Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه بناب گفت: تقویت باور‌های دینی مهم‌ترین اقدام جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و شبهات در اصل دین دامنه وسیعی دارد.   به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از تبریز، گفتمان دینی با موضوع شبهات مطرح شده در اصل دین در دانشگاه بناب برگزار شد.

 حجت الاسلام مسلم عباسیان استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره نفوذ فرهنگی و اجتماعی دشمنان اسلام اظهارکرد: باید از ظرفیت گفتمان‌های دینی در سطح دانشگاه‌ها در راستای پاسخ به شبهات و سوالات نسل جوان و مسدود کردن راه‌های نفوذ دشمن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: از مهمترین راه‌های سست کردن عقاید و سرمایه‌های اصلی ما، ایجاد شبهه و رواج خرافات می‌باشد که توسط معاندین طراحی و توسط افراد کم سواد، ساده و سست ایمان اجرا و گسترش پیدا می‌کند.

مسلم عباسیان خاطر نشان کرد: تقویت باور‌های دینی را مهم‌ترین اقدام در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و شبهات در اصل دین دامنه وسیعی دارد اعم از فکری، علمی، دینی، اعتقادی و اجتماعی، اما بحث شبهات اعتقادی از تفسیر‌های ناموزون سرچشمه می‌گیرد و ما دین را یک جور معنا می‌کنیم درصورتی که حقیقیت چیز دیگری است.

وی تحرکات تند وهابیون را مغایر با اصل دین اسلام دانست و افزود: این گونه تحرکات موجب پدید آمدن شبهات اعتقادی بویژه در بین نسل جوان جامعه می‌شود و آنان باید در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند.

دبیر ستاد وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان بناب از ادامه  برگزاری گفتمان دینی در طول سال ۹۷ خبرداد و افزود: گفتمان دینی در سال جدید با موضوعات آسیب‌های فضای مجازی، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، جنگ نرم، مهارت‌های زندگی و... برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، گفتمان دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و امور فرهنگی و نهاد رهبری در دانشگاه بناب برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در اقدامی نوآورانه برای مبارزه با پدیده مخرب ریزگردها همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی، طرح کشت تحقیقاتی و پایلوت ۱۰ هزار بوته گیاه کاپاریس در منطقه پیرامون را انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این طرح که با هدف مقابله با ریزگردها اجرا شده، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر پالایشگاه برای استفاده از راهکارهای نوآورانه محیط‌زیستی به‌منظور بهبود شرایط اکولوژیک منطقه است.

گیاه کاپاریس به‌دلیل تحمل زیاد در برابر خشکی و شوری، به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای کاشت در مناطق بیابانی و خشک انتخاب شده است. این گیاه نه‌تنها در مقابله با ریزگردها مؤثر است، بلکه به‌دلیل داشتن خواص دارویی، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه نیز عمل کند.

موفقیت این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق شهرستان سرخس باشد و گامی بزرگ برای حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار تلقی شود. امید است با توسعه این نوع کشت‌ها، شاهد کاهش قابل توجهی در مشکلات ناشی از ریزگردها در منطقه باشیم.

دیگر خبرها

  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد