Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران گفت:طرح تفکیک زباله از مبدا به جد در دستور کار قرار گیرد.

 به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان با اشاره به این که باید با اجرای طرح های خلاق با بهره گیری از همه ظرفیت ها، سازندگی و تمدن سازی در شهرها صورت گیرد، خاطر نشان ساخت: بافت های فرسوده از جمله ظرفیت هایی است که شهرداری ها می توانند در جهت احیای فضای شهری، پویایی فرهنگی، تقویت اشتغال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با اجرای پروژه های موثر استفاده کنند.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر ضرورت ارتقا وضعیت شهرهای مازندران، یاد آور شد: با زیباسازی حرایم رودخانه ها، ظرفیت جنگل ها، سواحل و ... می توان شهرها به مقاصد و کانون حضور گردشگران تبدیل نمود.

اسلامی بر تلاش برای جذب مالیات بر ارزش افزوده مجموعا تا 1000 میلیارد تومان برای شهرداری ها و ایجاد درآمدهای پایدار تاکید نمود و گفت: درآمد یاد شده باید صرف عمران شهری شود و شهرداری ها برای هزینه کرد آن باید برنامه داشته باشند.

وی با بیان این که شهرداران برای مدیریت شهری باید برنامه داشته باشند، افزود: شهرداران با ایده های خلاقانه و کارآمد در راستای توانمند سازی شهرداری ها برای ارایه خدمات شایسته تر اهتمام نمایند.

استاندار بر جلب و جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت از سوی شهرداری ها تاکید کرد و اظهار داشت: رونق دادن به ساخت و سازهای تمدن ساز شهری با جلب همه ظرفیت ها ممکن می شود.

اسلامی به ارایه خدمات مطلوب شهری بویژه دست یابی به شهری پاک برای زیست مردم اشاره کرد و ابراز داشت: طرح تفکیک زباله از مبدا به جد در دستور کار قرار گیرد و زباله تر در منزل تعیین تکلیف شود.

استاندار با اشاره به این که در اجرای پروژه های فاضلاب در استان عقب هستیم و لازم است پساب فاضلاب ها برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری ها قرار گیرد، تصریح نمود: سال 97 سال شتاب بخشی به اجرای پروژه های فاضلاب شهری باشد.

اسلامی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری در راستای خروج از آلایندگی تاکید کرد و یاد آور شد: اتصال ناوگان متروی تهران به مازندران، توسعه آزاد راه ها، اتصال راه آهن برقی به ساحل و راه اندازی تراموای شهری در طرح یکپارچه مازندران به عنوان کلانشهر لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در استان، بر مردمداری و سلامت اداری در شهرداری ها و مجموعه ادارات تاکید نمود و عنوان داشت: ساختار کیفی نیروی انسانی ارتقا یابد و برون سپاری خدمات تقویت شود.

استاندار، هماهنگی کامل شهرداری ها و شوراها و تعامل و همکاری قوی با دستگاه های اجرایی موثر در پیشبرد امور را بسیار مهم دانست و یاد آور شد: وحدت و یکپارچگی از نیازهای اصلی مازندران در مسیر توسعه است. باید از تفرقه و تشتت به شدت پرهیز کنیم.

در آغاز این جلسه شهرداران گزارشی از روند ساماندهی پسماند، اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، خدمات نوروزی، طرح های سرمایه گذاری، زیباسازی فضای شهری، معابر و ورودی شهرها و توسعه فضای سبز ارایه دادند و به طرح محورهای زیر پرداختند:

دریا، جنگل و رودخانه ها از مواهب الهی هستند که شهرداری ها می توانند در استفاده از آن ها در فعالیت های مرتبط با گردشگری و مصالح رودخانه ای برای اقتصادی کردن پروژه ها بهره گیری نمایند.

همکاری اداره کل راهداری با شهرداری ها برای در اختیار قرار دادن محور کمربندی ها تا نسبت به زیبا سازی آن ها اقدام نمایند.

شهرداری ها، خواستار کمک دولت در بخش هدایت و ساماندهی آب های سطحی شهرها شدند.

شهرداری ها آمادگی خود را جهت کمک به دولت در اجرای پروژه های شهری، ایجاد اشتغال در پروژه ها و جذب سرمایه گذاران اعلام کردند.

شهرداری ها خواستار توجه و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های گردشگری اشتغالزا شدند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان