Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین- ایرنا- امروز و بیش از 5 ماه پس از انتخابات پارلمانی فدرال آلمان و با اعلام رای اعضای حزب سوسیال دمکرات آلمان برای تائید توافق با حزب دمکرات مسیحی، تشکیل دولت در این کشور و چهارمین دوره صدراعظمی آنگلا مرکل قطعی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اعضای حزب چپ میانه سوسیال دمکرات آلمان با 66.02 درصد رای مثبت با تشکیل دولت موسوم به 'ائتلاف بزرگ' با حزب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بیش از 460 هزار عضو حزب سوسیال دمکرات 78.9 درصد در این رای گیری شرکت کرده اند. با رای مثبت اعضای حزب سوسیال دمکرات انتظار می رود که مرکل از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) چهارمین دوره صدر اعظمی خود را بطور رسمی آغاز کند.
پیش از این رهبران حزب سوسیال دمکرات روز جمعه همزمان با پایان مهلت رای گیری از اعضا، ابراز اطمینان کرده بودند که اعضای حزب توافق تشکیل دولت را تائید خواهند کرد.
پس ازانتخابات پارلمانی دوم مهرماه(24 سپتامبر 2017) آلمان، احزاب محافظه کارمسیحی (CDU/CSU) و حزب چپ میانه سوسیال دمکرات (SPD) روز 18 بهمن (هفتم فوریه) برای تشکیل دولت جدید به توافق رسیدند.
حزب دمکرات مسیحی مرکل چنانکه انتظار می رفت، هفته گذشته توافق به دست آمده برای تشکیل دولت را با رای بالایی تصویب کرد. از 975 نماینده حزبی حاضر در کنفرانس حزب دمکرات مسیحی در برلین تنها 27 نفر به تشکیل دولت با سوسیال دمکراتها رای منفی دادند. با این حال گفته می شود که بسیاری در درون حزب مرکل از امتیازات اعطا شده به حزب سوسیال دمکرات برای تشکیل دولت ناراضی هستند و بحثهایی درمورد گرایش به راست در این حزب به منظور بازیابی آرای از دست رفته مطرح است.
با این حال به نظرمی رسد که آلمان هنوز تا رسیدن به ثبات سیاسی مورد انتظار متحدان اروپایی این کشور، فاصله دارد بخصوص که هر دو حزب بزرگ آلمان با چالش های درونی رو به رو هستند و احزاب منتقد بخصوص راستهای افراطی قدرت گرفته اند. در صورت رای منفی اعضای حزب سوسیال دمکرات، آلمان وارد دوره ای از بی ثباتی و ابهام سیاسی بیشتر میشد و به احتمال زیاد انتخاباتی زودهنگام برگزار میشد و دوران صدر اعظمی مرکل نیز به پایان می رسید.
اروپام**1078**
آدرس ما در تلگرام : t.me/irnaint

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی