Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین آرام روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان تهران برای نوروز برنامه های زیادی را در جهت خدمات بهتر به همشهریان و گردشگران تدارک دیده است.
وی با بیان اینکه در این جلسه کمیته 10 گانه خدمات سفر شهر تهران معرفی شدند گفت: برای تعطیلات نوروز 12 ایستگاه راهنمای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران ایجاد می شود تا خدمات و راهنمایی های لازم را به عموم ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران بیان کرد: در تعطیلات نوروز 100 میلیون نسخه راهنمای سفر و خدمات برای معرفی جاذبه و اماکن تفریحی توسط میراث فرهنگی، گردشگری شهرداری تهیه شده که در ایستگاههای ورودی و خروجی، اماکن اقامتی، باغ موزه ها شهر تهران توزیع می شود.
آرام با بیان اینکه جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوع و زیادی در تهران وجود دارد و می تواند اوقات فراغت مسافران را غنی کند خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزی با برگزاری تورهای نیم و یک روزه برای مردم می توانیم بسیاری از اماکن دیدنی و تاریخی تهران را معرفی کنیم.

* اسکان روزانه بیش از 27 هزار گردشگر نوروزی در اقامتگاههای استان تهران
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: 27 هزار و 843 نفر روزانه می توانند از ظرفیت و امکانات اقامتی هتل، هتل آپارتمان ها، کمپ های موقت، خوابگاه های دانشگاهی، مدارس و خانه های آموزش و پرورش بهره مند شوند.
علی رفیعی گفت: در طرح خدمات اقامتی سال 97 پیش بینی می شود که 5 درصد این میزان نسبت به سال 96 رشد داشته باشد.
وی ادامه داد: با همکاری اتحادیه هتل داران تخفیف های 40 تا 50 درصدی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
به گفته وی در حال حاضر 108 هتل، 27 هتل آپارتمان، 110مهمانپذیر، 17 پانسیون، 123 سفره خانه و 127 اقامتگاه در سطح استان تهران فعال است.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان تهران خاطر نشان کرد: در طرح خدمات سفر استان تهران امسال 280پایگاه انتظامی، 2پایگاه ثابت هلال احمر ، 100 پایگاه اورژانس، 100پایگاه امداد خودرو، 70قاضی کشیک دادگاه حل و اختلاف در تعطیلات نوروز برای آرامش و امنیت مسافران حضور 24 ساعته حضور خواهند داشت.
معاون گردشگری استان تهران ادامه داد: برای رسیدگی به درخواست و شکایت مردمی از واحدهای اقامتی و خدماتی، سامانه گویای تلفنی 09629 به صورت آنلاین شکایت مردم را دریافت و رسیدگی خواهد کرد.
رفیعی همچنین از ایجاد کمپین «من در نوروز صنایع دستی هدیه می دهم» خبر داد و گفت: با این رویکرد در نظر داریم تا در تعطیلات نوروز عرضه و فروش صنایع دستی نفیس کشورمان را در اولویت قرار دهیم.
وی اظهار کرد: طرح خدمات سفر نوروزی از 24 اسفند ماه تا 17 فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

*20مسیر گردشگری نیم و یک روزه برای گردشگران نوروزی پایتخت
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: برای تعطیلات نوروزی 15 مسیر گردشگری نیم روزه و 5 مسیر یک روزه برای مسافران و تهرانگردان نوروزی در نظر گرفته شده است.
مهدی سیف ادامه داد: غرفه های استقبال از بهار در 12 نقطه پایتخت از جمله محور خاوران، محور دماوند، ورودی قم، حرم مطهر امام خمینی(ره)، محور کرج، میدان راه آهن، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و پایانه مسافربری شرق- غرب- جنوب و بیهقی، برپا خواهد شد که علاقه مندان می توانند دریافت اطلاعات بیشتر با سامانه 137 تماس بگیرند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کمپ های اقامتی موقت نوروزی در چهار بوستان افرا، آزادگان، چیتگر و سرخه حصار برای مسافران فراهم شده است.

*آغاز پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس از 17 اسفند ماه
معاون اداره کل حمل‌ونقل پایانه‌های استان تهران در این نشست افزود: پیش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس، سواری و مینی بوس از 17 اسفند ماه آغاز می شود.
حسن عبدالملکی گفت: در تعطیلات نوروزی 3هزار دستگاه اتوبوس برای رفاه و تردد مسافران به استان و خارج از تهران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین 2هزار و540 دستگاه سواری و مینی بوس نیز در چهار پایانه شهر تهران و سطح استان در تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.

* آغاز طرح سلامت نوروزی
دبیر کارگروه سلامت و بهداشت شهر تهران اظهار کرد: طبق دستور وزارت بهداشت و درمان پزشکی طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز (15 اسفند ماه) آغاز و تا 15 فرودین 97 ادامه خواهد داشت.
دکتر هاله احمد نیا گفت: در تعطیلات نوروزی عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و بروز هر گونه بیماری واگیردار با همکاری مراکز بهداشت شمال، جنوب، غرب، شرق و شمال غرب شهر تهران رسیدگی می شود.
طرح خدمات سفر نوروزی از 15 اسفند تا 19 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به تعطیلات ۳ روزه پیش‌رو، تمهیدات ترافیکی و محدودیت‌های قطعی و احتمالی تردد در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در جاده‌های کشور برای تعطیلات آخر هفته و روز شنبه، گفت: اجرای این تمهیدات از ظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و بر این اساس تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

جاده چالوس چه روزهایی یکطرفه می‌شود؟

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در محور کرج- چالوس نیز گفت:‌ در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان ممنوع است. همچنین اعمال محدودیت قطعی تردد در مسیر شمال به جنوب این محور از ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت از مرزن‌آباد به سمت تهران اعمال شده و انسداد به صورت  کامل در مسیر شمال به جنوب اجرا خواهد شد. پس از آن با تخلیه بار ترافیکی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح همین روز از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس حرکت خودروها یک‌طرفه خواهد شد. این محدودیت تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن تردد به شکل دو طرفه اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت احتمالی تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک نیز گفت:‌ در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه نیز در صورت افزایش حجم تردد و با تشخیص فرمانده میدان این امکان وجود دارد که از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال شود. بر این اساس از ساعت ۱۲ ظهر این روز از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس محدودیت تردد یک‌طرفه اعمال می‌گردد. از ساعت ۲۴ همان روز نیز محدودیت تردد یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه خواهد شد.

شیرانی همچنین به تمهیدات ترافیکی برای بازگشت از شمال در جاده چالوس نیز اشاره کرد و گفت: اعمال محدودیت قطعی تردد در مسیر جنوب به شمال در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت اجرا خواهد شد و بر این اساس از ساعت ۸:۳۰ صبح روز شنبه از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس و از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت اعمال می‌شود. از ساعت ۱۱:۳۰ نیز مسیر از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه خواهد شد و این محدودیت تا ساعت ۲۴ همان روز ادامه داشت و پس از آن تردد به شکل دو طرفه انجام می‌شود. 

وی گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هفت از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است. .

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درخصوص پیش‌بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک نیز گفت: در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه احتمال اجرای ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله در صورت پرحجم بودن ترافیک وجود دارد. بر این اساس با تشخیص فرمانده میدان ممکن است از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام و از ساعت ۱۲ همان روز از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد اعمال شود. همچنین از ساعت ۱۴ همان روز نیز از مرزن آباد به سمت تهران محدودیت تردد یکطرفه اعمال می‌شود که این محدودیت نیز تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت.

به گفته وی در طول اجرای این محدودیت‌ها نیز تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند از ساعت هشت صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

احتمال یکطرفه شدن جاده هراز

شیرانی در خصوص محدودیت‌های تردد در محور هراز نیز گفت:‌ تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است. همچنین تردد انواع کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت شش صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ساعت دو بامداد روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است. در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تا روز شنبه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محور قدیم رشت _ قزوین و بالعکس نیز گفت: تردد انواع  تریلرها کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه در این محور ممنوع است.

وی اضافه کرد: در محور آستارا اردبیل و بالعکس نیز تردد انواع  تریلرها کامیون‌ها به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا  ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است.

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود