گلایه کارگردان معروف از عدم نمایش فیلم اش
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۱۹۹۶
رکنا: محسن دامادی، نویسنده و کارگردان سینما که فیلم «همه چی عادیه» را در نوبت اکران سینماها دارد، درباره زمان اکران فیلم گفت: ما برای دریافت پروانه ساخت، سیر منظم و اداری و تا حدودی سوسیالیستی داریم و مراحل مختلف را طی میکنیم. مقدار زیادی پول جمع میشود. بیش از آن انگیزه و عشق و علاقه میآید تا برای ارتزاق و گذران زندگی، گروهی دور هم جمع شوند و برای بهسازی یا بازسازی فرهنگ کشور فعالیت کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما وقتی قرار است این آثار که با این خون دل تهیه میشود، عرضه شود و به فروش برسد، در قالب یک کار فرهنگی صرف یا کار فرهنگی تجاری که نگاه برگشت سرمایه هم دارد. آن وقت همه چیز تابع قراردادهای جاری در کشورهای امپریالیستی میشود و این تناقض را نمیتوان توضیح داد.
این کارگردان سینما Cinema ادامه دادک در گفتوگوها میگویند مگر ما با آمریکا و هالیوود فرق داریم؟ فیلم تولید میشود و بازار Store عرضه و تقاضا تعیین کننده سرنوشت آن است، اما دوستان به این مهم توجه ندارند که مگر در هالیوود اداره نظارت و ارزشیابی هست یا شورای صنفی نمایش هست یا شما هستید؟
وی ادامه داد: ما همه چیز را براساس آنچه در کشور خودمان شکل گرفته و یا عرف شده و براساس قوانین مصوبه مجلس کشور باید مدیریت کنیم نه براساس سلیقه افراد. ما کار خودمان را در بخش خصوصی باسرمایه خصوصی و با سختی به انجام میرسانیم و تمام موارد انضباطی و اجرایی کشور را رعایت میکنیم و به قوانین احترام میگذاریم. مثل رعیتی ساده تابع قوانین کشور هستیم و انجام وظیفه میکنیم اما در پشت سد اکران با اما و اگر روبرو میشویم. در حالی که ممکن است یک فیلم با تبلیغات و شرایط خیلی خوب با استفاده از روابط پنهانی ـ موسوم به رانت و لابی و عناوین غیرفارسی ـ به آسانی اکران شود یا فیلمی که به طریقی مربوط به دولت است یا مربوط به زدن جیب دولت است و از منابع غیرپاک در سینما آماده شده راحتتر به بازگشت سرمایه میرسد تا افرادی که با جیب خوشان کار کردند.
کارگردان فیلم «خانواده ارنست» در خاتمه تاکید کرد: با این حساب باید دید دیگرانی که تصمیم میگیرند، چه زمانی محبت میفرمایند به بقیه هم امکان تنفس میدهند تا مثل آقای نجفی فغان نکنیم و دست در گل و سیمان نبریم.
منبع: رکنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جیببُرترین شهر و کشور اروپایی
این تحقیق از سوی شرکت بیمه «کوت زون» در بریتانیا انجام شده است. محققان پنج مکان محبوب گردشگران در هر کشور را از نظر موارد گزارششده از جیببُری از سوی بازدیدکنندگان بررسی کردند.
به گزارش ایران جیب، نتیجه این بررسیها نشان داد که ایتالیا را میتوان «بهشت جیببُرها» نامید چراکه بیشترین موارد جیببُری در مکانهای محبوب گردشگران در این کشور گزارش شده است.
پس از ایتالیا که یکی از مقصدهای اصلی گردشگران در قاره اروپا است کشورهای فرانسه و اسپانیا در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
فواره معروف تروی در رمِ ایتالیابررسیهای شرکت بیمه «کوت زون» نشان داده است که گردشگران هنگام بازدید از برخی از جاذبههای گردشگری قاره اروپا به طور خاص باید مراقب خطر جیببُری باشند.
به عنوان مثال خطر جیببُری هنگام بازدید از جاذبههای گردشگری شهر رم، پایتخت ایتالیا از دیگر شهرهای این کشور بیشتر است. فواره معروف تروی در رم به طور خاص از جمله مکانهایی است که خطر جیببُری در آن بالا است.
گردشگران هر سال بنا به سنت حدود یک میلیون یورو سکه به داخل حوض این فواره پرتاب میکنند.
برج ایفل در پاریسپاریس، پایتخت فرانسه نیز یکی از مقاصد مهم گردشگران در اروپا است. با این حال پاریس دومین شهر از نظر خطر جیببُری در اروپا است.
جیببُرها در محوطه اطراف برج ایفل که از جاذبههای گردشگری محبوب پاریس به شمار میرود حضور پررنگی دارند. کلیسای نوتردام و موزههای لوور و اورسی از دیگر اماکنی هستند که گردشگران به طور خاص هنگام بازدید از آنها باید مراقب جیبهای خود باشند.
این در حالی است که پاریس طی ماههای آینده به دلیل برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ بیشتر از سالهای قبل میزبان گردشگران خواهد بود.
در این میان نکته جالب این است که یکی از شاهکارهای تاریخ سینمای فرانسه اثر روبرت برسون «جیببُر» نام دارد. این فیلم در سال ۱۹۵۹ ساخته شد.
جایگاه برابر آلمان و اسپانیاکشورهای اسپانیا و آلمان در بررسیهای شرکت بیمه «کوت زون» از نظر خطر جیببُری در مناطق مورد علاقه گردشگران جایگاه یکسانی به دست آوردند.
بارسلون به عنوان یکی از شهرهای پرخطر از نظر جیببُری محسوب میشود و به همین دلیل خیابان معروف «لا رامبلا» در صدر فهرست اماکن مورد علاقه جیببُرها قرار گرفته است. کلیسای معروف «ساگرادا فامیلیا» در بارسلون نیز از جمله اماکنی است که گردشگران هنگام بازدید از آن باید مراقب جیبهای خود باشند.
از سوی دیگر خطر جیببُری هنگام بازدید از دروازه براندنبورگ در برلین، پایتخت آلمان مانند دیگر جاذبههای گردشگری اروپا بالا است.
آمستردام؛ کانون جیببُری در هلندمنطقه معروف «رد لایت» در آمستردام، پایتخت هلند یکی از محبوبترین محلها برای گردشگرانی است که به این شهر سفر میکنند. این در حالی است که گردشگران در این محله از هر محله دیگری در کل هلند بیشتر در معرض خطر جیببُری هستند.
واقع شدن این محله در مرکز شهر بیشک در این امر بیتاثیر نیست. احتمالا یکی از دلایلی که مقامهای آمستردام به دنبال انتقال این محله به خارج از شهر هستند همین حضور جیببُرها است.
دیگر جاذبههای گردشگری هلند نیز که به عنوان محلهای پرخطر از نظر جیببُری شناخته میشوند هم در آمستردام واقع شدهاند. خانه آن فرانک، دختر نوجوانی که در دوران اشغال هلند به دست نازیها کشته شد نیز از جمله جاذبههای گردشگری است که خطر جیببُری در آن بالا است.
کارشناسان حوزه گردشگری به گردشگران توصیه میکنند که همواره مراقب اموال خود باشند و اشیاء گرانقیمت را در هتل یا محل اقامت باقی بگذارند.
کانال عصر ایران در تلگرام