Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@10:44:18 GMT

توافق با ژاپن برای ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۶۲۶۳

ساعت 24- در راستای اجرای طرح GGP و امضای توافق‌نامه‌ با ژاپن، یک باب مدرسه سه کلاسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته خواهد شد.

 با حضور هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن در دفتر غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، توافق‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش ایران و سفارت ژاپن جهت ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه در روستای زلزله زده شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی و از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در مراسم امضای این توافق نامه، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن، علاقمندی وزارت آموزش و پرورش ایران را در راستای گسترش دیپلماسی آموزشی بیان کرده و به ارائه عملکرد دولت جمهوری اسلامی در خصوص آموزش به پناهندگان پرداخت و آن را عرصه‌ای برای همکاری دوجانبه ایران و ژاپن و حتی سه جانبه با حضور یکی از سازمان‌های بین‌المللی بیان کرد.

در ادامه هیرویاسو کوبایاشی سفیرکشور ژاپن گفت: افتخار بزرگی برای من است که توافق‌نامه کمک بلاعوض به پروژه های تأمین نیازهای اولیه انسانی را برای ساخت مدرسه برای کودکان عشایر کرمانشاه امضا کنم.

وی ضمن تشریح برنامه GGP و اهداف آن ادامه داد: از سال 1999 دولت ژاپن 132 پروژه در زمینه‌های آموزشی، مراقبت‌های اولیه بهداشتی، بهزیستی و توسعه تعاونی‌های روستایی در راستای GGP در ایران اجرا کرده است.

سفیرکشور ژاپن ضمن خرسندی از امضای این توافق نامه به نمایندگی دولت ژاپن تصریح کرد: اجرای این پروژه کمکی در جهت ایجاد فضای آموزشی حمایتی امن برای دانش‌آموزان باشد.

کوبایاشی در پایان ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان کشورهای افغانستان و عراق، علاقه‌مندی خود را در جهت گسترش روابط فی مابین اعلام کرد و از دعوت وزیر ژاپن برای سفر به ایران تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد تا زمینه ایجاد ارتباط دیپلماتیک وزرای آموزش و پرورش دو کشور در جهت تبادل تجربیات آموزشی ایجاد شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، توافق‌نامه ساخت مدرسه در روستای زلزله زده شیخ صله بین هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن و یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه امضا شد.

طرح GGP، پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تأمین امنیت انسانی و بر حسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شوند و هدف آنها کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است.

این پروژه‌ها بر اساس تفاهم نامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده و با اعلام و هماهنگی مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه مدارس عشایری در مناطق محروم اجرا می‌شوند.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران

به گزارش خبرگزای مهر، دکتر محمد حسن بازیار در آیین افتتاح نهمین کنفرانس زلزله که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، گفت: نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی از امروز، سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز به کار کرده است و تا روز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در برج میلاد ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور ۶ سخنران خارجی کلیدی در این کنفرانس، اظهار کرد: در این رویداد ۴۱۵ مقاله داخلی و ۴۳ مقاله خارجی ارائه می‌شود که از این تعداد ۲۱۱ مقاله شفاهی و ۲۰۴ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

بازیار، زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران را از جمله محورهای مقالات این کنفرانس ذکر کرد و یادآور شد: سخنرانان بخش خارجی از کشورهایی چون آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، امریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، چک، سوئد، فرانسه، نیوزلند و هند خواهند بود.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، تمرکز اصلی این کنفرانس را حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ کلانشهرهایی چون تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در روزهای برگزاری کنفرانس، ۱۶ کارگاه تخصصی در حوزه‌هایی چون ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های تاب‌آور برگزار می‌شود.

بازیار اضافه کرد: بر اساس داده‌های به دست آمده در این کارگاه‌ها، در تلاش هستیم که در انتهای این کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری و مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسؤولان و سیاست‌گذاران تدوین شود.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، این کنفرانس را رویداد تبادل تجربیات دانست که در طی آن راهکارهایی برای کاهش تلفات به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 6099043

دیگر خبرها

  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده