Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیراز گفت: اگر بخواهیم گام مثبتی در توسعه اماکن و جاذبه های گردشگری و فرهنگی شهر شیراز برداریم باید اداره این اماکن هیئت امنایی شود، با این اقدام درآمدها صرف توسعه و آبادانی همان مرکز می‌شود.

به گزارش ایسنا،«حیدر اسکندرپور» در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، تاکید کرد که هر کدام از ظرفیت‌های فرهنگی این کلانشهر، برای معرفی این شهر به‌عنوان یک جهان‌شهر کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شیراز به خود می‌بالد که سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است، از این‌رو توجه جامع  به داشته‌های متعدد آن از ضرورت‌های مدیریت شهریست که در این راستا باید از توانمندی نهادهای بومی و دستگاه‌های ملی و فراملی استفاده کرد.

اسکندرپور با بیان این‌که انتظار داریم حوزه فرهنگی اجتماعی نگاهی فراسازمانی به شهر شیراز داشته باشد، جایگاه گردشگری شیراز را بالاتر از آنچه که امروز هست دانست.

او گفت: حجم فعالیت‌های مجموعه شهرداری در زمینه گردشگری بسیار فراتر از یک اداره است. به‌نظر می‌رسد حضور شرکت‌های متعدد بخش خصوصی در زیر مجموعه حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری موجب نوآوری و اجرای ایده‌های متعدد می‌شود، در همین راستا تشکیل شرکت توسعه گردشگری شهر شیراز را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، چون معتقدیم گردشگری می‌تواند با ایجاد اشتغال پایدار اقتصاد شهری را متحول کند.

شهردار شیراز با اشاره به تشکیل مثلث طلایی گردشگری میان سه شهر شیراز، یزد و اصفهان، این رویداد را گامی بلند در راستای توسعه گردشگری داخلی و خارجی دانست.

وی با تأکید بر اهمیت بافت تاریخی فرهنگی و ضرورت توجه ویژه به آن افزود: تاکنون به بافت تاریخی شیراز به‌عنوان یک معضل نگاه شده در حالی که بافت یک فرصت است، در این راستا در سال 97 هشت گذر تاریخی بافت احیا و رویدادهای متعدد فرهنگی هنری در آن اجرا می‌شود.

مهندس اسکندرپور هم‌چنین از ایجاد دبیرخانه دائمی رویدادهای فرهنگی هنری در بافت خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکزی چون خانه سینما، خانه تئاتر و سالن‌های متعدد می‌تواند اقتصاد بافت را رونق بخشد.

وی در ادامه، مسائل اجتماعی را بزرگترین چالش کلانشهرها و فرصت‌سازی، آموزش، افزایش و تقویت زیرساخت‌های رفاه شهری و مدیریت فرهنگی مسائل اجتماعی را از عمده‌ترین رسالت مدیریت شهری برشمرد.

اسکندرپور افزود: در حوزه ورزش نیز با وجود ساخت فضاهای ورزشی زیاد در سطح شهر شیراز اداره این اماکن برنامه‌ریزی چندان مناسبی نداشته است که باید در آن بازنگری شود.

معاون جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در مدیریت شهرها گفت: وقتی از توسعه پایدار سخن می‌گوئیم در واقع توسعه بر مبنای دانش را مد نظر داریم که در این حوزه باید با چشم بینا و به دور از سلایق شخصی عمل کرد.

«ابراهیم گشتاسبی‌راد» هم‌چنین موفقیت حوزه فرهنگی اجتماعی شهر را منوط به همکاری شخصیت‌های فرهنگی و هنری و همراهی آن‌ها با متولیان فرهنگ شهری دانست و گفت: هنرمندان قدرت خلاقیت دارند، بنابراین باید فضایی فراهم شود تا بتوانند خلاقیت خود را در زمینه مدیریت شهر به کار گیرند.

او افزود: همه مسایل شهری به فرهنگسازی نیاز دارد. ما وظیفه داریم بر مبنای دانش فرهنگسازی کنیم تا فرهنگ به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود، به این منظور باید نقشه راه روشنی داشته باشیم.

گشتاسبی‌راد دوستی، مروت، برادری، صفا، مدارا و وفاق را مبنای فرهنگ اصیل مردم شیراز دانست و گفت: مردم این شهر همواره نشان داده‌اند که این خصوصیات پایه اصلی رفتارهای اجتماعی آن‌هاست و این بسیار قابل تقدیر است.

در این مراسم از خدمات «عباس آتش‌زمزم» قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از توسعه مسیر و گذرهای گردشگری در پایتخت خبر داد.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه مسیر و گذر گردشگری در شهر تهران با بیان اینکه گذر گردشگری تعریفش با مسیر گردشگری متفاوت است گفت: در مورد گذر گردشگری می‌توان به اقداماتی که در باب همایون، سی‌تیر و... انجام شده، اشاره کرد اما در مورد مسیرهای گردشگری موضوع متفاوت است به‌گونه‌ای که در مسیر گردشگری ممکن است مردم به صورت عادی زندگی کنند اما چندین نقطه گردشگری و میراثی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مثلا خانه نیما یوشیج و خانه جلال و سیمین به دلیل همجواری یک مسیر گردشگری هستند، گفت: اما گذر گردشگری با برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود. حتما تعداد مسیرهای گردشگری را افزایش داده و در سال گذشته نیز تعداد این مسیرها را به 19 مسیر رساندیم و همچنین تلاش می‌کنیم که گذرهای گردشگری را ایجاد کنیم کما اینکه دو گذر غذا در منطقه 9 و 4 ایجاد شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار ویژه ناحیه بازار با بیان اینکه از قبل این موضوع مطرح بود چرا که ما در تهران مناطق و محلات ویژه ای داریم که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری خاص هستند گفت: باید شهردار ناحیه علاوه بر مضوعات شهری به موضوعات میراثی و مرمت و... وارد باشد و برای اینکه شهرداران ویژه را راه‌اندازی کنیم براساس مصوبه شورای شهر، این شهرداران ویژه نواحی را با اولویت شهردار ویژه ناحیه بازار تصویب کردیم و الان توپ در زمین شهرداری تهران است که باید این مصوبه را اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس