Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:16:36 GMT

بازاریابی، عمده مشکل فعالان مشاغل خانگی است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۵۶۸۷

بازاریابی، عمده مشکل فعالان مشاغل خانگی است

رئیس اداره فرش سازمان صنعت ،معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: تولید فرش دستباف نقش بارزی درتوسعه مشاغل خانگی دارد.

اسد درویشی درگفت وگو باخبرنگار ایسنامنطقه آذربایجان غربی افزود:تولید وصادرات فرش بعداز نفت اولین قلم صادراتی کشوربوده که نقش بارزی درتوسعه مشاغل خانگی دارد.

درویشی بااشاره به اینکه بحث اشتغال دراقتصاد کشور حایزاهمیت است تصریح کرد: تولید فرش دستباف به دلیل سهل الوصول بودن و نیاز کم به سرمایه اولیه از دیرباز جزمشاغل خانگی مورد توجه مردم کشور مابوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص موانع ومشکلات طرح توسعه مشاغل خانگی اظهارکرد:بزرگترین مشکل مشاغل خانگی بویژه فرش دستباف بحث بازاریابی و فروش است، اگرچه دولت تسهیلات بابهره کم برای مشاغل خانگی اختصاص داده ولی بیشتر تسهیلات در حوزه تولید بوده و درحوزه بازاریابی و فروش تولیدات خانگی مشکل وجوددارد که نیاز به آموزش برای پیداکردن بازار فروش داریم.

درویشی با تاکید به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی این است که به ارزش افزوده و پتانسیل داخلی اکتفا کرده به به کشورهای خارجی صادرات داشته باشیم افزود:به دلیل اینکه تولید فرش بیشتر برای صادرات بوده بستر مناسبی برای برآورده کردن اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی ادامه داد:برای ایجاد شغل در حوزه صنعت ،معدن وتجارت نیاز به سرمایه اولیه بالایی است درحالی که توسعه مشاغل خانگی باکمترین بودجه بابازدهی بالا می تواند در خانه اشتغال پایدار ایجاد کند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن وتجارت آذربایجان غربی باتاکید به اینکه روستاییان سهم بیشتری در طرح مشاغل خانگی دارند گفت:در مناطق روستایی و دورافتاده احداث یک کارگاه تولیدی نیاز به فضا و اعتبار بسیاری دارد در حالی که  درحوزه فرش و مشاغل خانگی بدون نیاز به فضا و سرمایه زیاد میتوان اشتغال پایدار ایجاد کرده و  از بیکاری و مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

وی افزود: ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها، گلخانه‌ها و… به شرکت آب و فاضلاب از سراسر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص، ادامه داد: کلیه درخواست‌ها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می‌گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در کمیسیون انشعابات خاص (غیر خانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست‌های متقاضیان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارائه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان فراهم نماید.

کریمی بیان کرد: تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست‌های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

کد خبر 6097786

دیگر خبرها

  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران