامه هم از افاضات استاد آل ابراهیم استفاده می کردم که آن زمان در مکتب القرآن کلاس هایی برگزار می شد و مدتی در حضور این اساتید تلمذ کردم و در کنار این آموزش ها بنا به علاقه ای که به صوت های قران استاد عبدالباسط داشتم، تلاوت های ایشان را گوش می دادم و به مرور تقلید کردم از قرائت های استاد منشاوی و یادم هست در اوایل انقلاب یک برنامه ی قرآنی در حسینیه اعظم شهرکرد بود و بنده در آنجا قرائت قرآنی داشتم و بعد از اتمام قرائت، روحانی که در مسجد حضور داشتند پدرم را خواستند و به ایشان فرمودند که پیگیر مباحث قرآنی و آموزش های من باشند و بسیار من را تشویق به ادامه آموختن مباحث قرآنی کردند و این سخنان خیلی روی روان بنده تأثیر گذاشت و در بحث تشویق هایی که خانواده برای من داشتند، یاد دارم که پدر فرمود اگر در بحث آموزش قرآن رشد داشته باشی و پیشرفت کنی برایت یک ضبط صوت می خرم و این انگیزه ای شد تا من تلاشم را دوچندان کنم. بعد از مدتی هم پدرم ضبط صوت را خرید و من مکرر صدای خودم را ضبط و بعد گوش می کردم و این مسائل خیلی به پیشرفت من کمک کرد.البته مسابقات قرآن هم خیلی کمک کننده و یک بالندگی خاصی در من ایجاد می کرد و انصافا که جنس مسابقات بسیار جهت دهنده و ارتقا دهنده است.

چند دوره مسابقات شرکت داشتید؟
واقعیتش تا زمانی که معلم نشده بودم در مسابقات حضوری فعال داشتم، یعنی تا سال ۱۳۶۳ و مسابقات آن موقع هم خیلی جوش و خروش داشت و حتی یادم هست بعضی مسابقات کشوری ۲ الی ۳ روز طول می کشید، مثل مسابقات مطلع الفجر و بعضا اگه کسی به مسابقات کشوری راه می یافت ۴ الی ۵ روز درگیر مسابقات بود، بعد از اینکه خداوند توفیق داد و در کسوت شریف معلمی وارد شدم، و به واسطه تعهدی که به کارم داشتم دیگر وقتم مربوط به خودم نبود چون معلمی شغلی است که نمی شود راحت مرخصی گرفت، به همین دلیل آخرین مسابقه ای که شرکت کردم، سال ۱۳۶۳ بود.

 

مسابقات فرهنگیان هم شرکت کردید؟
نه: یکی به این دلیل که آن زمانها مسابقات فرهنگیان نبود و اخیرا این مسابقات مطرح شده و دیگر اینکه به واسطه جایگاه شغلی وعلمی و اجتماعی غالبا به‌عنوان داور مسابقات قرآن شناخته می شدم که خود عاملی برای عدم شرکت من در فضای مسابقات قرآن کریم بشود. و لذا تا پایان خدمتم در وزارت آموزش و پرورش مدرس مراکز آموزشی دبیرستان، تربیت معلم و دانشگاه ها بودم و در کنارشان تدریس مباحث مربوط به آموزش فنون قرائت قرآن و مباحث مربوط به قضاوت و داوری مسابقات قرآن بودم و بدین دلایل شد که از فکر مسابقات به طور کلی بیرون آمدم. دلیل دیگر هم اینکه یک معلم در کلاس درس آن قدر انرژی مصرف می‌کند و وقت و قوت خود را صرف دانش آموزش می‌کند که دیگر توانی برای خودش باقی نمی ماند و معمولا کسانی که در مسابقات رتبه های خوبی کسب می‌کنند، آنهایی هستند که وقت نسبتا موسع وآزادی برای آموختن و تمرین و رشد خودشان دارند، و چون معلمی یکی از شغل های پر زحمت است و صحبت زیاد حنجره و ریه را به شکل وحشتناکی به‌کار گرفته و برای قاری در حکم یک سم مهلک است. یادم هست که پسر استاد شحات انور ( یعنی همان انور شحات )که در استان حضور پیدا کرده بودند در یک نشست خصوصی به قاریان قران در جواب اینکه شغلش چیست؟ گفتند در دانشگاه الازهر مصر دو واحد درسی در هفته برایم تدریس گذاشته بودند و به لحاظ قرائت هایم آن را قبول نکرده و کنار گذاشتم. خب ببینید چقدر این مسئله حائز اهمیت است که استادان و قاریان مصری از این دست، زیر بار تدریس آن هم برای ۲ ساعت در هفته نمی رفتند و توصیه می کردند که از تدریس در کلاس درس خودداری کنید که برای صدا و صوت شما مناسب نیست و بدانید که قرائت خوب و شایسته با تدریس در کلاس درس، آن هم چندین ساعت در هفته با هم سنخیت ندارند. البته در نگاه فکری و باورهای من خدمت به مردم بیش از تلاش برای رسیدن به رتبه های بالای مسابقات قرآن ارزش و جایگاه داشت برای همین خیلی راحت از فضای مسابقات کنار رفتم و تمام هم و غمم را برای روشنی بخشیدن به فرهنگ جامعه مصروف کرده ام و از این بابت اصلا پشیمان نیستم. خدا رو شکر تا به امروز هم تدریس های خوبی داشته ام و این مسئله از اقبال عمومی و اظهار لطف و محبتی که مردم نسبت به کلاس ها داشته و دارند نمایان می‌شود و این نبود جز لطف الهی؛« هذا من فضل ربی».

اساتید شما در بحث صوت و لحن چه کسانی بودند؟
واقعیت امر این است که بنده عمده مباحث مربوط به صوت و لحن را بواسطه جدیت، پشتکار، مطالعات جانبی، پیگیری های خاصی که از بررسی و تحلیل نوار های اساتید مصری بدست می اوردم و البته در مسابقات کشوری که دانش آموزان را همراهی می کردیم، خیلی تلاش می کردم که از اساتید و داوران حاضر در مسابقات توشه برگیرم. از قاری های بزرگواری که در استان داشتیم و یا اجرا هایی که خودم داشتم و یا جلسات خانگی که آن زمانها برقرار بود و جمعی از اساتید آن زمان و مقرئین دور هم جمع میشدند مثل جناب آقای حاج اسدالله مجد زاده، جناب آقای حبیب الله امیرخانی، جناب اقای محمود سلیمی، جناب آقای علی اسماعیلی، ومرحوم جناب آقای سهراب کبیری ( که خدا ایشان را قرین رحمت واسعه خود قرار دهد ) و خیلی از بزرگواران دیگرکه بودند، و طبیعتا قرائت های دور همی خود بخود باعث رشد بیشتر و ارتقائ سطح قرائت می شد، اما عمده بهره برداری علمی به طور تخصصی از همان حضور در مسابقات کشوری و استفاده از اساتید بزرگ کشور بود.

از کی فعالیت مؤسسه قرآنی نسیم وحی را شروع کردید؟
مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد واقع در خیابان مولوی، حد فاصل شهر داری و مخابرات با این بهانه شروع به فعالیت کرد که بنده ۴۵ سال از عمرم را تدریس داشتم، یا در مدارس و یا در دیگر مراکز آموزشی و موسسات قرآنی، این پراکندگی و تشتتی که وجود داشت برای من آزار دهنده بود و لذا هدف تأسیس موسسه قرآنی را در ذهنم دنبال کردم، از آن جهت که خودم نیز معلم هستم می توانم با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر در بلند مدت بهتر بتوانم مباحث هدایتی قرآن را به جامعه تزریق کرده و از امور موقتی و فصلی و بعضا صوری پرهیز کنم به این شکل که یک نوجوان و کودک را تحویل می گیریم و در یک پروسه ی مثلا ۵ ساله یا ۱۰ ساله بگونه ای مورد آموزش قرار بگیرد که خروجی های خوبی ایجاد شود بدین فرض که این افراد از روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، تفسیر و تدبر در کنار اهمیت به مباحث اخلاقی، خانوادگی و تربیتی عبور کرده و به قول امروزی ها تربیت قرآنی ایجاد شود، آنطور که، هم تخصص داشته و هم متخلق به اخلاق حمیده و مفید برای خود و جامعه اسلامی باشد و یعنی سعی شود که آموزش ها و فعالیت ها منتج به نتیجه شود.
گرفتن مجوز موسسه به خاطر سختی ها و مشقت هایی که داشت دو سه سال طول کشید که چند بار در وسط راه منصرف شدم ولی به لطف حضرت حق در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۳ موسسه باعنوان موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسمی و مشغول به فعالیت شد.

مخاطبین شما در چه رده های سنی هستند؟
در مؤسسه قرآنی نسیم وحی از رده سنی ۸ سال به بالا آقا و خانم پذیرش شده، و مباحث موضوعه آموزش داده می‌شود آموزش در موسسه در ۲ سطح عمومی و تخصصی انجام می‌شود، مباحث عمومی در سطوح روخوانی و روان خوانی، تجوید، حفظ، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، تدبر در قرآن برگزار و مباحث تخصصی قرائت قرآن در قالب دو طرح استعداد های قرآنی و نیز طرح ملی تلاوت پیگیری می‌شود.
البته طرح ملی تلاوت از سال ۹۱ در کشور زیر نظر معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد شروع شده و ستاد آن در مشهد مقدس است که موسسه نسیم وحی در تیر ماه ۹۴ به این طرح پیوست و طرح استعدادهای قرآنی نیز از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ به این مؤسسه واگذار شده که زیر نظر دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی انجام می گیرد.

در خصوص طرح ملی تلاوت بیشتر توضیح بفرمایید.
طرح ملی تلاوت عمده برنامه اش بر آموزش صحیح قرائت قرآن با شیوه قرائت تقلیدی است. که افراد علاقمند و مبتدی بعد از ثبت نام اینترنتی و ورود به طرح، به تقلید از قاریان مصری به قرائت می پردازند. در این طرح، فراگیران به تناسب جنس و توان صدایشان از چهار استاد از جمله استاد عبدالباسط، استاد مصطفی اسماعیل، استاد صدیق منشاوی، و استاد شحات انوار گزینش و در همان مسیری که مؤسسه برایش انتخاب میکند به تقلید از استاد مشخص شده خواهد پرداخت. البته این انتخاب بدین صورت است که ۴ قطعه تلاوت به‌عنوان قرائت های پایه در اختیار فراگیران قرار گرفته و آنها بعد از ثبت نام و دریافت یک فرصت یک هفته ای در آزمون اولیه ای که گرفته می‌شود، تعیین سطح شده یعنی آنهایی که آمادگی بالائی دارند در طرح ملی و افراد ضعیف تر به تناسب درطرح ملکوت و کسانی که از روخوانی قرآن بهره ای زیادی ندارند و یا ضعیف هستند در طرح ابرار در طول چهار ترم ۲ ماه و نیمه، یک سال تحصیلی را می گذرانند، و در پایان سال بعد از انجام آزمون در صورت قبولی به سطح بالاتر وارد می شوند.
پایان هر سال تحصیلی مسابقات طرح ملی تلاوت با عنوان شوق تلاوت انجام می‌شود که در مرحله مقدماتی همه افراد طرح ملی در این مسابقه شرکت و نتایج به ستاد ارسال می‌شود و سپس برای مرحله نیمه نهائی تعدادی به تناسب سطح نمره و کیفیت قرائت جهت شرکت در مرحله نیمه نهائی منتخب شده و به رقابت خواهند پرداخت. چنانکه سال گذشته مرحله نیمه نهائی آن در کیش و امسال هم در قشم بود و بدنبال آن، برندگان مرحله نیمه نهایی به مسابقات فینال که در کشور عراق برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند که به فضل الهی در اسفند ۱۳۹۵ جناب آقای محمد هادی طادی درسبک استاد مصطفی اسماعیل به مرحله فینال راه پیدا کرد و به مقام دومی مسابقات رسید. امسال هم جناب استاد شاه میوه به بنده فرمودند که قرآن آموزان چهار محال در بحث قرائت و صوت و لحن واقعا رشد خوبی داشته اند چون که امسال هم ما چند رتبه ی بالا داشتیم و این خود نشان دهنده ی این است که طرح ملی تلاوت در استان ما خیلی خوب جواب داده است.

آیا این طرح فقط در یک مؤسسه انجام می‌شود؟
در حال حاضر بله، فقط در موسسه نسیم وحی شهرکرد: اما با توجه به استقبال فراوان نوجوانان از این طرح در حال برنامه ریزی و رایزنی با بعضی از دوستان در مناطق هستیم که اگر توانائی و ظرفیت لازم را در خود می بینند با تعاملی که انجام خواهد شد این کار بحول و قوه الهی به سر انجام برسد و ما شاهد توسعه این طرح در مناطق دیگر باشیم و با توجه به اینکه ابتدا باید زیر ساخت های اولیه این طرح آماده شود، لذا موسساتی که جا و مکان و اساتید مجرب دارند می توانند اقدام به برگزاری کنند. البته متأسفانه یکی از عیوب این طرح اینه که حمایت مالی آن بسیار ناچیز و یا در حد صفر است و از این حیث به شدت در مضیغه مالی قرار می گیرد. به نحوی که حتی برای اعزام بچه هایی که به مرحله نیمه نهائی راه پیدا کرده بودند دغدغه های زیادی داشتیم و بعضا مجبور شدیم بخشی از هزینه ها را مثل کرایه ماشین و ایاب و ذهاب و... را از خود خانواده ها بگیریم و بعضا شرایطی پیش می آمد که عزیزی به خاطر هزینه بالای هواپیما و رفت و آمد و... از شرکت در مسابقه انصراف دهد.
البته برای جذب کمک های دولتی و مردمی هم به خیلی ها سر زدیم حتی به ادارات مختلف رفتیم ولی بنا به شرایطی آنها هم توان کمک مالی به ما را نداشته لذا نتیجه ای نگرفتیم اما توقع ما، بیشتر از نهاد ها و سازمان هایی بود که وظیفه شان حمایت از برنامه های قرآنی است.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با رقابت ۴۲۰ نفر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به وضعیت مربیان پرورشی مدارس و برنامه استخدامی این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون احیای معاونت پرورشی باید هر مدرسه یک مربی داشته باشد.

میکائیل باقری، تعداد مربیان پرورشی را زیر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور کم داریم که امسال قرار است براساس ماده ۲۸ حدود ۱۱ هزار مربی جذب کنیم.

وی متذکر شد: با وجود این تعداد جذب در مقایسه با بازنشستگان امسال باز کمبود داریم که در این راستا وزیر آموزش و پرورش دنبال راه‌اندازی پردیس ویژه معلم پرورشی است که همه‌ساله حداقل تعدادی را جذب کنند تا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

محمد رستم‌پور اضافه کرد: این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوابِحَبْلِاللَّهِجَمِیعًاوَلَاتَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره کرده و می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مطرح کرد: ارسنجان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها میزبان مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان است.

سید اکبر کاظمی ادامه داد: این مسابقات در سطح آموزشگاه بین تمامی دانش‌آموزان برگزار شده که ۴۲۰ نفر آنها از شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان به این مرحله راه‌ یافتند که امروز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور داوران ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در شهرستان ارسنجان مطرح کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در توضیح رشته مربوط به گفتمان مهدوی، گفت: دانش‌آموزان با شبهات مهدوی آشنا می‌شوند و در این مسابقات به صورت گروهی با ایجاد شبهه و پاسخگویی به شبهه به مرحله بالاتر صعود می‌کنند.

کاظمی، موفقیت کشور را در گرو موفقیت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کشوری قوی خواهد بود که آموزش و پرورشی قوی داشته باشد.

سروستان میزبان مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های فسا و سروستان در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سروستان هم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان فسا، شیبکوه، ششده و قره‌بلاغ در سروستان برگزار می‌شود.

مجتبی فرهادی افزود: بیش از ۴۳۰ دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند