Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل ریزش و نشست زمین در بخش هایی از یک مجتمع مسکن مهر قوچان، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور تخلیه ساختمان و بازداشت پیمانکار پروژه را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آذری در گفتگو با خبرنگار  قوچان خبر با اشاره به جزئیات این ماجرا اظهار داشت:  طی ماه های گذشته بسیاری از اهالی مسکن مهر به برخی مشکلات موجود در ساخت این واحد ها گلایه و انتقاد داشته اند و به دلیل نشست زمین، ریزش و ترک خوردگی برخی از واحدهای مهر نیاز است که مسئولین شهرستان بطور جدی در پی رفع نگرانی شهروندان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با بیان اینکه بررسی قانونی قراردادها و توافقات توسط پیمانکاران و چگونگی رعایت ضوابط ساختمان سازی در واحدهای مسکن مهر بسیار ضروری است،ادامه داد: می بایست از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری برای بررسی کلیه قوانین سازه ای و استانداردها و کیفیت مصالح به کارگرفته شده و احتمال کم کاری پیمانکاران استفاده شود تا ابعاد مختلف این موضوع روشن شود.

وی افزود: هدف ساخت مسکن مهر تامین مسکن برای قشر نیازمند و متوسط جامعه بوده و می بایست نقش مهندسین ناظر و سایر سازمان های نظارتی در این پروژه ه مشخص شود و تمام مسئولین ذیربط در ساخت و نظارت این پروژه ها پاسخگو باشند.

آذری با بیان اینکه  انتخاب محل ساخت مسکن مهر در قوچان و همچنین نبود امکانات رفاهی جای سوال دارد، تصریح کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شده وبا توجه به شرایط نامناسب واحد ها دستور تخلیه شش واحد خطرآفرین را صادر و به واسطه وساطت برخی مسئولین، 24 ساعت به پیمانکارو مسئول این پروژه فرصت داده شد تا با هزینه شرکت برای اهالی این شش واحد، منزلی را تا مشخص شدن وضعیت این واحدها اجاره کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان در پایان  تاکید کرد: پیمانکار پروژه می بایست درپی رفع ایرادات سازه ای برآمده و پاسخگوی  سایر نقایص باشند، درغیر اینصورت با احراز تقصیر وتشکیل پرونده قضایی با متخلفین برخورد قاطعی انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان