Web Analytics Made Easy - Statcounter


قزوین- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حجاب ریشه قرآنی دارد و مبنای روابط اجتماعی درست انسانهاست و موجب حفظ کرامت و حرمت زن و مرد در فعالیتهای اجتماعی می شود.

به گزارش امتداد نیوز، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به سوالات آنها در حوزه های مختلف پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار در پاسخ به سوالی در خصوص احقاق حقوق زنان و سپردن مسئولیت به بانوان اظهارداشت: با جریانات اصلاح طلبی، اعتدال گرایی تحول زیادی در کشور ایجاد شده است و این که همه فضا را منفی ببینیم منطقی نیست.

وی اضافه کرد: در حوزه زنان اتفاقات خوبی رخ داده و باید دانست سپهر سیاسی کشور در گذشته تاریک بود و نباید دانشگاهیان ما تاریخ معاصر را فراموش کنند و ندانند چه اتفاقاتی رخ داده است.

ابتکار تصریح کرد:برای آینده شرایطی فراهم کرده ایم تاوزیر زن هم داشته باشیم و با وجود بانوان توانمند می توانیم این گروه را در تصمیم گیری مشارکت دهیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین هم تعداد زیادی از بانوان توانسته اند مسئولیت های بزرگی بگیرند و حضور آنها در مجلس شورای اسلامی و شوراها که منتخب مردم است بیانگر استعدادهای این گروه است.

ابتکار یادآورشد: در سراسر کشور از میان ۳۳ هزار دهیار داریم که ۲۵۰۰ نفر آنها  را بانوان تشکیل می دهند.

دولت دنبال ایجاد شرایط رفع حصر است

ابتکار در مورد موضوع حصر بیان کرد: باید بر اساس برنامه جلو برویم تا به نتیجه برسیم در مورد حصر تلاش زیادی شده است وامیدواریم به نتیجه برسدو اعضاء هیئت دولت معتقدند این شرایط بایدتغییرکند اما بپذیرید توان و اختیار رئیس جمهور هم در این زمینه محدود است.

وی اضافه کرد: به گفتمان ملی سیاسی در شرایط کنونی نیاز داریم و تلاش کرده ایم یک فضای گفتگوی ملی در کشور شکل بگیرد و فضا امنیتی نشود.

ابتکار گفت: هیچکس دنبال حصر نیست اما شرایط نباید به سمت تنش های ناخواسته و امنیتی شدن فضای کشور پیش برود بلکه باید در فضایی آرام مسائل حل شود.

معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت: در کشور برخی تفکر خاصی دارند و دستشان هم به قدرت می رسد و گاهی خارج از چارچوب قانون هم عمل می کنند و ما باید این شرایط را درک کنیم.

پیگیر ورود زنان به ورزشگاهها هستیم

یکی از دانشجویان پرسید برای ورود بانوان به ورزشگاهها چه کرده اید؟ که ابتکار پاسخ داد: امروز بانوان می توانند در سالنهای سرپوشیده حضور پیدا کنند و مسابقات بسکتبال را تماشا کردند اما برای سایر ورزشگاهها باید فضای فیزیکی و فرهنگی متناسب با شان بانوان را مهیا کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: نظر دولت را همه می دانند و کسی مخالف حضور بانوان در ورزشگاهها نیست اما باید شرایط کشور را درک کرده و برخی موانع را برطرف کنیم.

ابتکار در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فراموش شدن شعار «زنده باد مخالف من» یادآورشد: برای این که تحولات را بدرستی تحلیل کنیم باید واقعیتها را بدانیم و به صدای مخالفان گوش کنیم و این فضا در کشور مهیاست.

وی گفت: در دانشگاههای ما فضای بازی برای بیان انتقاد و صدای مخالف فراهم شده و امروز شما می توانید براحتی و هیچ مانع و لکنت زبان سوالات انتقادی و حتی مخالفت خود را با مسئولان مطرح کنید اما سیاست دولت این است که برای تغییرات نباید تنش ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت:در کشور طیف گسترده ای داریم که بایدبه همه احترام بگذاریم و اگر همه کارها بر اساس قانون باشد بدون تنش می توانیم مسائل را حل کنیم.

حجاب مبنای روابط اجتماعی و حفظ حرمتهاست

ابتکار در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حجاب اظهارداشت:حجاب ریشه قرآنی داردومبنای روابط اجتماعی درست انسانها را تعیین می کند و اگر قرار است زن و مرد در جامعه درکنار یکدیگر فعالیت کنندباید عزت، حرمت و کرامت افراد حفظ شود و حجاب می تواند به تحقق آن کمک کند.

وی گفت: حجاب مجموعه یک سری مسائل رفتاری است و اگر بخواهیم از جایگاه زن سوء استفاده نشود باید رعایت حجاب در محیط های کاری جدی گرفته شود.

ابتکار اضافه کرد: حجاب مانع سوء استفاده برخی فرصت طلبان از عزت زن می شود و رعایت آن از سوی مردو زن ضروری است تا حرمت ها حفظ شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: حجاب به هیچ وجه محدودیت نیست و اتفاقا موجب عزت نفس افراد می شود اما باید به جای ظاهر به باطن هم توجه کنیم و با رفتار، اخلاق، ادبیات گفتاری، به انسانها احترام بگذاریم و حرمت همه را حفظ کنیم.  

پوشش پیام درونی فرد به جامعه است

وی در ادامه گفت: پوشش خودش پیام درونی فرد به جامعه است و باید چارچوب داشته باشد و همه جوامع این وضعیت را دارند و حتی در دانشگاهها و کلیساهای آمریکا نمی توان با هر لباسی وارد شد و ضوابط خاصی حاکم است لذا حجاب بخشی از معادلات روابط اجتماعی زن و مرد است که بدون برخورد فیزیکی باید آن را رعایت کنیم.

نیلوفر خانه ام/ معصومه بیرون

یکی از دانشجویان پرسید شما دو اسمی هستید آیا پس از مسئولیت در دولت نام دیگری انتخاب کردید و در خانه نام دیگری دارید؟ ابتکار گفت: از روزی که متولد شدم نامم معصومه بود اما در خانه مرا نیلوفر صدا می کردند و این در خانواده های ما رسم است اما برای من جنجال درست کردند و اینکه می گویند پس از گرفتن مسئولیت نام من معصومه شد درست نیست و برای تظاهر نبود.

وی در خصوص انتخاب چادر به عنوان حجاب خود نیز اظهارداشت: چادر سر کردن من اجباری نیست بلکه به آن اعتقاد دارم و باور دارم در کشور لباسهای سنتی زیبایی داریم که هویت ایرانی است و می تواند به نشاط جامعه ما کمک کند.

ابتکار یادآورشد: تلاش کنیم در فضای دانشگاههای ما ناامیدی و یاس و سرخوردگی ایجاد نشود اما جوانان باید واقعیت ها را ببینند و درست قضاوت کنند.

وی اضافه کرد: گاهی رسانه ها بی رحمانه عمل می کنند و دروغ می گویند و داستان سرایی می کنند اما شما باید به عنوان گروه آگاه جامعه نسبت به مسائل دقیق باشید و قضاوت درستی از وضعیت کشور داشته باشید و توقع خود را بر اساس واقعیتها هماهنگ کنید.

   

true برچسب ها : استانداری قزوین سفر به قزوین معصومه ابتکار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران گفت: برای صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی از موادغذایی گرفته تا صنایع دستی با برخی کشور‌ها از جمله ازبکستان، امارات، کانادا، ساحل عاج و ترکیه تفاهم شده است.

مریم اردبیلی افزود: برنامه سه سال اخیر شهرداری تهران برای توانمندسازی و ارتقای مشاغل خانگی بوده که ما را برآن داشت تا بتوانیم وارد عرصه صادرات شویم و با افزایش کیفیت محصولات بانوان کارآفرین شهر تهران، علاوه بر قابلیت رقابتی و رفع نگاه‌های خیریه ای، محصولاتشان را با کیفیت‌ها و استاندارد‌های بین المللی صادر کنیم.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران همچنین گفت: محصولات و دست ‎آفریده‌های زنان شهر تهران به ویژه زنان سرپرست خانوار که استاندارد‌های لازم از نظر کیفیت، بسته بندی، قیمت گذاری و در واقع امکان صادرات را دارند، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی - ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)