Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام بانک مرکزی از بسته‌ ۱۹ گانه بانک مرکزی برای کنترل سیاست‌های اعتباری، پولی و ارزی خبر داد. این همان بسته‌ای است که اخیرا سه سیاست آن برای کنترل بازار ارز به مرحله اجرا رسیده است.

ایران آنلاین / بعد از این‌که بانک مرکزی در هفته‌های اخیر و به دنبال نوسان شدید بازار ارز بسته‌ای را به اجرا در آورد که در آن سه سیاست انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی ۲۰ درصد، سپرده ارزی و همچنین پیش فروش سکه قرار داشت، امروز و در جریان برگزاری مجمع عمومی بانک مرکزی رئیس جمهوری در اظهاراتش اعلام کرد: بسته سیاستی ۱۹‌گانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این مجمع کمیجانیقائم مقام بانک مرکزی - توضیحاتی به خبرنگاران ارائه کرد.

آن طور که کمیجانی اعلام کرد این بسته ۱۹‌گانه بوده و به مرور در آینده و در شرایط لازم اجرایی خواهد شد.

به گفته وی لازم نیست تمام سیاست‌های مورد نظر بسته ۱۹‌گانه به تایید و تصویب شورای پول و اعتبار برسد، چرا که برخی از آن سیاست‌های خود بانک مرکزی است.

قائم مقام بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد که هدف بانک مرکزی کنترل و مدیریت بازار ارز است و اکنون هم در همین راستا قدم بر می‌دارد.

وی در رابطه با شرایطی که اکنون در بازار ارز حکمفرما بوده و قیمت‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود، گفت: بانک مرکزی در حال کنترل نرخ‌هاست و امیدواریم که بتوانیم با مدیریت بازار شرایط بهتر و با ثباتی داشته باشیم.

کمیجانی وعده داد که در آینده بازار ارز از ثبات برخوردار خواهد شد.

سود بررسی می‌شود

قائم مقام بانک مرکزی در رابطه با این‌که ممکن است نرخ سود بانکی تا پایان سال تغییراتی داشته باشد این موضوع را تایید نکرد اما گفت که تغییر نرخ سود بانکی نیاز به بررسی داشته و در زمانی که شرایط مساعد باشد انجام خواهد شد.

توضیح کمیجانی درباره رتبه‌بندی بانک‌ها

در حالی قرار بود که بانک مرکزی برای رتبه‌بندی بانک‌ها ورود پیدا کند که در این رابطه کمیجانی توضیح داد: شرکت اعتبارسنجی این موضوع را بررسی می‌کند و گزارش‌هایی در آبان‌ماه و حتی در ماه‌های اخیر اعلام کرده است که عملکرد بانک‌ها در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

قائم مقام بانک مرکزی همچنین در مورد برخی اخبار مبنی بر ورشکستگی بانک‌ها اعلام کرد: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن کریمی در حاشیه اجلاس‌ بانک توسعه اسلامی درباره روابط پولی کشور اظهار کرد: در این اجلاس‌ زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی - بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

کد خبر 848398 برچسب‌ها حج عمره ارز - بازار داخلی خبر مهم بانک مرکزی عربستان تهران بانک‌ توسعه‌ اسلامی ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • شاه کلید مهار تورم
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟