Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:21:36 GMT

تثبیت 70 درصد از عرصه های ملی در قوچان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۷۰۰۹

تثبیت 70 درصد از عرصه های ملی در قوچان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: مطالعات بیش از 95 درصد از عرصه های ملی در قوچان انجام شده و بیش از 70 درصد این عرصه ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران تثبت و دارای سند شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی چکنه در گفتگو با خبرنگار قوچان خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 پرونده چرای غیرمجاز و یا مازاد در مراتع و همچنین 18فقره پرونده تخریب مراتع که حدود 11 هکتار از اراضی ملی در قوچان را تحت العاع قرار داده بود از طریق مراجع قانونی پیگری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وسعت شهرستان قوچان 384هزار هکتار می باشد، ادامه داد: 202 هزار هکتار از مساحت شهرستان جزو عرصه های منابع طبیعی می باشد که177 هزار هکتار از آن جزو مراتع، 24 هزار هکتار جنگل، و 185 هکتار هم شامل بیشه زار و درختچه زار می باشد.

وی افزود:  بیش از 95 درصد از عرصه های ملی در قوچان مورد مطالعه، نقشه برداری و تفکیک  قرار گرفته و بیش از 70 درصد این عرصه ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران تثبت و دارای سند شده است.

چکنه با اشاره به وضعیت مراتع در قوچان تصریح کرد: بخش اعظم مراتع قوچان نیمه متراکم و کم متراکم می باشد که آمار خوبی محسوب نمی شود و علت اصلی آن پراکنش نامناسب بارندگی ها و بهره برداری نامناسب علیرغم بهبود مدیریت منابع، بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان با بیان اینکه پنج هزار و 800 خانوار قوچانی از مراتع برای تغذیه دام های خود بهره برداری می کنند، یادآور شد: هر ساله حدود 50 هزار تن علوفه در مراتع قوچان تولید می شود اما طبق قانون فقط 24هزار و 240 تن از این علوفه های تولید شده قابلیت برداشت توسط بهره برداران را دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

آقای زارع به مناسبت روز زمین پاک گفت:با اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف، عملیات ساخت این طرح از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.
زارع  افزود: بهره برداری بی رویه از مراتع سهند را در استانه بحران قرار داده است.

وی گفت: با ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

به گفته وی، برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آیند یک ضرورت است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه