Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه حفظ گونه گیاهی اُرس یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل منابع طبیعی است گفت: بیش از ۱۶ هزار هکتار از ارسستان های استان سمنان درگیر بیماری ارس واش است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علینقی حیدریان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارس یک‌گونه‌ای از درختان سرو است که بسیار با ارزش و دیر زیست است و در مناطق کوهستانی و بیشتر در ارتفاعات بیش از 2500 متر رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان سمنان بالغ‌بر 152 هکتار عرصه ارسستان وجود دارد افزود: حفظ این‌گونه گیاهی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل منابع طبیعی استان سمنان است.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به اینکه بین 10 تا 15 درصد از این عرصه درگیر بیماری ارس واش است اذعان کرد: این آمار معادل 16 هزار هکتار از ارسستان های استان سمنان را در برمی‌گیرد و باید اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری به‌سرعت اجرایی شود.

وی خشک‌سالی را یکی از عوامل شیوع این بیماری در ارسستان ها برشمرد و گفت: برای اجرای طرح‌های مبارزه‌ای در ارسستان هایی که درگیر این بیماری هستند قراردادهایی با پیمانکاران منعقدشده است.

حیدریان با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر 700 هکتار از اررسستان ها سامان دهی می‌شوند تصریح کرد: این طرح ابتدا در مناطقی که وضعیت بحرانی دارند در اولویت قرار دارند که می‌توان منطقه چشمه رودیه، اولنگ شاهرود و پرور را در این راستا نام برد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز درختکاری و جنگل‌کاری ابراز داشت: 800 هزار نهال سنجد و زیتون‌تلخ روز درختکاری در سراسر استان سمنان توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اقلیم و شرایط آب و هوایی در استان سمنان خاطرنشان کرد: درگذشته درخت‌هایی که برای ایجاد فضای سبز در استان سمنان توزیع می‌شد از گونه‌های کاج و اکالیپتوس بودند که اکنون باید درختانی را با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط مانند سنجد و زیتون‌تلخ در سراسر استان توزیع کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه کاشت ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه عینالی تحت کاشت انواع گونه‌های گیاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فضای سبز تبریز و برنامه‌ریزی برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز و نیز هماهنگی با سازمان عون بن علی و پارک طبیعت برای نهال کاری در محدوده ۵۰ هکتاری این مجموعه، اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عون بن علی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است، افزود: کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شبکه آب خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

کد خبر 749974

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز