Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت:در قانون جدید احزاب، جایگاه برجسته‌تری برای احزاب در انتخابات در نظر گرفته شده است.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی از انتقادات ها نسبت به قانون جدید احزاب، مبنی بر اینکه تشکل‌های سیاسی در ایران نمی‌توانند به کسب قدرت بپردازند، اظهار کرد: اصولا فلسفه تشکیل حزب در سراسر دنیا این است که بتواند به قدرت برسد و برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهرنژاد تصریح کرد: در ایران نیز قانون احزاب مانعی برای رسیدن تشکل‌های سیاسی به قدرت ایجاد نمی‌کند. در واقع یکی از ضعف‌های کار حزبی در ایران این است که اشخاص عادی و ناشناخته‌تر شانس بیشتری برای ورود به عرصه سیاسی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: قانون احزاب مشکلاتی دارد تا جایی که مرکز پژوهش‌های مجلس روز دوشنبه ساعت 9 صبح از صاحب‌نظران این حوزه دعوت به عمل آورده که در مورد قانون مذکور اظهار نظر کرده و به رفع اشکالات آن بپردازند. لذا پیشقدم شدن مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که قانون احزاب خالی از اشکال نیست.

طاهرنژاد تأکید کرد: یکی دیگر از چالش‌های اساسی برای فعالیت حزبی در ایران این است که در قانون اساسی، تشکیل حزب بسیار روان و آسان است، اما در قانون جدید احزاب، شکل‌گیری یک تشکل سیاسی با قیود و موانع زیادی مواجه است که این امر فرآیند تشکیل حزب را مشکل می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: در هیچ‌کجای دنیا تشکیل حزب و یا تشکل‌ سیاسی آنقدر سخت نیست و معتقدم که این مسئله باید در کشور ما اصلاح و روان‌تر شود.

وی اذعان کرد: در ایران سخت‌گیری به شروع فعالیت یک حزب بیشتر از نظارت بر جریان فعالیت تشکل‌های سیاسی است و به نظر بنده تضمینی وجود ندارد که هرچه فیلترها سخت‌تر باشد خروجی آن ثبات بیشتری داشته باشد، از این رو لازم است تا یک بازنگری کلی صورت بگیرد.

طاهرنژاد با اشاره به نکات مثبت قانون جدید احزاب تاکید کرد: البته قوانین جدید امتیازاتی نیز دارد و نمایندگان احزاب می‌توانند در کمیسیون ماده 10 احزاب با وجود آنکه حق رأی ندارند حضور پیدا کنند، اما حداقل همین که می‌توانند به اظهارنظر بپردازند و ممکن است نقطه نظرات آنها روی صاحبان رأی اثر داشته باشد، برای ما امری مثبت تلقی می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: در قانون جدید احزاب جایگاه برجسته‌تری برای احزاب در انتخابات در نظر گرفته شده است، اما نسبت به آنچه در سیاست‌های کلی تعیین شده عقب هستیم، لذا این امر بازنگری و امیدوارم که قانون جامعی برای فعالیت تشکل‌های سیاسی تدوین و ابلاغ شود.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود