Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خوشبختانه قاچاق چوب در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها خیلی کم است.

خلیل آقاجان لو در گفتگو با خبرنگار مهر به قاچاق چوب در استان زنجان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قاچاق چوب در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها خیلی کم است.

وی اظهار کرد: استان‌های شمالی  بیشترین قاچاق چوب در سطح کشور رادارند و در ۱۱ ماهه سال جاری تنها چهار مورد قاچاق چوب در استان زنجان انجام‌شده است و یگان حفاظت از منابع طبیعی استان با قاچاقچیان چوب به جد برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان زنجان بر فرهنگ‌سازی از حفاظت منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: باید موضوع حفظ منابع طبیعی به یک مطالبه تبدیل شود و ما در هفته منابع طبیعی در تلاش هستیم از تریبون‌های مختلف و رسانه‌ها این امر را  به‌عنوان یک فرهنگ جا بیندازیم.

آقاجان لو افزود: قاچاق چوب و قوانین حفاظت از جنگل‌ها جرم کیفری و حقوقی دارد و در استان زنجان گونه‌های اراضی شناسایی‌شده و چوب‌هایی که قرار است قطع شوند نشانه‌گذاری شده و کنترل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به بحث تقویت یگان حفاظت تأکید کرد و گفت: توجه به این امر مهم باعث کاهش تخلفات می‌شود.

آقاجان لو  به ضریب حفاظتی موجود در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ما  برای هر ۷۰ هزار هکتار یک نفر جنگلبان داریم.

وی با بیان اینکه  استان زنجان دارای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین‌های مرتعی، کشاورزی و زراعی است، ادامه داد: از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است و این زمین‌ها شامل ۲۲ درصد مرتع درجه یک، ۳۷ درصد مرتع درجه ۲ و ۴۱ درصد نیز مرتع درجه سه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل