Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@04:45:03 GMT

چینی ها نگران به خطر افتادن امنیت توسط ربات ها هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۷۵۵۸

چینی ها نگران به خطر افتادن امنیت توسط ربات ها هستند

رکنا: نیمی از مردم چین نگران هستند که حریم شخصی شان توسط ربات ها نقض شود.

همزمان با افزایش استفاده از فناوری های رباتیک نگرانی در مورد به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی توسط این دستگاه های پیشرفته به یک نگرانی جدی مبدل شده است.

به گزارش  یاهونیوز، نتایج یک بررسی تازه که در چین انجام شده نشان می دهد از هر چهار نفر در این کشور سه نفر نگران تهدیدات ربات ها و دیگر محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی برای حریم شخصی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی یادشده که به طور مشترک توسط تلویزیون دولتی چین و موسسه تحقیقاتی تنسنت و با ارسال پرسشنامه برای ۸۰۰۰ نفر صورت گرفته حاکیست ۷۶.۳ درصد از مردم چین ربات ها و دیگر محصولات دارای هوش مصنوعی را تهدیدی برای حریم شخصی خود می دانند و حتی معتقدند هوش مصنوعی با پیشرفت های گسترده تر صنایع بیشتری را فتح کرده و کنترل آنها را در اختیار می گیرد.

حدود نیمی از پاسخ دهندگان می گویند هوش مصنوعی همین حالا هم بر فرایندهای شغلی آنان تاثیر گذارده و یک سوم آنها هوش مصنوعی را تهدیدی برای شغل خود دانسته اند و در مورد از دست دادن شغل خود به همین علت اظهار نگرانی کرده اند.

پیش از این بانک جهانی پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۳۰ از هر چهار فرصت شغلی موجود در چین، سه فرصت شغلی تحت کنترل دستگاه های خودکار قرار خواهد گرفت.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ علیرضا حدادی گفت: در پی وقوع ۳ فقره کیف قاپیِ راکب یک موتورسیکلت در سطح شهر رشت، با تحقیقات پلیسی و بررسی شواهد، سارق غیر بومی در در بخش کوچصفهان رشت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر شد.

وی افزود: سارق ۳۱ ساله پس از دستگیری و در تحقیقات پلیس ، به ۳ فقره کیف قاپی از شهروندان در سطح شهر رشت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه از متهم کشف و پس از توقیف موتورسیکلت وی ، این سارق در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ حدادی با بیان اینکه تامین و ارتقاء امنیت جامعه همواره یکی از دغدغه‌های اصلی نیرو‌های انتظامی است، افزود: نیرو‌های پلیس با همکاری مردم، ارتقا سطح آگاهی عمومی و اقدامات پیشگیرانه، با سرقت و انواع ناهنجاری اجتماعی برخورد قاطع خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده