Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان خلیل آقاجانلو اظهار کرد: نزدیک 50 درصد سطح استان مربوط به مراتع بوده که ضروری است برای اطلاع از ظرفیت آن‌ها، درجه‌بندی مراتع انجام شود.

وی با بیان اینکه در صورت حرکت نظام توسعه کشور به سمت اقتصاد سبز دغدغه‌های حوزه منابع طبیعی در ایران و به تبع آن استان‌ها برطرف می‌شود، بیان کرد: همکاری با مراکز تحقیقاتی نظیر دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی را به منظور حراست دقیق و تخصصی از عرصه‌های ملی و طبیعی را اجرایی کرده و در این حوزه پژوهشگران و تلاشگران اداره کل منابع طبیعی امتیازاتی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان جنگل را شاخص‌ترین نماد منابع طبیعی بیان کرد و از شناسایی جنگل طبیعی به مساحت 60 تا 70 هزار هکتار در استان زنجان خبر‌داد و گفت: نزدیک 50 درصد سطح استان مربوط به مراتع بوده که ضروری است برای اطلاع از ظرفیت آن‌ها، درجه‌بندی مراتع انجام شود.

وی با اشاره به پراکنش و استقرار گیاهان دارویی در استان ابراز کرد: بحث بیابان‌زایی به دنبال تغییر اقلیم در سطح استان برنامه و طرح تحقیقاتی مدونی را تهیه و به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ارسال کردیم.

آقاجانلو با بیان اینکه اقدامات تحقیقاتی برای ایجاد سدهای زیرزمینی در سطح استان زنجان عنوان کرد: با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها نسبت به احداث سدها در روی زمین، با احداث سدهای زیرزمینی از هدررفت آب ناشی از باران و برف تا حد چشمگیری جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی نظیر باریجه را با همراهی مردم در دستور کار قرار خواهیم داد، به کشت و پرورش گیاهان دارویی نظیر گل محمدی و سایر با مشارکت حوزه نشینان اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان اجرای قانون رفع تداخلات در اراضی ملی در سطح استان زنجان را از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: تاکنون با همراهی جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی در 100 هزار هکتار بررسی های مربوط به اجرای این قانون عملیاتی شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

مصطفی سیامکی افزود: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های مرتع‌داری روستا‌های گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین در سطح ۹ هزار هکتار بذر پاشی شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان ادامه داد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستا‌های حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین در دستور کار قرار دارد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود