Web Analytics Made Easy - Statcounter

زجری که «رضا صادقی» از ماندن در ایران می‌کشد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پدر «دراویش گنابادی و دختران خیابان انقلاب» باشیم!

«محسن صفایی» فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیر شدگان فتنه سال ۸۸، در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه ایران، اظهار کرده است:

«همین اتفاق محدود خیابان پاسداران! خطیب نماز جمعه که همه را توصیه به تقوا می‌کند وقتی به این مسأله می‌رسد از رئیس دستگاه قضایی می‌خواهد با کسانی که در گلستان هفتم تجمع کردند برخورد قاطعانه شود! ولی در تمامی بحث خود در این مورد صرفاً تأکید بر قلع و قمع دارد! مگر شما قاضی هستی که حکم می‌دهی؟ به جای ارائه تحلیل و توصیه و تلاش برای آرامش فضا و اعمال نگاه پدرانه نباید همه را دعوت به خشونت کرد!»

او همچنین تصریح می‌کند:

«یا در بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس، مردم توقع داشتند که بعد از برخوردهای دی ماه، حداقل ۳۰ نفر نماینده تهران جدی‌تر برخورد کنند ولی وقتی آنها هم شناختی از مسائل ندارند نتیجه‌ای برای مردم عاید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا در مورد اعتراض برخی دختران به موضوع حجاب، به چه حقی با آنها با خشونت برخورد می شود؟ اگر جرمی سر زده است، دادگاه صالح باید به جرمش رسیدگی کند. کسی حق ندارد کتک بزند. اما به جای پیدا کردن راه حل منطقی برای مساله حجاب، روی جعبه برق و مخابرات شیروانی درست می کنند. آیا این نوع مدیریت درست است؟»

صفایی فراهانی در بخش‌های دیگر این مصاحبه تأکید کرده است که در جمهوری اسلامی ایران، ضعف عقلانی و مشکل مدیریت وجود دارد! [۱]

*درباره اظهارات صفایی‌فراهانی چند نکته گفتنی وجود دارد:

یکم_ نگاه پدری برای کسانی قابل اعمال است که مرتکب جرم نشده باشند!

اما در قضیه دراویش گنابادی با روشی داعش‌گونه، آدم کشته شده است و در ماجرای دختران مکشّفه (کشف‌حجاب‌کرده) خیابان انقلاب نیز جرم مصرّح اتفاق افتاده است.

آیا باید در جایی که نیاز به برخورد قانونی وجود دارد، از نگاه پدرانه و رأفت برای کسانی دم زد که در مقابل قانون و دین کشور ایستاده‌اند!؟ از طرفی نگاه پدرانه هرگز رافع عمل قانونی و قضایی نیست.

دوم_ شرط عقل و ادب این بود که آقای صفایی، اگر انتقادی به عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب فراکسیون امید دارند، از بابت آن انتقاد عذرخواهی کنند و به مردم بگویند که در معرفی این نمایندگان اشتباه کرده‌اند! نه اینکه در جایی که خود مسبب‌الاسباب آن بوده‌اند هم به سمت نظام اسلامی اشاره کنند!

از طرفی مشخص نیست ایشان که نظام را به «ضعف عقل» هم متهم کرده‌اند؛ چرا خجالت کشیده‌اند صریح‌تر بیان کنند که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از چه رو از فتنه اقتصادی دیماه و اوباشی که به گواه اسناد و کارشناسان، هیچیک محتاج نان شب نبوده‌اند؛ حمایت نکرده‌اند و یا چرا به این واسطه تغییری در بودجه نداده‌اند!؟

سوم_ درباره افراد موسوم به «دختران خیابان انقلاب» هم کسی که با خشونت برخورد کرده و در مقابل مأمورین قانون اقدام به ضرب و شتم، فریاد و عدم تمکین از دستور کرده، چند مورد از همین زنان هستند و گرنه خشونتی که منظور آقای فراهانی است، حکما شامل ضرب و شتم، جسارت لفظی، شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور است که هیچیک در قبال زنان مکشّفه انجام نشده.

تنها در یکی از موارد، پلیس مجبور می‌شود پس از تذکر چندباره، یک زن مکشّفه و متمرّد را از بالای سکو به پایین هل داده تا جرم علنی خاتمه یابد و بعد او را دستگیر کند.

که البته در هیچیک از این لحظات هم خلاف قانونی از جانب پلیس مشاهده نشده است. [۲]

ضمن اینکه برای براندازی و مبارزه با اسلام که هدف این زنان و دختران است؛ پایین پریدن از یک سکّو به هیچ‌وجه هزینه زیادی محسوب نمی‌شود...

و چهارم_ این مسئله برای ما جای سؤال است که آقای صفایی‌فراهانی و دوستان ایشان چرا حتی یک اشاره هم به پیکر شرحه شرحه امثال شهید حدادیان و شهدای ناجا در قضیه خیابان پاسداران نمی‌کنند و خونخواه آنها نیستند اما برای اوباشی که با خودرو از روی بسیجی‌ها و نیروهای پلیس رد شده‌اند خواستار نگاه پدری هستند!

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی معتقدند اصلاح‌طلبان با دمیدن به آتش برخی اعتراضات خُرد در صدد شکل‌دهی به «اعتراض ظالمانه» و کشاندن دوباره مردم به خیابان‌ها علیه نظام اسلامی هستند.

***

دادستان تهران نتیجه بررسی یک پرونده جنجالی را اعلام کرد

قالیباف در آخرین امتحان هم قبول شد؛ املاک نجومی هم مثل "تقلب" دروغ بود

ایسنا گزارش داد، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران به تازگی در خصوص پرونده «املاک نجومی» با اشاره به صدور ۱۸۲ فقره قرار نهایی در این پرونده‌ها، در خصوص نوع قرارها گفته است: ۱۲ پرونده منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی شده و ۱۷۰ مورد قرار منع تعقیب نیز صادر شد.

وی مبنای دادستان در صدور قرار منع تعقیب را قرار دادن تفاوت قیمت در زمان واگذاری املاک و قیمت هیأت کارشناسی تعیین شده توسط بازپرس دادسرا اعلام و تصریح کرد:

۴۰ نفر از کسانی که قرار منع تعقیب درمورد آن‌ها صادر شده است یا ملکی نگرفته‌اند و یا قرارداد واگذاری املاک فسخ گردیده بود. در ۱۳۰ مورد هم با توجه به این‌که بهای واگذاری ملک با قیمت هیأت کارشناسی تفاوت کمی داشت، ثمن معامله متعارف ارزیابی و قصد مجرمانه احراز نگردید. [۳]

*۲ پاراگراف بالا، ماحصل بیش از یکسال جنجال و پروپاگاندای عظیم اصلاح‌طلبان و کسانی از دولت علیه «محمدباقر قالیباف» شهردار سابق تهران و متهم کردن او به واگذاری املاک نجومی است.

اکنون این اصلاح‌طلبان هستند که در ماحصل بررسی میکروسکوپی این پرونده که طی آن فقط ۱۲ نفر شامل دادرسی شده‌اند! در تنگنای عذرخواهی از نظام اسلامی و از مردم قرار گرفته‌اند.

البته حتما این اوج خامی و بی‌تجربگی است که کسی از ستاد جریان چپ انتظار عذرخواهی داشته باشد...

چه اینکه آنها در ماجرای «چند هزار بورسیه‌ غیر قانونی» هم چندین ماه، وقت و فرصت‌های کشور را در جنجالی با هدف زدن دولت قبل هدر دادند اما دست آخر معلوم شد متخلفینی که باید از ادامه تحصیل منع شوند تنها «۳۶ نفر» بوده‌اند و ادعای ۳۶۰۰ بورسیه غیر قانونی که چپ‌ها می‌گفتند؛ صحیح نبود. [۴]

به این مسئله همچنین می‌توان ماجرای «تقلب سال ۸۸» را نیز افزود که یکی از بزرگترین ناراستی‌های اصلاح‌طلبان با نظام اسلامی و مردم ایران است که البته چپ‌ها حتی با وجود اقرار به این اشتباه اما هنوز هم حاضر به عذرخواهی از مردم و نظام اسلامی نیستند.

فی‌الجمله اینکه مشخص نیست ناراستی ستاد جریان چپ با مردم و نظام اسلامی در چه زمانی به پایان خواهد رسید.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان به تازگی بر «ناامیدی مردم» و «ناکارآمدی نظام» اشاره می‌کنند...

پ. ن: در خاتمه این اپیزود ذکر یک نکته مهم ضروریست و آن دیدار دو چهره ارزشی با آغازگر دروغ بزرگ املاک نجومی است.

اکنون و با محرز شدن ماجرا، انتظار عمومی این است که این دو چهره ارزشی نیز موضع خود را نسبت به حقایق افشا شده و آن دیدار مشخص کنند.

***

خداحافظی "رضا صادقی" با ایران، اربعین و شهدا!؟

«رضا صادقی»، از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان، شب گذشته با انتشار فیلمی از همخوانی قطعه‌ای از یک ترانه به همراه دختر کوچکش تیارا، در صفحه توییترش نوشت:

«بخون دخترم تا صدات گوش آدمهایی رو کر کنه که میخوان تو رو از هر سکویی بندازن پایین، بخون دخترم تا صدات عشق و جاری کنه، تو حق خوندن، گفتن، فکر کردن و شاد بودن داری. تو و همه دختران سرزمینم...»!

*ما برای آقای صادقی و خانواده محترم ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر داریم. اما این ناجوانمردیست که ایشان با اینکه سال‌های سال از قوانین و امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران بیشترین استفاده را برده‌اند و ترانه‌هایی برای شهدا، برای اربعین و برای ایران اسلامی خوانده‌اند اما در همین حال و هنگامی که موی سپید در صورتشان هویدا شده، به ناگاه شروع به تکرار رفتارهایی شبیه به رفتارهای دشمنان «ایران و اربعین و شهدا» کنند و مثلا با حمایت از جرم کشف حجاب، اینطور بیان کنند که عده‌ای در کشور قصد دارند مانع شاد بودن دختران این سرزمین شوند!

جدای از ناجوانمردی اشاره شده و همچنان با تأکید بر اینکه ما و همه مردم ایران، به آقای صادقی احترام می‌گذاریم، اما ذکر این نکته هم ضروریست که اگر اوضاع کشور برای آقای صادقی تا این اندازه سیاه و تنگ و تاریک است و ایشان در منگنه قرار دارند و قصد انقلاب شجاعانه علیه حاکمیت و یا انتقاد اصولی را هم ندارند؛ می‌توانند کشور دیگری که اوضاع برای ایشان و خانواده محترمشان بهتر از ایران باشد را انتخاب و دست‌کم امتحان کنند.

بدیهیست که هیچکس در ایران راضی نیست که آقای صادقی بعد از اینکه جوانی خود را در ایران سپر کرده‌اند اما اکنون فهمیده‌اند اوضاع تا این حد تنگ و سیاه است؛ بیش از این زجر تحمل ایران، دین مردم و قوانین عادی کشور را تحمل کنند...

***

۱_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/460369

۲_ mshrgh.ir/834393

۳_ https://www.isna.ir/news/۹۶۱۲۱۳۰۷۲۴۷/

۴_ http://kayhan.ir/fa/news/۲۷۶۷۱

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی صبح امروز جمعه در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک که با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم منطقه انجام شد، افزود: از وظایف جدی و مهم مسؤولان در همه سطوح، استفاده درست از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفته، آنها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف کنند.

شفائی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد، آنها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و آینده را ناامید کننده جلوه دهند، اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگزاران آنها، علیرغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ‌های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.

وی افزود: روزگاری، آمریکا یکه تاز همه عرصه‌ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می‌گذارد.

وی بیان کرد: آمریکا هرروز منفعل‌تر از گذشته می‌شود و شما می‌بینید شرایط آمریکا در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.

شفائی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند، خود در حال زوال و نابودی هستند.

شفائی تصریح کرد: روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می‌کرد که می‌تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آنها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می‌کند.

شفائی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسؤولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از زحمات سرهنگ پاسدار «محسن جهانتیغ» تشکر و سرهنگ پاسدار «ابراهیم باغبانی» به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

کد خبر 6095673

دیگر خبرها

  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری