Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان شاهرود با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و تاریخی متعدد آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است که در این میان شهر تاریخی و نمونه گردشگری بسطام به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار شهرستان شاهرود از ظرفیتهای زیادی برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف خصوصا در صنعت گردشگری رو به رشد در ایران برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرستان با بیش از 240 هزار نفر جمعیت و برخورداری از ویژگی های بسیار مهم طبیعی و معدنی، مرکز آن در ارتفاع 1365متری از سطح دریای آزاد قرار دارد و در شرق استان سمنان و در 400 کیلو متری محور مهم ارتباطی تهران - مشهد واقع است.

این شهرستان به دلیل آب و هوای خوش و قرار گرفتن در محور مهم ارتباطی تهران- مشهد هر سال در ایام تعطیلات نوروز و سفرهای تابستانی پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.

شهر نمونه گردشگری بسطام

در این قسمت از ویژه نامه نوروزی پایگاه خبری نسل شاهوار شهر نمونه گردشگری بسطام و جاذبه های تاریخی آن معرفی می شود.

بسطام از جمله شهرهای ایران باستان است که قدمت آن به پیش از اسلام می رسد و در شش کیلومتری شمال شرق شاهرود و در ارتفاع هزار و 420 متری از سطح دریای آزاد قرار دارد.

این شهر به سبب مجاورت کوه های شاهوار و ابر دارای زمستان های سرد است و به دلیل همجواری با کویر آب و هوای کوهپایه ای دارد و یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان سمنان است.

بسطام در خرداد 1386 به عنوان شهر نمونه گردشگری تعیین شد.

پیشینه تاریخی

مجموعه تاریخی بسطام بی گمان یکی از با ارزش ترین مجموعه های تاریخی ایران است که شامل آرامگاه بایزید بسطامی، مسجد ، محراب، منار، برج و... است که آثار متنوعی از دوران سلجوقی به بعد را شامل می شود.

این مجموعه در کنار آرامگاه عارف بزرگ و مشهور ایرانی بایزید بنا شده و روایتگر بخشی از تاریخ کهن منطقه است.

بسطام در شش کیلومتری شهرستان شاهرود در استان سمنان قرار دارد.

از آنجایی که دیدنی‌های بسطام فاصله چندانی با یکدیگر ندارد، در سفرتان به این شهر می‌توانید با صرف زمان کوتاهی، از تمام جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کنید.

شرایط طبیعی

شهر بسطام آب و هوایی مطبوع در تابستان و سرد در زمستان دارد. باغات زردآلو سراسر شهر را احاطه کرده‌اند. عمده در آمد مردم از همین طریق است. این شهر از سویی به سبب مجاورت کوه‌های شاهوار و ابر دارای زمستانهای سرد و طولانی است و از طرفی دیگر به دلیل همجواری با کویر دارای آب و هوایی کوهپایه‌ای است و بی شک یکی از خوش آب و هواترین نقاط استان سمنان است.

 چطور برویم؟

بسطام تنها هفت کیلومتر بعد از شاهرود است. اگر خودروی شخصی نداشتید و به شاهرود رفتید می توانید با تاکسی های خطی که در میدان امام خمینی ابتدای خیابان 17 شهریور ایستگاه دارند به بسطام سفر کنید.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس