Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي اين کشور گفت: پاريس به عنوان يکي از طرف هاي مذاکرات هسته اي با ايران، از حفظ برجام و ايفاي تعهدات طرفين حمايت کرده و برجام را سندي تاثيرگذار در حفظ صلح و امنيت منطقه مي داند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، خانم «دلفين-او» رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي در ديدار «کاظم جلالي» رئيس گره دوستي پارلماني ايران و فرانسه و رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: گفت وگوهاي خوبي ميان مقامات دو کشور در جريان است و ما به عنوان پارلمان فرانسه نيز از تقويت گفت وگوهاي پارلماني فيمابين استقبال مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي اين کشور که به همراه «فيليپ بونکار» رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس سناي فرانسه و «ژان ايو لودريان» وزير خارجه اين کشور به تهران سفر کرده است در ادامه اين ديدار به روابط تاريخي پاريس و تهران اشاره کرد.
دلفين-او افزود: فرانسه به عنوان يکي از طرف هاي مذاکرات هسته اي با ايران، از حفظ برجام و ايفاي تعهدات طرفين حمايت کرده و بر آن تاکيد دارد ضمن اينکه ما برجام را عنصري مهم و سندي تاثيرگذار در حفظ صلح و امنيت منطقه تلقي مي کنيم.
رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي اين کشور همچنين اظهار داشت: هدف ما از سفر به ايران تقويت همکاري هاي دو جانبه بوده و خواستار گفت وگوهاي چند جانبه با حضور ايران در مسائل منطقه هستيم.
دلفين-او با اشاره به اوضاع منطقه بيان داشت: از آنجايي که فرانسه يکي از قربانيان اصلي حملات تروريستي به اروپا بوده، هدف ما در منطقه مبارزه با تروريسم به ويژه ريشه کن کردن داعش است.
رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي فرانسه درخصوص اوضاع يمن خاطرنشان ساخت: سناتورهاي فرانسوي فعالانه به دنبال پايان دادن به تحريم هاي غذايي و ارسال کمک هاي انسان دوستانه به اين کشور هستند.
«فيليپ بونکار» رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس سناي اين کشور نيز در اين ديدار بر اهميت گفت وگوهاي فيمابين تاکيد و تصريح کرد: دولت، دستگاه ديپلماسي و پارلمان هاي فرانسه مجموعه اي واحد را براي گفت وگوي با ايران و ارتقا سطح روابط فيمابين تشکيل داده اند.
** نابودي تروريسم نياز به مبارزه جدي و صادقانه همه کشورها دارد
«کاظم جلالي» رئيس گره دوستي پارلماني ايران و فرانسه و رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به نقش گروه‌هاي دوستي پارلماني در تسهيل مناسبات کشورها، گفت: گروه‌هاي دوستي پارلماني ايران و فرانسه نقش مهمي در تسريع و فراهم کردن بسترهاي قانوني همکاري‌هاي فيمابين دارند و در اين راستا گروه دوستي پارلماني ايران و فرانسه در مجلس شوراي اسلامي آمادگي افزايش سطح همکاري‌هاي خود با پارلمان فرانسه را دارد.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به توافق هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5، اظهار داشت: با توجه به اينکه فرانسه يکي از طرف‌هاي مذاکره با ايران در مذاکرات هسته‌اي بود بايد ضمن پايبندي به تعهدات مندرج در سند برجام، تلاش لازم را براي اجرا و جلوگيري از نقض اين توافق توسط ساير اطراف قرارداد به کار گيرد.
جلالي در ادامه اين ديدار با اشاره به تحولات منطقه، مهمترين تهديد کشورهاي دنيا را افراطي گري و تروريسم عنوان کرد و افزود: نابودي تروريسم نياز به مبارزه جدي و صادقانه همه کشورها دارد.
وي ادامه داد: اکنون برخي کشورها در حالي که پرچم مبارزه با تروريسم را برافراشته اند، از تروريست ها حمايت کرده و درصدد مسلح کردن و احياي مجدد آنها در منطقه هستند اين در حالي است که جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير نقش برجسته اي در مبارزه با تروريسم در عراق و سوريه داشته است.
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فرانسه در ادامه بيان داشت: سوريه بايد در وهله اول از لوث وجود تروريسم پاک شده، سپس نيروهاي خارجي خاک اين کشور را ترک کرده و در نهايت سرنوشت اين کشور توسط مردم سوريه تعيين شود.
جلالي در بخش ديگري از سخنان خود به اوضاع اسفبار يمن اشاره کرد و اذعان داشت: باعث تاسف است که عربستان سعودي با تجاوز به يمن، مردم بي پناه اين کشور را به خاک و خون مي کشد اما مجامع بين‌المللي سکوت کرده اند و عزمي جدي براي جلوگيري از اين جنايات ندارند.
به گزارش خانه ملت، رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: در بحرين نيز شاهد تبعيض، فشار و زندان گروهي از مردم و در کنار آن سکوت غرب هستيم.
سيام*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های دکتر جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور می‌باشد، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ایرانیان معدودی که احیاناً تحت تأثیر فضا سازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رئیس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

علی‌رضا بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و عبدالله سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

کد خبر 6094772

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس