Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس شورای شهر کاشان در بخش نخست سی اُمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان که با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان کاشان برگزار شد گفت: ارتباط بیشتری بین مدیریت شهری و نظام مهندسی برای حل مشکلات شهرسازی لازم و ضروری است.

علی رسول زاده، اشکالات زیادی را در رابطه با مسائل شهرسازی، اصول فنی و مهندسی و نما و زیباسازی ساختمان در شهرستان کاشان ها تاکیدکرد و گفت: با وجود مطالعاتی در این زمینه باید شهرداری و سازمان نظام مهندسی با ایجاد راهکارهایی یک عزم جدی برای حل مشکلات موجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تصریح کرد: برخلاف کشورهای پیشرفته و شهرهای موفق که بر اساس مطالعات مهندسی در توسعه خود عمل می کنند باید این واقعیت را بپذیریم که علیرغم وجود نیروهای متخصص و امکاناتی که در این شهرستان موجود است در زمینه های شهرسازی و عمرانی در جایگاه خوبی قرار نداشته و بیشتر سلیقه ای عمل شده است.

رسول زاده، اظهارداشت: با توجه به آثار تاریخی موجود می توان به این نتیجه رسید که کاشان گذشته درخشانی درمسائل معماری و شهرسازی با وجود نبود امکانات و دانش امروز، داشته که در جامعه جهانی تاکید بر این موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه معماری ساختمان های قدیمی کاشان موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است افزود: باید برای 50 یا 100 سال آینده بناهایی برای آن زمان به یادگار بگذاریم.

رئیس شورای شهر کاشان با تاکید بر آمادگی شورای شهر کاشان برای تصویب سیاستگذاری های لازم در حوزه شهرسازی خاطرنشان کرد: ازصاحبان خرد و دانش و کارشناسان و اساتید دانشگاه باید کمک گرفت تا با اجرای مصوبات و قوانین لازم یک عزم همگانی برای اجرای برنامه های جامعه مهندسی در مسائل شهری را فراهم کرد..

نایب رئیس شورای شهر کاشان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخش عمده بافت فرسوده شهر، بافت تاریخی است افزود: بافت تاریخی شهر بویژه بحث مقاوم سازی این بافت نگاه ویژه ای می طلبد.
حسینعلی وکیل، انجام پژوهش های اساسی در زمینه نحوه مقاوم سازی بناهای تاریخی را یکی از اولین کارهایی دانست که برای این ارتباط باید شکل بگیرد.

وی افزود: با توجه به حوزه گسترده نظام مهندسی باید مکانیزمی برای پیگیری موارد مطرح شده و مباحث کارشناسی از طریق تشکیل کمیته ای برای اجرایی کردن این بحث ها انجام شود.
به گفته وی، کمیته سه جانبه شورا، نظام مهندسی، شهرداری و سایرسازمانها که می توانند متناسب با موضوع ها ورود پیدا تا ‌چنانچه نیاز به مصوبه شورا باشد لایحه به شورا داده شود.

لزوم اجرای طرح خانه سبز برای تحقق مقاوم سازی ساختمان ها

نایب رئیس شورای شهر کاشان، هماهنگی و مباحث فرهنگسازی و آموزش را کمک رسان درارتباط با مسائل پیش رو دانست و گفت: اجرای طرحی در قالب خانه سبز یکی از سرفصل های اصلی کار ما در زمینه مباحث فرهنگسازی و مقاوم سازی ساختمان است که در بحث ساخت و سازها می تواند ما را به جای خوبی برساند.

وکیل، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های تخصصی، جمع کردن افراد تاثیرگذار در بحث ساخت و ساز شهری و دادن هویت به آنها، ایجاد تشکل های حرفه ای و فنی و آموزش این افراد برای ارتقاء فرهنگسازی اهمیت دارد.

ضرورت انجام پژوهش های اساسی در زمینه مقاوم سازی بناهای تاریخی

نایب رئیس شورای شهر کاشان با بیان اینکه از نظر آکادمیک در زمینه مقاوم سازی بناهای تاریخی ضعیف هستیم، گفت: کاشان به عنوان شهر پایلوت دراین زمینه می تواند ورود پیدا کند و با اقدامات پژوهشی در زمینه ارتقاء علم مقاوم سازی بناهای تاریخی گام برداشته و پیشنهاهای موجود در کمیته های تخصصی پیگیری شود.

وکیل، با تاکید بر اینکه بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی بخشی از شهرما را تشکیل می دهد که دولت در این زمینه خیلی جدی وارد شده است گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری دراین زمینه قدم های خوبی برداشته و برای باززنده سازی، ارتقا زندگی و اصلاح بناها در بافت فرسوده پیشنهادهای اجرایی را آماده کنیم و با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که دولت در قالب بودجه 97 فراهم می کند بهره برداری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

نایب رئیس شورای شهر کاشان، پیگیری اجرای طرح خانه سبز را تاکیدکرد و گفت: مجری ذیصلاح شاید دراجرای خانه سبز بتواند برچسب مشخصات فنی برای ساختمان صادر کند.
وکیل، کنترل معماری توسط نظام مهندسی را یادآورشد و گفت: امید است این سازمان در حوزه شهرسازی، نقشه برداری،و ترافیک هم بتواند فعال تر ورود پیدا کند و ارتباط نزدیکتری در این چارچوب بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی برقرار شود.


عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورا نیز در این نشست اظهار کرد: معیارهای ارزشی را د باید ر معماری و ساخت وسازها در نظر بگیریم و یک تعادل بین معماری قدیم و جدید شهر ایجاد کنیم.

مهدی ناظم رضوی، معرفی نمادی همچون بادگیر به عنوان سمبل در نمای شهری را در معماری کاشان تاکیدکرد و گفت: حفظ بافت تاریخی برای استمرار ظرفیت گردشگری کاشان ضروری است.

وی تصریح کرد: باید یک خیابان جدید به عنوان یک الگو برای نماسازی شهر باید مصوب کرد تا هرکسی با ارتفاع دلخواه خود خانه ای نسازد و با توجه به آنها نقشه هایی طراحی شود.

کاشان با دو مقوله بافت فرسوده و بافت تاریخی مواجه است

به گفته وی، کاشان با دو مقوله بافت فرسوده و بافت تاریخی مواجه است که راه و شهرسازی طرح ها و مطالعاتی در این زمینه داشته و قرار بود شش هزار پلاک درآن اجرایی بشود و پولی به شهرداری بدهند که این کار انجام نشد.

ناظم رضوی با بیان اینکه اعضای نظام مهندسی باید بازوی اجرایی شهرداری باشند، گفت:انجام آزمایشات مکانیزم خاک برای ساختمان های سنگین، توجه به مسائل زیست محیطی و اجرای طرح خانه سبز و اتخاذ ضوابط کلی ملاک برای نماسازی شهر با کمک نظام مهندسی صورت گیرد.

برقراری یک وحدت رویه و تعامل نظام مهندسی با شهرداری

خزانه دار شورای شهر نیز درا ین نشست تعامل و همکاری نظام مهندسی با شهرداری را بر اساس پیش بینی قانونی ضرروی دانست و گفت: یک وحدت رویه در همه امور به ویژه در بررسی نقشه ها وجود داشته باشد تا هر مهندسی یک ایده خاص اتخاذ نکند.
مجید شمس، اطلاع رسانی عمومی برای مردم در روش های ساخت و ساز را تاکیدکرد و گفت: باتوجه به لزوم اجرای طرح جامع شهر در بخش ساخت و ساز اصول شهرسازی که مجوز آن به صورت پایلوت همکف و اول داده می شود رعایت شود.

یک بافت مدرن و استاندارد در کاشان نیست

عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر نیز دراین نشست اظهار کرد: چرا در کاشان یک بافت مدرن و استاندارد نداریم و هر کس به سلیقه خود خانه می سازد و نمادهای ساختمان ها در کاشان رومی یا با سنگ یا کامپوزیت (آلومینیوم) ساخته می شوند.
علی هاشمی طاهری با اشاره به آلودگی بصری در شهر و استفاده از تابلوهای نئون گفت: همانطور که بافت تاریخی شهری در زمینه های گردشگری اهمیت دارد باید در ساخت و سازهای جدید نیز به گونه ای پیش برویم که موجب جذب گردشگران شویم.

رعایت مفاد قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در طرح ها

رئیس کمیسون انرژی،آب و محیط زیست شورای شهر کاشان، اظهار کرد: اعضای این سازمان در طرح ها و نقشه های خود به شرایط اقلیمی کاشان بیشتر توجه کرده و مفاد قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی را در آن رعایت کنند.
عفت پدرام فر، افزود: وجود 800 عضو برای سازمان نظام مهندسی پتانسیل خوبی برای این شهرستان است.

اتخاذ بحث اینترانت بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در پایان این جلسه گفت: اتخاذ بحث اینترانت بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری موجب تسهیل درفرآیند کار ارباب رجوع می شود.

علیرضا مفرح، افزود:اجرای طرح خانه سبز به صورت قانون در شهرداری پس از انجام کارهای کارشناسی و تصویب در صحن علنی شورا باید الزامی شود .

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران