Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@16:29:06 GMT

کارخانه مخابرات راه‏ دور ورشکست شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۹۲۷۷

کارخانه مخابرات راه‏ دور ورشکست شده است

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ورشکستگی و تعطیلی کارخانه صنایع مخابراتی راه دور خبر داد و گفت: این کارخانه دیگر هیچگونه فعالیتی ندارد.

ایران آنلاین /محمد جواد آذری جهرمی، با اشاره به اینکه کارخانه مخابرات راه‌دور ایران (ITI) به عنوان یکی از کارخانه‌های قدیمی و بزرگ حوزه مخابرات بود، افزود: دوست داشتیم این کارخانه احیا شود اما به این دلیل که کارخانه مخابرات راه‌دور ایران در اختیار بخش خصوصی بود، احیای این کارخانه ممکن نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کارخانه ITMC با حمایت دولت جان دوباره‌ای گرفته است، گفت: کارخانه ITMC از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران یکی از نمادهای مهم کشور است  که در آستانه ورشکستگی بود که با حمایت دولت، بخش بزرگی از بدهی‌های این کارخانه بخشیده شد و مابقی آن قسط ‌بندی شد.

آذری جهرمی افزود: علاوه بر احیای کارخانه ITMC، فرآیند بازنگری در خط تولید این کارخانه انجام شده است تا به تولید محصولات مورد نیاز در کشور و دارای بازار اقدام کند.

وی تاکید کرد: یکی از بخش‌های کارخانه ITMC، خط تولید سنسورهای هوشمند برای مدیریت شهری هوشمند است که از جمله تجهیزات اساسی در شهر هوشمند به شمار می‌رود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: به سندیکای مخابرات ابلاغ شده است که یکی از حوزه‌هایی که باید به صورت پررنگ در آن نقش داشته و فعالیت داشته باشند، تامین تجهیزات و سنسورهای بخش شهر هوشمند محسوب می‌شود که از اهمیت بالای اقتصادی برخوردار است.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات

مدیر مخابرات منطقه یزد از بهره برداری ۱۲۲پروژه مخابراتی و همراه اول در هفته ارتباطات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی مخابرات استان یزد، محمدرضا زارع اظهار کرد: در هفته ارتباطات سال جاری، ۱۲۲ طرح مخابراتی و همراه اول با اعتبار و سرمایه گذاری بالغ بر ۱,۳۸۷ میلیارد ریال در سطح استان راه‌اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها شامل تأسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ و کافونوری در ۷ مرکز، تأسیس، اجرای شبکه کابل و فیبر نوری ۵ نقطه، اجرای فیبرنوری ۵ سایت BTS است.

مدیر مخابرات منطقه یزد در مورد اجرای طرح‌های قابل بهره برداری در سطح استان، افزود: ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما، تأسیس و توسعه و افزایش تکنولوژی ۷۲ سایت BTS، نصب سوئیچ دیتا و توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی از طرح‌های قابل بهره برداری در هفته ارتباطات است.

زارع ایجاد بستر ارائه سرویس سرینو، ایجاد ظرفیت زیرساخت داخل استانی و تعویض و تقویت سیستم پاور را از دیگر طرح‌های هفته ارتباطات بیان کرد.

به گزارش ایمنا، با افتتاح این طرح‌های مخابراتی و همراه اول، تعداد ۳۴۳ طرح از هفته ارتباطات سال گذشته تاکنون در استان یزد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳,۹۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 751558

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • عملیات دیدنی تولید شکلات‌های نوتلا در کارخانه از نمای نزدیک (فیلم)
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • (عکس) قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان
  • قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان (عکس)
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاح کارخانه هادی چوپان + عکس
  • فرآیند پرورش و پردازش گوشت مرغ در مدرن ترین مرغداری و کارخانه آمریکا (فیلم)
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)