Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@17:30:18 GMT

معاون آخوندی علت عدم استعفای وزیر راه را تشریح کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۴۴۴۷

معاون آخوندی علت عدم استعفای وزیر راه را تشریح کرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حامد مظاهریان در یادداشتی که در کانال تلگرامی شخصی خود منتشر کرد، علت عدم استعفای عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را که برخی از نمایندگان مجلس در جلسه دیروز کمیسیون عمران با موضوع بررسی طرح استیضاح آخوندی، از وی خواسته بودند را، دفاع وزیر راه از اقدامات نیروهای صنعت هوانوردی در صحن علنی مجلس عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در پایان جلسه دیروز کمیسیون عمران ۱۱ تن از استیضاح کنندگان اعلام کردند از توضیحات آخوندی اقناع نشده و خواستار برگزاری استیضاح وی در صحن علنی هستند. این درخواست از سوی کمیسیون عمران به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد. اما هنوز طرح استیضاح از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است.

متن کامل یادداشت تلگرامی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است:

دانستن حقیقت یکی از مهمترین انگیزه های انسانی در تکاپوی زندگی است و به طور حتم یکی از راه های دستیابی به حقیقت پرسش و پاسخ خواهد بود. بصورتی نهادین انسان می پرسد تا دریابد آنچه را که رخ داده، تا راهی بیابد برای روشنگری و تا قضاوتی داشته باشد عادلانه تر. پرسیدن و در انتظار پاسخ نشستن در هر سطح و مرتبه ای عطشی وسیع ایجاد می کند، از یک کلاس درس بین شاگرد و معلم، تا در سطح جامعه و بین یک حکومت و مردمانش. همواره عطش شنیدن حقایق سیری ناپذیر است. با چنین شناختی از روحیات انسانی است که هر جلسه کلاس درسم با پرسش آغاز می شود.

امروز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای سومین بار شاهد جلسه پرسش و پاسخ (شما بخوانید جلسه استیضاح) از وزیر راه و شهرسازی بودم. طرح سوالات و پرسش ها ازمقامات مسئول و اجرائی از سوی مجلس می تواند یکی از نشانه های مردم سالاری حاکم برکشور بوده، که باید به آن بالید و آن را پاس داشت. در خصوص شرایط حاکم بر این جلسه باید گفت که خوشبختانه اداره جلسه از سوی رییس کمیسیون و با همراهی نمایندگان محترم و طراحان استیضاح بسیار حرفه ای، محترمانه و عادلانه بود. اینکه می شود از تجارب گذشته یاد گرفت و پله به پله فرآیند مردم سالاری را در وجودمان نهادینه کرد امید بخش است.

در ابتدا نمایندگان تک تک سوالات را جداگانه مطرح کردند و دکتر آخوندی هم به صورت مفصل و متکی بر داده های دقیق به سوالات جواب دادند. در این گفتگوها وزیر راه و شهرسازی با اعتماد بنفس بالا، مسلط و مستدل ظاهر شدند، به طوریکه نماینده محترم تهران دکتر وکیلی که به نمایندگی از دیگر نمایندگان امضا کننده استیضاح صحبت می کرد در پایان سوالات بر توانایی دکتر آخوندی اذعان کرده و صراحتا فرمودند: اعتقاد دارم ایشان یک سرو گردن از دیگر وزرا هم در نظر و هم در مدیریت اجرایی بالاتر هستند. در انتها نیز ایشان استدلال کرد که در راستای برقراری سنت پاسخگویی مدیران، خواهان استعفا و یا طرح استیضاح در صحن علنی هستیم.

اما دکتر آخوندی در پایان در برابر درخواست مطرح شده استعفا از سوی نمایندگان حاضر، ضمن یادآوری حادثه قطار مشهد به تهران اظهار داشت که در آن زمان استعفا دادم و مشکلی نیز با این موضوع نداشته ام و ندارم، اما اکنون تنها برای روشن شدن چگونگی حادث شدن واقعه و پایمال نشدن حق و حقوق دست اندرکاران و زحمتکشان صنعت هوایی کشور، مقاومت کرده و استعفا نمیدهم تا حقیقت پایمال نشود

در ادامه و در زمان طرح نظرات دیگر نمایندگان، تعدادی از نمایندگان مستدلانه از عملکرد صنعت هوایی کشور و وزارتخانه دفاع کردند و با ذکر اتفاقات مثبتی که در صنعت هوانوردی کشور در سال های اخیر صورت گرفته خواهان درک تحولات صورت گرفته شدند. یکی از نمایندگان هم تعجب خود را از قانع نشدن ۱۱ نفر از استیضاح کنندگان اظهار کرد و انتقاد داشت که چرا اجازه نمی دهند اول تحقیقات کامل شود. دفاع از وزیر توسط دیگر نمایندگان به نحوی بود که یکی از استیضاح کنندگان معترض نمایندگان مخالف استیضاح شده و اظهار داشت: من که سه دوره نماینده مجلس بوده ام تا کنون مشاهده نکرده ام که نمایندگان اینگونه به نفع وزیری وارد بحث شوند.

همچنین در حاشیه این جلسه نمایندگان محترمی دیده می شدند که در فرصت زمانی مناسب دست یافته، از اقدام دکتر آخوندی برای اصلاحات صورت گرفته اخیر در فرآیند اداری ارایه خدمات مهندسی ساختمان ابراز رضایت می کردند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به قم می‌رود

جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • رئیسی به قم می‌رود
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر