Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@23:35:58 GMT

نظام اسلامی گوینده‌ای با صدای پر صلابت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۰۲۰۵

نظام اسلامی گوینده‌ای با صدای پر صلابت

به گزارش جهان نيوز، همان لحظه یکی از افراد بیمارستان به آنها پیشنهاد کرد یک جوان 21 ساله خوش سر و زبان که در بیمارستان بستری است، می‌تواند از پس این کار برآید. به پیشنهاد همان فرد، اعضای گروه به سراغ نظام اسلامی رفتند و جوان مجروح به مدت 45 دقیقه بدون حتی یک تپق با همقطاران مجروح خود مصاحبه کرد. همین اتفاق باعث شد صدا و سیما از او دعوت به همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام اسلامی ابتدا در امتحان گزینش پذیرفته و بعد به عنوان نویسنده به دفتر تامین برنامه رادیو واقع در میدان ارگ معرفی و مشغول به فعالیت شد. تا این که برادرش در جنگ به شهادت رسید و نظام اسلامی هم تصمیم گرفت دوباره راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شود. در آن مقطع از طرف صدا و سیما به او گفتند می‌تواند به عنوان گزارشگر و خبرنگار وارد جبهه شود؛ البته قبل از آن هم باید امتحان بدهد و بعد راهی شود. نظام اسلامی از پس این امتحان هم برآمد و به عنوان گزارشگر رادیو، فعالیتش را شروع کرد.

گرچه نظام اسلامی در طول این سال‌ها در تلویزیون هم فعالیت داشته و برنامه‌هایی همچون «صبح بخیر ایران» را اجرا کرده است، اما اغلب مخاطبان قدیمی وقتی نام او را می‌شنوند، ناخودآگاه به یاد روزهای جنگ و رادیو جبهه می‌افتند که به عنوان گزارشگر سعی می‌کرد به بهترین شکل از صحنه نبرد مقابل دشمن گزارش ارائه کند.

یکی از حسن‌های گزارش‌های نظام اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی این بود که به هیچ وجه در صدایش یاس و نا امیدی نبود و همیشه پر صلابت و پر شور گزارش می‌داد و علاقه مند بود امید را در دل مردم زنده نگه دارد و همچنان این ویژگی را حفظ کرده است. به همین دلیل، شنوندگان وقتی نام نظام اسلامی را می‌شنوند از او به عنوان یک گوینده و گزارشگر پر شور یاد می‌کنند که صدایش خوراک برنامه‌های دفاع مقدس، ملی و مذهبی است، زیرا تن صدای او خیلی پر صلابت است و بهترین آوا برای چنین برنامه‌هایی است.

نظام اسلامی برای رادیو جبهه گزارشگری و خبرنگاری می‌کرد و همزمان با او زنده یاد مهران دوستی هم گوینده این رادیو بود. این دو نفر با هم توانسته بودند حال و هوای خاصی به برنامه‌های رادیو جبهه بدهند و مردم را لحظه به لحظه در جریان صحنه‌های نبرد حق علیه باطل قرار بدهند. در واقع آن دو با هم ارتباط بسیار خوبی داشتند. نظام اسلامی اخبار مناطق عملیاتی را انعکاس می‌داد و دوستی در استودیو اخبار فتح و پیروزی را به سمع مردم می‌رساند.

البته نظام اسلامی بارها به خاطر یادگارهایی که از دوران جنگ بر بدنش به جا مانده در بیمارستان بستری شده، اما سعی کرده صدای پرحجم و پر طنینش را حفظ کند و همچنان به فعالیتش ادامه بدهد. او در طول دوران خبرنگاری، گزارشگری، گویندگی و اجرا برای مدتی هم مدیریت یکی از گروه‌های رادیو ایران را به عهده داشته است.

منبع:جام جم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رادیو فرهنگ با برنامه «کتاب فرهنگ» به طور ویژه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور را همراهی می‌کند.

این برنامه از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به طور ویژه به پوشش سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران اختصاص دارد.

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه کتاب فرهنگ را با حضور نویسندگان و ناشران برجسته ساعت ۱۷ تا ۱۸ از گروه تاریخ و اندیشه از مصلی تهران محل برگزاری نمایشگاه کتاب تقدیم مخاطبان می‌کند.

گفت و گوی گزارشگران با غرفه داران، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شنیدن دغدغه‌های آنها بخشی از این برنامه است.

برنامه سرزمین من به طور زنده با بخش‌های گزارش، گفتگو و اطلاع رسانی رویداد‌های مربوط به نمایشگاه کتاب، ساعت ۱۳ تا ۱۴ روی آنتن می‌رود.

برنامه ققنوس با معرفی کتاب در گفتگو با ناشران و نویسندگان حوزه ادب و هنر ساعت ۱۵ و برنامه «صبح به وقت فرهنگ» در قالب گزارش و اطلاع رسانی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شوند.

دیگر خبرها

  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
  • دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو
  • همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران
  • خبر‌های رسانه نوزدهم اردیبهشت
  • برنامه «هشت صبح» از رادیو اقتصاد
  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • نقدهای مسعود اسکویی خیلی محترمانه بود/ رادیو ورزش گوش می‌کنم