Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه از سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون های فرهنگی - هنری مساجد کشور (سجا) رونمایی کرد.

به گزارش ایرنا، صالحی در آیین رونمایی از این سامانه گفت: از اول فروردین سال 97 تمامی مساجد می‌توانند با یکدیگر اقدام به تبادل آمار و اطلاعات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ارشاد افزود: 24 هزار کانون فرهنگی در آینده نه چندان دور با این سامانه هماهنگ شده و فرصت مناسبی برای کانون های مساجد در جهت خدمات رسانی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فراهم می شود.
وزیر ارشاد تصریح کرد: باید از ظرفیت های به وجود آمده استفاده مناسب شود تا بتوانیم کیفیت و کمیت را در این سامانه ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: در کانون های مساجد، تکیه بیشتر بر نیروهای جوان است و این نیروها از طریق ارتقای آموزه های معرفتی – مهارتی، توانمند می شوند که در این خصوص می‌توانیم شاخه های مختلفی را هدف‌گذاری کنیم.
صالحی افزود: در سامانه سجا ایده‌هایی خلاقانه به کار گرفته شده که کمک شایان توجه و تاثیرگذاری بر تشخیص بسترهای مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی است.
وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه به زودی دیگر کانون های مساجد نیز تحت پوشش این سامانه قرار می گیرند، گفت: این کانون‌ها اصالت پیام‌رسانی و توانمندسازی مردم شریف ایران را دارند.

** می توانیم بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم
حجت‌السلام «حبیب‌رضا ارزانی» دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز روز دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه سجا گفت: کانون‌ها می‌توانند از طریق هنر یا فرهنگ‌سازی، بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه همچنین علاوه بر جذب مخاطب جدید، می توان اقدام به مخاطب شناسی کرد.
ارزانی با بیان اینکه در جامعه باید آسیب شناسی کرد و از اطریق فرهنگ سازی این گونه مسائل را حل کرد،افزود: رسالت کانون‌ها این است که مخاطبان را به خود جلب کرده و در این سامانه از همراهی و کمک آن‌ها نیز استفاده کنند.
شبس ** 1488 * 9386 **

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سریال «حشاشین» که با رویکرد سیاسی مغرضانه و تحریف جهان اسلام ساخته شده، گفت: طبیعتاً کشورِ ما که دارای تاریخ غنی و مفاخر جهانی است، مورد طمع کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد. کشور‌هایی که چنین سرمایه‌های تاریخی ندارند، مورد طمع قرار نمی‌گیرند. البته توجه کشور‌های مختلف به مفاخر ما اتفاق مثبتی است؛ چراکه منجر به شناساندن آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند درباره مصادره کردن مفاخر ایرانی از سوی کشور‌های مختلف گفت: مصادره کردن مفاخر ما نامطلوب است، که بخشی از آن از مجاری رسمی پیگیری می‌شود و گاهی شناساندن آنها نیازمند تلاش‌های فرهنگی است. سال گذشته اتفاقات خوبی برای حکیم نظامی شکل گرفت، تا مشخص شود این حکیم به زبان فارسی شعر سروده است. اما آنقدر تعداد مشاهیرمان زیاد است، که باید کار گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت گیرد. تمام این فعالیت‌ها هم به عهده یک معاونت یا وزارتخانه نیست. از طرفی، توجه مردم به چنین مفاخری می‌تواند منجر شود مردم قدرشان را بیشتر بدانند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی