Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فتحی قائم مقام و معاون برنامه ریزی اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در نشست مشترک کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه کشاورزی استان گفت:امسال برای جبران خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که تاکنون ۶۰ درصد آن به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به سیل زدگان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درادامه از پرداخت تسهیلات به کشاورزان خبردادو گفت:گفت: این تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به کشاورزان ۱۷ شهر استان که امسال دچار خسارت سیل شده اند، پرداخت می‌شود.

فتحی با اشاره به خسارات وارده در حوزه طیور استان به علت شیوع بیماری‌های پرندگان بویژه آنفلوانزای حاد پردندگان، از تولید کنندگان طیور خواست نسبت به بیمه تولیدات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه از ابتدای فصل پائیز تاکنون نزدیک ۲ میلیون قطعه مرغ تخم گذار و گوشتی در استان به علت بیماری آنفلوانزای حاد پردندگان تلف و موجب کاهش ۳۰ درصدی تولید تخم مرغ در استان شده است، گفت: با این حال بیماری پرندگان کنترل و تخم مرغ مصرفی استان به موقع تامین شده است.

امیرحسین بهداد افزود: هم اکنون نوع جدید بیماری آنفلوانزای حاد پردندگان با نام N۶ و H۵ از شمال کشور وارد ایران شده است و سازمان دامپزشکی با جدیت و تشدید اقدامات کنترلی خود درصدد جلوگیری از شیوع آن است با این حال مرغداران باید نکات ایمنی، قرنطینه‌ای و بهداشتی را در واحد‌ها خود تشدید کنند.

عطاالله هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی استان هم با تاکید بر توجه جدی مسئولان به بیمه به موقع گندم و جو گفت: در سال‌های گذشته، زمان بیمه این محصولات از زمان کاشت تا مرداد ماه هر سال بود، اما امسال این زمان در اقدامی غیرکارشناسانه یک ماه کمتر و باعث اعتراض و نارضایتی کشاورزان شده است.

 

انتهای پیام/ش

کاهش ۳۰ درصدی تولید تخم مرغ در استان آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)

دریافت 27 MB

تصویر بردار: جعفر رمضانپور

کد خبر 6095032

دیگر خبرها

  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی