Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@15:38:00 GMT

برداشت سبزی از سطح 10 هزار هکتار در شوش آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۰۷۶۷

برداشت سبزی از سطح 10 هزار هکتار در شوش آغاز شد

علیرضا ملک زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت محصول سبزی از مزارع این شهرستان تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شوش سبزیجات برگی مانند تره ، نعناع ، ریحان ، شوید ، گشنیز ، جعفری ،کلم،کرفس و سبزیجات غده ای چون هویج ، تربچه ، ترب و شلغم را از انواع محصولات این شهرستان برشمرد و گفت:پیش بینی می شود بیش از 34 هزار تن محصول سبزی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملک زاده با بیان اینکه تاکنون محصول بیش از یکهزار و700 هکتار برداشت شده است گفت:محصول سبزی تولید شهرستان شوش به دلیل کیفیت بالا به بازار نقاط مختلف کشور ارسال می شود.
با آغاز برداشت سبزی در شمال خوزستان بسیاری از کشاورزان محصول خود را به صورت مستقیم در مزارع به فروش می رسانند.
سالانه حدود 2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود.
6068/7280
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.


محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان است افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.


امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.


او گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد