Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 15 اسفندماه در دیدار با کارکنان امداد استان کردستان با بیان اینکه کمیته امداد نهادی انقلابی و مردمی است که در جهت خدمتگذاری به قشر محروم جامعه تأسیس‌شده است و بانی کار خیر و ارائه خدمات ارزشمندی برای نیازمندان است، اظهار کرد: همه مسئولان باید با تکریم نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه برای خدمت‌رسانی به آنها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ترویج احسان و نیکوکاری در نهایت موجب سخاوتمند شدن جامعه خواهد شد، افزود: همان‌طور که در سیره بزرگان و امامان آمده است، زیبایی بخشیدن به این است کهع فرد با وجود احتیاج خود به دیگران کمک می‌کند، بخل نورزیدن یکی از خصوصیات شخص بخشنده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه باید با معرفی خدمات خیران به نیازمندان در جهت فرهنگ‌سازی و تشویق جامعه به احسان و نیکوکاری اقدام شود، عنوان کرد: باید با فراهم‌سازی زمینه کمک خیران به رفع مشکلات نیازمندان کمک کنیم.
وی بابیان اینکه یکی از فلسفه‌های صدقه و احسان، پاک کردن درون انسان و عدم وابستگی به دنیا است، اعلام کرد: چیزی که برای انسان می‌ماند همین صدقه است که موجب خیر و برکت برای دنیا و آخرت است و انسان را به جایگاه برتر خواهند رساند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بابیان اینکه در بحث زکات این استان فعالیت‌های خوبی به‌خصوص در زکات مال‌التجاره صورت گرفته است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان کردستان جا دارد بیش‌ازپیش در این زمینه فعالیت انجام شود و طبق دستور اسلام اگر مردم زکات خود را پرداخت کنند همان‌طور که پیامبر (ص) در مدینه انجام داد فقر از بین خواهد رفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه کمیته امداد درزمینهٔ توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: باید تلاش شود با استفاده از تبدیل کمک بلاعوض به تسهیلات قرض‌الحسنه، احساس مسئولیت را در خانوارهای تحت حمایت ایجاد کنیم تا از این تسهیلات در جهت ایجاد شغل و منبع درآمد برای خود استفاده کنند.
وی افزود: کمک به شکل‌گیری و اصلاح سبک زندگی مددجویان در جهت ایجاد فرهنگ قناعت و کاهش هزینه‌های زندگی با بهره‌گیری از ظرفیت موجود خانوارها باید موردتوجه قرار گیرد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان یادآور شد: صداوسیما و همه رسانه‌ها و اصحاب رسانه باید با همکاری خود در این ایام و در هفته احسان و نیکوکاری در جهت تشویق مردم به کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در کنار کمیته امداد تلاش کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری سه نفر در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ١٥ متر به منظور کشف اشیای تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان، پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض دو متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش داده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 750746

دیگر خبرها

  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد