Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷ همزمان با روز فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی - پژوهشی و تجربی - کاربردی، از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷ همزمان با روز فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس این همایش، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نایب رئیس آن حمید ضیایی پرور، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مطالعات رسانه‌ها، دبیر شورای سیاستگذاری همایش، حسن خجسته، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما، رئیس هیئت علمی همایش، حسن بشیر، استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، دبیر علمی آن، بهاره نصیری، استادیار و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سخنگوی همایش، امیدعلی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره، دبیر کل آن محمد صادق افراسیابی، دبیر شورای فرهنگی و اطلاع رسانی همایش، سمانه ناظریان و دبیر شورای برنامه ریزی و تنظیم فرآیندها، سید تقی کمالی است.

بر اساس فراخوان منتشرشده، ساختار نگارش مقالات و بیان ایده‌ها و گزارش‌ها در بخش علمی - پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی‌ها) به این ترتیب است که  در مرحله اول، چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در ۲۵۰ تا ۳۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی - پژوهشی در ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کلمه نگاشته می‌شود.

همچنین در بخش تجربی - کاربردی (گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب)، در مرحله اول چکیده گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب مشارکت کنندگان در ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله علمی تخصصی در ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه نگاشته می‌شود.

مقالات برتر این همایش ضمن ارائه در پانل‌های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر خواهد شد. همچنین گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر، در کارگاه‌های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان‌های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی - تخصصی معرفی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تمامی مقالات و گزارش‌های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش‌های علمی همایش درج می‌شود. همچنین متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان تندیس همایش، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء خواهد شد. نویسندگان مقالات برگزیده به عضویت فعال انجمن‌های سواد رسانه ای ایران و مدیریت دانش ایران درخواهند آمد.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات پنج شنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۷ و آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات: چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ است.

ارتقای سطح بینش، ادراک و آگاهی خانواده‌ها، والدین، مربیان و فرزندان در بهره برداری هوشمندانه، صحیح و مؤثر از رسانه‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، بسترسازی، ایجاد و ارتقای محیط رسانه ای سالم، مفید و ایمن برای اطمینان بخشی و اعتماد افزایی کاربران به خصوص خانواده‌ها و متصدیان تعلیم و تربیت به زیست بوم رسانه ای کشور، توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به خصوص خانواده‌ها از طریق معرفی فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های جمعی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه ای و گسترش شناخت، چگونگی دسترسی و کاربرد هدفمند و مدیریت مصرف رسانه‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، توسعه و بهبود سطح مطالعات و کاربست سیاستگذاری برای تصمیم سازی‌های مقتضی در عرصه سواد رسانه ای و اطلاعاتی در ارکان حاکمیتی، سیاستگذاران، قانونگذاران و مجریان اعم از دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، تقنینی، امنیتی، انتظامی و قضائی و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت‌های عمومی در زمینه استفاده از رسانه‌های جمعی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه ای، از جمله اهداف اعلام شده در فراخوان این همایش است.

موضوعات و محورهای بخش علمی - پژوهشی این همایش، توانمندسازی، سبک زندگی، آموزش و دین و اخلاق و موضوعات و محورهای بخش تجربی - کاربردی همایش، تجربه نگاری‌های حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی بر اساس موضوعات و محورهای بخش علمی – پژوهشی، تولیدات رسانه ای (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی‌های رایانه ای و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی و تولیدات هنری (پوستر، اینفوگرافی و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی، است.

مطابق اعلام، طی روزهای برگزاری همایش با مشارکت سازمان‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی برنامه‌های علمی، آموزشی و ترویجی متعددی اعم از موارد زیر برگزار خواهد شد: کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تجربه نگاری، میزگردهای علمی و نمایشگاه دستاوردهای حرفه ای.

اولویت‌های مورد تأکید برای ارائه مقاله و گزارش‌های کاربردی هم شامل رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه ای و رسانه‌های جمعی است.

مطابق فراخوان منتشرشده، علاقه مندان جهت ارسال آثار می‌توانند مقالات و گزارش‌های خود را از طریق پورتال همایش به نشانی MLiteracy.saramad.ir بارگذاری می‌کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

عرفان خسرویان در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق فراخوان وزارت علوم انجام شده و تابع قوانین و سیاست‌های وزارت علوم است.

وی ادامه داد: منتها چون دانشگاه فنی و حرفه ای در زیرنظام مهارتی قرار دارد علاوه‌ بر شرایط عمومی که در فراخوان‌ها وجود دارد یک آزمون تخصصی نیز در دانشگاه وجود دارد که متقاضیان هیات علمی دانشگاه فنی‌حرفه‌ای باید این آزمون‌های تخصصی را هم بگذرانند تا جذب دانشگاه شوند.

وی درباره سهمیه جذب در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سهمیه دانشگاه در فراخوان قبلی جذب ۶۰ نفر بود و این سهمیه خیلی ناچیز است پیگیر افزایش آن هستیم تا کمبود عضو هیات علمی در این دانشگاه را جبران کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: تقریبا خروجی هیات علمی ما که سال گذشته بازنشسته شده اند حدود هفتاد الی هشتاد نفر هستند که قاعدتاً طبق استانداردها باید این سهمیه افزایش پیدا می‌کرد ولی در مجموع در سازمان اداری استخدامی سهمیه جذب دانشگاه محدود است این مشکل وجود دارد و به‌دنبال اصلاح آن هستیم.

وی ادامه داد: همه قوانین و مقررات کشور می‌گوید که چه به‌لحاظ نیروی انسانی چه به‌لحاظ ساختار و چه به‌لحاظ زیرساخت مطابق اسناد برنامه توسعه کشور باید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کشور توسعه پیدا کند حالا ممکن است یک مقاومت هایی در بخش‌های اجرایی وجود داشته باشد که امیدواریم با جلسات کارشناسی این‌ها برطرف شود این اتفاق بیفتد و هرم منابع انسانی ما اصلاح شود تا بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی درباره اینکه چه تعداد کمبود هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد گفت: ضریب هیات‌علمی در دانشگاه ما یک به 180 است و حداقل نیاز به جذب یک هزار عضو هیات علمی دیگر در دانشگاه داریم، مقدمات آن از طریق وزارت علوم و سازمان اداری استخدامی درحال فراهم شدن است اگر یک هزار عضو هیات علمی دیگر به دانشگاه اضافه شود ضریب ما یک به 100 شده و اصلاح می‌شود درحال‌حاضر 700 عضو هیات علمی داریم و بیست و یک هزار نیروی حق تا تدریس با دانشگاه همکاری می‌کنند.

کد خبر 6097934

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»