Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: ۳۰ درصد از اختراعاتی که از سوی این صندوق مورد حمایت قرار گرفته اند، به مرحله تجاری سازی رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نصرت الله ضرغام ظهر امروز (۱۳ اسفند) در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام اظهار داشت: این صندوق حمایت از صاحبان اختراعات را از اصلی ترین برنامه های خود قرار داده و تاکنون نیز در نتیجه این سیاست به منظور حمایت از پژوهشگران و فناوران ۱۱۱۱ اختراع به این مرکز ارسال شده که ۲۳۹ اختراع به ثبت رسیده در نتیجه حمایت های صندوق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: هم اکنون شاهد تحقق و ورود بخشی از این اختراعات به بازار هستیم بطوریکه یک سوم این ۲۳۹ اختراع معادل ۷۰ اختراع تدوین شده که ۳۰ درصد آنها به مرحله تجاری سازی رسیده است.

 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اضافه کرد: حمایت های مادی و معنوی از نخبگان جامعه همواره مورد حمایت رهبر معظم انقلاب بوده و دولت نیز تلاش کرده تسهیلات مناسبی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی آنان برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار آنان قرار دهد.

 

ضرغام ادامه داد: یکی از این برنامه ها افزایش مدت زمان حمایت مالی از دانشمندان و پژوهشگران از چهار سال به ۱۰ سال است.

 

وی گفت: افرادیکه کرسی های پژوهشی به آنها واگذار می شود علاوه بر کمک سالانه ۵۰ میلیون تومانی به مدت ۱۰ سال، می توانند تیم پژوهشگری قوی با مشارکت اساتید و دانشجویان دانشگاه های داخل و خارج تشکیل دهند.

 

ضرغام ابراز داشت: فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های علوم اجتماعی ، سیاسی و فلسفه نیازمند کار بیشتر است ولی در بخش های مهندسی و پزشکی تلاش های قابل ملاحظه ای انجام شده است و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه علوم انسانی نیز باید گام های بیشتری برداشته شود.

 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از راه اندازی واحد دیپلماسی علمی در این صندوق خبر داد و اظهار داشت: تفاهم نامه هایی نیز در این راستا با کشورهای آلمان ، اتریش ، چین و روسیه منعقد شده است.

پایان پیام/493

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری

یاسر شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به دلیل گودبرداری غیراصولی، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحدهای خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل شهرداری منطقه ۲، مأموران شرکت آب، برق، گاز و نیروی انتظامی دادند.

کد خبر 6087101

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری