Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شهردار گرگان در جلسه شورای شهر برای انجام پروژه های عمرانی تفویض اختیار ۵۰۰ میلیونی از اعضای شورا دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، فائزه عبدالهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، شب گذشته (12 اسفند) در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شورا جایگاه نظارتی دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که قانون در اختیار اعضای شورا  قرار می دهد بحث های نظارتی است که باید اموال و دارایی های شهرداری مورد توجه قرار گیرد و در حفظ و نگهداری آن جایگاه نظارتی خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت این دوره از شورا لوایح به صورت روزانه تسریح و به کمیسیون های مرتبط ارجاع و سپس وارد صحن شورا می شود، افزود: شهردار درخواست تفویض اختیار تا سقف 500 میلیون تومان برای سال 97 داشت که بتواند همه مواردی که در قوانین نظارت شورا آمده اختیار را از شورا بگیرد و برابر آیین نامه مالی ورود پیدا کند.

 

عبدالهی اظهارداشت: زمانی که تفویض انجام شد جهت استحضار برابر بند 14 ماده 71  به شورا فرستاده می شود.

 

وی تصریح کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی در سال جاری، اگر در هر موردی دو سوم از اعضای شورا بخواهند در بحث شهرداری تحقیق و تفحص داشته باشند می توانند ورود پیدا کنند.

 

علی اصغر یوسفی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه گفت: قانون گذار و مردم اختیارات را به اعضای شورا سپردند.

 

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در دوره گذشته شورا داشتم به این نتیجه رسیدم این مبلغ پیشنهادی زیاد است و من با مبلغ 500 میلیون تومان مخالف هستم.

 

حمید آقاملایی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: طی جلسه ای که در گذشته برگزار شد بیشتر به مباحث عمرانی اشاره شد و اگر این مبلغ برای پروژه های عمرانی گرفته شود هیچ مخالفتی با آن نخواهم داشت.

 

وی موضوع تله کابین در گرگان را یک امر مهم خواند و افزود: برای اینکه تله کابین در گرگان نصب نشود هیچ عذری را نخواهم پذیرفت و این پروژه باید در سال 97 جزو اولویت ها قرار گیرد.

 

آقاملایی خطاب به شهردار گرگان مبنی بر اینکه پروژه های عمرانی باید به صورت جدی دنبال شود، اظهارداشت: من اگر به جای شهردار بودم تا کنون جاده سلامت را به سرانجام می رساندم چرا که یکی از موضوعات مهم شهر محسوب می شود.

 

محمد مرتضوی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تدبیر، تسریع و نظارت از مولفه هایی هستند که باید در بحث اعطای اختیارات مدنظر خود قرار دهیم و یک ملاک برای آن قرار دهیم.

 

ناصر گرزین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه با اشاره به اینکه چهل و پنجمین جلسه شورا در ساعات اولیه خود به صورت غیر علنی برگزار شد، گفت: ضرورتی وجود ندارد که جلسه ها به صورت غیر علنی برگزار شود چرا که ما هیچ چیز پوشیده ای از مردم نداریم و قرار نیست کار غیر خلاف قانون انجام دهیم.

 

وی در خصوص درخواست شهردار گرگان، افزود: اگر قرار است در شهر اتفاقاتی رخ دهد هم باید به شهردار و هم باید به نبروهای آن اعتماد کرد.

 

گرزین با بیان اینکه ما سال 96 را از دست داده ایم، اظهارداشت: نباید اجازه دهیم فرصت هایی که در سال 97 و 98 وجود دارد از دست داده شود.

 

وی تصریح کرد: شهردار انتخاب کردیم، رای دادیم که به آن اعتماد داشته باشیم اما اگر اختیارات را محدود کنیم لوایح با مشکل مواجه می شود، هم اعضای شورای اسلامی و هم شهردار به دنبال اتفاقات خوب در سال 97 هستند.

 

عضور شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه سوال از شهردار در خصوص پروژه ها از وظایف شورای اسلامی به شمار می رود، گفت: اختصاص 500 میلیون تومان به شهرداری مورد موافقت است چرا که این فرصتی برای تغییر و تحول شهر گرگان محسوب می شود.

 

همچنین حسین ربیعی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: منظور از مخالفت ها با درخواست شهردار عدم اعتماد نیست بلکه سعی است کار به درستی انجام شود.

 

گفتنی است، درپی این درخواست پنج نفر از اعضا شورای اسلامی موافقت کردند.

 

پایان پیام/159

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است