Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،بانک نشاء مرکز خزانه گیری مکانیزه شالی برنج و کشت بوته شالی با دستگاه نشاء کار است.
بذر شالی در بانک نشاء در فضای سربسته با استفاده از خاک و آبیاری قطره ای و در دمای مناسب رشد پیدا می کند و انجام نشاء آن فقط از طریق دستگاه نشاء کار میسر است.
دلاور حیدر پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت بوته شالی تهیه شده در بانک نشاء و انجام نشاءکاری با دستگاه نشاء هزینه کشت برنج را تا 50 درصد کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 بانک نشاءدر استان مازندران مجوز بهره برداری گرفته اند، افزود: کاهش ضایعات کمی و کیفی محصول در کاشت و برداشت ،افزایش تولید محصول ،افزایش بهره وری نهاد های کشاورزی ، کاهش سختی کار و ایجاد فرصت های شعلی از مزیت های بانک نشاء است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: خزانه گیری برنج در سه سال اخیر با هدف کشت دوم از اوایل اسفند هر سال آغاز می شود و خزانه گیری سنتی در مورد تغییرات اب وهوایی حساس است اما بانک نشاء بدون توجه به تغییرات آب و هوایی وبدون دغدغه فعالیت خود را انجام می دهد.
حیدر پور تصریح کرد: به رغم اینکه هزینه تولید برنجکاری با استفاده از بانک نشاء و ماشین نشاکار تا نصف کاهش می یابد، اما اعتقاد کشاورزان این است که رویش بوته تهیه شده از بانک نشاء از مقاومت کمتری در مقابل خطرات احتمالی گرمای هوا و آب بیش از حد نسبت به بوته تهیه شده در خزانه های سنتی دارد.
حیدر پور در عین حال گفت که البته تسطیح و یکپارچه سازی برای هندسی کردن زمین و مدیریت آب زیر ساخت و بستر انجام مکانیزه
نشاء کاری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 4هزار دستگاه نشاء کار در استان مازندران وجود دارد ،افزود :پارسال حدود50 هزار هکتار از زمین های استان مازندران به صورت مکانیزه نشاء کاری شد که پیش بینی امسال برای کشت مکانیزه برنج 60هزار هکتار است.
استان مازندران 230 هزار هکتار زمین شالیزاری دارد که سالانه با تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید ،42درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.
روند کشت برنج در مازندران از اواسط اسفند هر سال با خیساندن بذر و خزانه گیری آغاز می شود و با انجام نشاء از اواسط فروردین ، از نیمه دوم تیرماه به مرحله برداشت می رسد.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم اکنون حدود 70درصد اراضی شالیزاری استان شخم و شیار ، 30 درصد آب تخت شده است و شالیکاران آماده خزانه گیری شدند.
6990/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. البته هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ است.

آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، ‌می توانند جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 849448 منبع: تسنیم برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • عکس/ نشاء برنج در گیلان
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار