Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سیما، علي عسكري در سخناني با تشريح دلايل راه‌اندازي اين شبكه تلويزيوني گفت: پيشنهاد گفتمان انقلابي و پيشرو مقام معظم رهبري در طرح موضوع اقتصاد مقاومتي به عنوان تنها راه نجات كشور ايجاب مي‌كرد تا براي تحقق آن كاري ويژه و جهادي در رسانه ملي انجام گيرد.

وي با بيان اين‌كه صداوسيما رسانه‌اي پيگير در همه حوزه هاي اقتصادي است كه خود را موظف مي‌داند يك كار استثنايي، ويژه و جهادگونه در حوزه اقتصاد انجام دهد تصريح كرد: رسانه ملي در يك سال گذشته پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتي را در همه شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني و راديويي خود در دستور كار قرار داد، اما لازم بود تا براي اثر گذاري بيشتر و حمايت جدي از صنايع كوچك و متوسط كشور شبكه‌اي تلويزيوني راه اندازي شود تا با معرفي كالاي ايراني زمينه رشد فعاليت‌هاي اقتصادي در كشور را فراهم كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس سازمان صداوسيما حمايت از صنايع كوچك و متوسط دانش بنيان در كشور را از موضوعات مهم براي شبكه ايران كالا دانست و تاكيد كرد: شركت‌هاي بزرگ توانايي رقابت در فضاي بازرگاني را دارند و خود نيز با رسانه‌هاي مكتوب و صوتي و تصويري نياز تبليغاتي شان را برآورده مي‌كنند، اما صنايع دانش بنيان و كارگاه‌هاي كوچك و متوسط كه توانايي لازم براي تبليغات ندارند نياز به حمايت و تبليغ ويژه دارند چراكه آن‌ها مي‌توانند زودترخود را به توليد برسانند.

وي افزود: شبكه ايران كالا خود را ملزم مي‌كند كه از اين شركت‌ها و صنايع متوسط حمايت كند و با تبليغ و معرفي آنها زمينه حضورشان در عرصه رقابت اقتصادي كشور را فراهم سازد.

رئيس رسانه ملي با اشاره به ويژگي شركت‌هاي دانش بنيان و صنايع كوچك و متوسط گفت: مهمترين ويژگي اين بنگاه‌هاي اقتصادي، اشتغال‌زا بودن، زودبازده بودن و توان رقابت آن‌ها با صنايع خارجي است و ما افتخار مي‌كنيم كه اكنون در تصميمي بزرگ شرايط تبليغ رايگان اين بنگاه‌ها را در شبكه ايران كالا فراهم كرده‌ايم.

علي عسكري با بيان اين‌كه هم اكنون هزاران كارخانه بزرگ و كوچك براي تبليغ و معرفي خود از شبكه ايران كالا ثبت نام كرده‌اند و ما شاهد حضور آنها بر آنتن رسانه ملي خواهيم بود يادآور شد: ملت ايران در خلال اين آگهي‌ها توانمندي‌هاي خود و افتخارات فرزندانش را مشاهده خواهد كرد و ما امروز به بركت وجود حضرت زهراي اطهر (س) در خدمت شناسايي و معرفي اين صنايع هستيم.

رئيس سازمان صداوسيما با تاكيد بر اهميت كارآفريني و تاثير آن بر اقتصاد كشور، گفت: مهمترين رسالت ما اين است كه در اين مرزم و بوم كار توليد كنيم و كساني كه در اين كشور كار توليد مي‌كنند، انسان‌هاي گرانقدري هستند كه بايد آن‌ها را تكريم كرد.

وي افزود: اگر ملتي بازار خود را در اختيار بيگانگان قرار دهد، در واقع بالاترين توان اقتصادي خود را در اختيار آنها قرار داده و عامل حياتش را از دست داده است.

او در ادامه به ضرورت مقابله با ورود كالاي قاچاق به كشور اشاره و تاكيد كرد: كوتاهي در مبارزه با ورود كالاي قاچاق به كشور پذيرفتني نيست و نيازمند اقدام جدي در اين خصوص هستيم.

عسكري گفت: ما ملت بزرگ و قدرتمندي هستيم و بازار 80 ميليوني‌اي در اختيارمان است كه مي‌توان در آن توليد كرد و از توليدات خودمان مصرف كنيم.

رئيس رسانه ملي با يادآوري شأن و جايگاه كارگر در صدر اسلام و بوسه زدن نبي مكرم اسلام بردستان كارگر وكار آفرين تصريح كرد: آن زمان استعمار اقتصادي همانند امروز معنا نداشت و امروز اهميت اين موضوع بسيار بيشتر است. ما بايد دستان و بازوان كارآفرينان و توليدكنندگان داخلي را ببوسيم و آن‌ها را تكريم كنيم.

علي عسكري افزود: وظيفه ما در شبكه ايران كالا ارائه خدمات رايگان به همه كارآفرينان و مديراني است كه در اين شرايط سخت اقتصادي فعاليت مي‌كنند و از اين طريق كالاهاي آنها را معرفي و در بازار فروش از آنها حمايت خواهيم كرد.

عسكري با تشكر از تلاش اردشير زابلي‌زاده مدير شبكه ايران كالا خطاب به وي تاكيد كرد: اين شبكه علاوه بر برودكست به برودبند و فضاي مجازي نيز توجه كند و با راه‌اندازي سايت پرقدرت و پربار، فضايي را براي انتخاب مردم در فضاي مجازي فراهم كند.

رئيس رسانه ملي با سپاس از حضور وزراي صنعت معدن و تجارت و كشاورزي و تاكيد بر حمايت آن‌ها از صنايع كوچك و بنگاه‌هاي اقتصادي اظهار کرد: با توجه به چتر حمايتي اصناف از اين بنگاه‌ها ما نيز در كنار شما اين وظيفه ملي را انجام خواهيم داد و در جهت عدالت اقتصادي گام برخواهيم داشت.

عسكري در پايان با تشكر از حضور اعضاي دولت و نمايندگان مجلس گفت: اميدواريم با كمك شما و حمايت بخش‌هاي اجرايي دولت از اين صنايع ما نيز در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي گام برداريم و در پيشگاه خداوند متعال و ملت ايران سربلند باشيم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد