Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:08:39 GMT

گوینده «پوآرو» از دوربین گریزان است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۵۰۹۰

گوینده «پوآرو» از دوربین گریزان است

«اکبر آقا آکتور صدا» مستند پرتره اکبر منانی نویسنده، دوبلور، مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در شبکه مستند سیما تولید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، ابوالفضل توکلی درباره ساخت این مستند گفت: «اکبر آقا آکتور صدا» که در ادامه ساخت مستندهای «پیشکسوتان دوبله» تولید شد، به فصل‌هایی از زندگی اکبر منانی از اثرگذارترین هنرمندان عرصه دوبله و گوینده شخصیت‌های ماندگاری مانند پوآرو، زبل خان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته است.

کارگردان «نقاش صدا» افزود: از سال ۹۵ که تولید مجموعه مستند «پیشکسوتان دوبله» را آغاز کردم، نام استاد منانی در لیست گروه تولید بود و ایشان قبول نمی‌کردند، بعدها متوجه شدم از قرار گرفتن مقابل دوربین گریزانند و به همین دلیل از ایشان تصاویر و عکس زیادی وجود ندارد، بالاخره با درخواست‌های مکرر من که مجذوب آثار ماندگارشان در هنر دوبله هستم،  موافقت کردند و در نهایت شهریور امسال ساخت مستند پرتره‌ای از اکبر منانی کلید زده شد.

وی ادامه داد: البته بازخوردهای مثبت تجربه‌های قبلی ما در ساخت مستند زندگینامه پیشکسوتانی مثل بهروز رضوی، جلال مقامی، ایرج رضایی، ناصر ممدوح، محمود قنبری و غلامعلی افشاریه و ابوالحسن تهامی در بین اهالی دوبله و هنر در این تصمیم بی‌تأثیر نبود  و باعث خرسندی من است که استاد منانی بعد از سال‌ها دوری جستن از دوربین‌ها بالاخره به بنده اطمینان کردند.

توکلی افزود: در  تولید این فیلم  فاطمه شعشعانی و شوکت حجت و آقایان جواد پزشکیان، تورج نصر، شهروز ملک‌آرایی، بیژن علیمحمدی، همت مومیوند از هنرمندان دوبله نیز ما را همراهی کرده‌اند.

کارگردان مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله» درباره مراحل تولید این مستند گفت: بخش‌هایی از «اکبر آقا آکتور صدا» در استودیو ضبط شکرستان و  همچنین استودیو جام جم در تهران و بخش‌هایی از آن در شهر اصفهان، لوکیشن‌های دبیرستان‌ هاتف محل تحصیل استاد و میدان نقش‌جهان تصویربرداری شده و تدوین آن نیز به‌تازگی تمام‌شده است.

به گفته توکلی این مستند در ۶۳ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی حرفه‌ای اکبر منانی می‌پردازد؛ پیشکسوتی که علاوه بر مدیریت دوبلاژ آثار ماندگار، دو کتاب نیز درباره هنر دوبله منتشر کرده است. 

«اکبر آقا آکتور صدا» در شبکه مستند سیما تولید شده و از دیگر عوامل آن می‌توان فیلم‌بردار سید مهدی مؤیدی، صدابردار مجید آیینه، مدیر تولید علیرضا سلیمانی، صداگذاری و ترکیب صدا محمدحسین آیینه و مجید آیینه، عکاس فرزاد قاسم‌زاده، علیرضا سلیمانی، دستیار کارگردان محمد محمدی و طراح، تدوین، تهیه‌کننده و کارگردان ابوالفضل توکلی اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان

سردارعلی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: اعضای یک باند حرفه‌ای سارقان ساختمان‌های در حال ساخت با ۳۰ فقره سرقت دستگیر شدند.

وی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، مغازه و سرقت کابل برق در شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در بررسی ها مشخص شد بیشتر سرقت‌ها در محدوده و بافت‌های قدیمی شهرستان بندرعباس رخ داده است.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: سارقان با تشکیل باند ۳ تا ۴ نفره اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و منازل بدون سکنه و مغازه‌ها می کردند.

وی گفت: در این رابطه یکی از متهمان در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد اقرار کرده و معترف شد که اموال سرقتی را پس از سرقت در منزل یکی از همدستان خود مخفی کرده اند تا در زمان مناسب به فروش برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • ببینید | دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • تشییع زنده‌یاد مسعود اسکویی گوینده و مجری ورزشی رسانه ملی
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است