Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از توزیع ۴۲۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان همزمان با هفته درختکاری در ستاد اقامه نماز جمعه در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد. ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: امسال بیشتر محور کار خود را ارتباط با مردم قرار دادیم و در این راستا یکی از برنامه‌های منابع طبیعی نشست چهره به چهره و صمیمانه با مردم در بخش‌ها و شهرهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به میمنت ورود 12 شهید گمنام به خراسان جنوبی مراسم غبارروبی و درختکاری در تمام استان از محل گلزار جدید شهدا آغاز می‌شود افزود: در این راستا مراسم درختکاری 15 اسفندماه در محل گلزار شهدای روستای حاجی‌آباد بیرجند انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اصلاح نگرش مردم در راستای منابع طبیعی نیازمند همکاری ائمه جمعه و جماعات هستیم که در این راستا گردهمایی در سطح استان صورت خواهد گرفت که به تبیین رویکردهای منابع طبیعی خواهیم پرداخت.

بیش از یک میلیون اصله نهال در سطح استان کاشته شد

 نصرآبادی تصریح کرد: امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار اصله نهال در سطح استان کاشته شده که از این تعداد 420 هزار اصله نهال در روز جمعه  به صورت رایگان در مراسم نماز جمعه سطح استان توزیع می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه‌های منابع طبیعی در سطح استان، ارتباط با رسانه ملی و رادیو، رژه مشترک یگان حفاظت موتوری، غبارروبی مزار شهدا و بازدید از پروژه فعالیت‌های تعاونی دشت لاله سرایان را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در سطح استان عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: کارت همیار طبیعت برای نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و معاونین استاندار صادر شده است که در روز درختکاری تحویل داده می‌شود.

سرانه آب شرب در اختیار هر نفر در خراسان جنوبی 700 مترمربع است

نصرآبادی با بیان اینکه امسال میزان سرانه آب شرب در اختیار هر نفر در تراز بین المللی یک هزار و 660 مترمربع است اظهار داشت:  این رقم در کشور یک هزار و 350 و در خراسان جنوبی 700 مترمربع است.

وی سرانه فضای سبز طبیعی در سطح جهانی را 700 مترمربع عنوان کرد و افزود: این رقم در کشور 70 مترمربع و در خراسان جنوبی کمتر از یک مترمربع است.

خراسان جنوبی سومین استان از لحاظ وسعت و دومین استان بیابانی کشور است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی را سومین استان به لحاظ وسعت در کشور و دومین استان بیابانی کشور دانست و گفت: علیرغم وجود شرایط سخت و حساسی که در خراسان جنوبی با آن مواجه هستیم به لحاظ گرد و خاک وضعیت خوبی نسبت به استان‌هایی همچون خوزستان داریم.

نصرآبادی به بحث فرسایش خاک اشاره و بیان کرد: در بحث فرسایش خاک 2 برابر متوسط جهانی فرسایش خاک داریم.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران منابع طبیعی در استان، شاهد وضعیت رضایت بخش خراسان جنوبی در بحث گرد و خاک هستیم افزود: انجام 820 هزار هکتار عرصه‌های دست ساز و جنگل‌ها در خراسان جنوبی در 45 سال اخیر از مهمترین اقدامات منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های منابع طبیعی چه در بخش آبخیزداری و چه در بخش بیابان زدایی جنبه پیشگیرانه دارد گفت: با وجود مشکلات متعدد طبیعی در خراسان جنوبی 96 درصد عرصه‌های استان را عرصه‌ فعالیت منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و 4 درصد عرصه کشاورزی است.

90 هکتار از تاغزارهای خراسان جنوبی به شپشک آلوده هستند

نصرآبادی با بیان اینکه لطافت منابع طبیعی یک بحث انکارناپذیر است اظهار داشت: اگر انسان‌ها با طبیعت سر ناسازگاری نداشته باشند قطعا طبیعت نیز سرناسازگاری با آنان نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه 90 هکتار از تاغزارهای خراسان جنوبی به شپشک آلوده هستند خاطرنشان کرد: از این میزان 35 هکتار به شدت آلوده هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به بحث ترسیب کربن تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر در شهرستان‌های خوسف، سرایان، سربیشه و نهبندان در حال اجرا است.

نصرآبادی با بیان اینکه فاز دوم پروژه ترسیب‌کربن‌ در حال حاضر در سرایان در حال اجرا است اظهار داشت: پروژه جدید ترسیب کربن نیز مربوط به شهرستان نهبندان است و انجام پروژه ترسیب کربن در شهرستان فردوس نیز مصوب شده که امید است به زودی اجرایی شود.

وی به بحث ممیزی اراضی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ممیزی اراضی در اکثر اراضی استان انجام شده و حدود یک میلیون و 500 هکتار از اراضی باقیمانده است.

کاشت بالغ بر 57 هزار اصله درخت در 285 هکتار از اراضی شهرستان درمیان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان درمیان نیز گفت: 210 هزار اصله نهال از محل نهالستان اداره منابع طبیع شهرستان درمیان در سطح استان توزیع شده که از این تعداد 75 هزار و 500 اصله سهم شهرستان درمیان بوده است.

مهدی حاجی‌زاده افزود: این درخت‌ها از انواع مختلف شامل ارغوان، آسماندار، اقاقیا، زیتون تلخ، زبان گنجشک، سرو، کاج، سنجد، بنه و باد‌مشک بوده است.

بهره‌برداری از 5 پروژه منابع طبیعی در شهرستان درمیان 

وی اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی سال جاری 5 پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی با اعتبار هزار و 293 میلون ریال  در شهرستان درمیان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان درمیان خاطرنشان کرد: 57 هزار و 200 اصله نهال جنگلی و مرتعی در سطح 285 هکتار از عرصه های بیابانی و جنگلی شهرستان در حال اجرا است.

حاجی‌زاده یادآورشد: از آنجایی که نهالستان شهرستان درمیان در کنار محور اصلی قرار دارد و  مکانی زیبا و دیدنی است و لازم است برای ایام نوروز سطح معابر آن برای استفاده عموم مسطح  شود تا مردم از این مکان دیدن کنند.

وی اظهار داشت: روز سه شنبه 15 اسفند ماه ساعت 9 صبح در مدرسه سماء شهراسدیه مراسم محوری منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

25 هزار اصله نهال در هفته درختکاری در فردوس غرس می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فردوس نیز با تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی که از پانزدهم اسفند شروع می‌شود، از غرس 25 هزار اصله نهال در طول این هفته در فردوس خبر داد و افزود: این نهال‌ها غیر مثمر و از شهرهای طبس، بیرجند و درمیان تامین شده است.

سعید بیکی اظهار داشت: این نهال‌ها شامل اقاقیا، زبان گنجشک، کاج، سرو، ارغوان، آسمان دار و زیتون تلخ است که بخشی از آن پس از پایان نماز جمعه هفته گذشته بین مردم توزیع شد.

600 همیار طبیعت به صورت افتخاری در شهرستان همکاری دارند

وی شعار امسال هفته منابع طبیعی را "منابع طبیعی با مردم و برای مردم" اعلام و اضافه کرد: در یکسال گذشته 200 همیار طبیعت دانش آموزی جذب و برای آنها کارت شناسایی صادر شده که در حال حاضر 600 همیار طبیعت به صورت افتخاری با هدف ترویج و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی با این اداره همکاری دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فردوس، نهال کاری پارک جنگلی طریق الرضا و اختتامیه نهال کاری پروژه ملی بیابان زدایی روستای پلند در سطح 285 هکتار که از دهه فجر امسال شروع شده را از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در فردوس برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه هلالی مرتع چاه مرد در سطح 110 هکتارکه از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده در هفته منابع طبیعی افتتاح خواهد شد.

هر گونه فعالیتی که با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست همراه باشد ممنوع است

بیکی، دیدار با امامان جمعه فردوس و باغشهر اسلامیه، اهدای خون توسط کارکنان اداره منابع طبیعی و تقدیر و سرکشی از همکاران بازنشسته را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در فردوس برشمرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس اضافه کرد: گردهمایی همیاران، ثمن‌ها، افرادی که با منابع طبیعی همکاری دارند و همکاران با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر گونه فعالیتی که با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست همراه باشد ممنوع است تاکید کرد: در بحث منابع طبیعی نیاز به فرهنگ سازی و روشنگری داریم که باید این موضوع برای مردم از رسانه‌ها تبیین شود.

بیکی با بیان اینکه مامورین این اداره به عنوان ضابط قضایی موظف به حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان هستند بیان کرد: شعب ویژه دادگستری که جایگزین کمیسیون‌های حل اختلاف شده، به اختلافات مردم و منابع طبیعی رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به صعب العبور بودن مناطق منابع طبیعی استان کرمانشاه و فرسوده بودن امکانات، به روزرسانی تجهیزات ضرورت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، انشاالله کولانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: این اداره  کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح 14 شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیازها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت 740 نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که 72 ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود 620 هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده اما تعهد ملی 36 میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و 300 هزار اصله نهال است اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: 600 هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد