Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: رويکرد اين اداره کل براي تهيه طرح هاي تفضيلي استفاده از نظرات شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهرها مي باشد زيرا معتقديم که زمان مشارکت شهرداري ها و شواهاي اسلامي شهرها براي تهيه و اجراي اين طرح ها فرا رسيده است.

به گزارش ايرنا، ` حجت الله غلامي ` روز سه شنبه در چهارمين اجلاس شوراي اسلامي استان اصفهان که در اداره کل راه و شهرسازي اين استان برگزار شد، افزود: اداره کل راه و شهرسازي استان اصفهان بنا ندارد که تهيه و اجراي اين طرح ها را به تنهايي انجام دهد و در اين پيوند از نظرات کارشناسان شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهرها استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: طرح هاي تفضيلي فرصتي را بوجود مي آورد تا آنچه در طرح هاي جامع شهرها ديده نشده، در اين طرح ها لحاظ شود.
مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان با بيان اينکه ` رويکرد اين اداره کل نسبت به اجراي طرح هاي تفضيلي همانند سابق نيست ` ، افزود: نگاه ما به اين نوع طرح ها، مساله محور است و اجراي اين طرح ها بايد از مشکلات شهرها بکاهد.
وي تصريح کرد: در تهيه اين طرح ها بايد کارهاي کارشناسي انجام و مشکلات شهرها شناسايي شود و پس از آن در راستاي نهايي شدن طرح تفضيلي گام برداريم.
غلامي اضافه کرد: طرح هاي تفضيلي شهرها بايد متناسب با ظرفيت شهرها تهيه و اجرا شود و اين طرح ها نبايد بگونه اي تهيه شود که مثلا ما ظرفيت هاي گردشگري شهرهاي استان را رها و طرح هاي توسعه صنعت را مدنظر قرار دهيم.
وي تاکيد کرد: ايجاد زيرساخت هاي صنعت گردشگري بايد در طرح هاي تفضيلي شهرهاي استان اصفهان لحاظ شود و رويکرد اداره کل راه و شهرسازي اين استان نيز بر اين اساس است.
مديرکل راه و شهرسازي اصفهان اضافه کرد: رويکرد ما اين است که طرح هاي جامع و تفضيلي شهرها نبايد بدون نظر شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهرها به شوراي عالي شهرسازي برود زيرا در غير اينصورت مشکلاتي براي شهرها بوجود خواهد آمد.
وي با بيان اينکه در تهيه طرح ها بايد مسائل کلان تا کوچک با فرآيند کارشناسي مورد بررسي قرار گيرد ادامه داد: به عنوان مثال در طرح قطار سريع السير اصفهان - تهران ، ايستگاههاي آن در خارج از شهرهاي اصفهان، قم و اصفهان قرار گرفته بود و مسافران زماني بيش از زماني که در اين مسير طي مي کردند براي رسيدن به ايستگاه صرف مي کردند.
غلامي ادامه داد: اما بنا به اصرار وزير راه و شهرسازي با اصلاحاتي که در بخشي از مسير طرح انجام شد، اکنون تمام ايستگاههاي قطار سريع السير اصفهان - تهران به قطارشهري شهرهاي اصفهان، قم و تهران متصل مي شوند و مسافران در کوتاهترين زمان به مرکز شهر دسترسي پيدا مي کنند.
وي بر برگزاري نشست هاي مشترک مسئولان راه و شهرسازي و شهرداري ها در شهرستان هاي استان اصفهان تاکيد کرد و گفت: بسياري از مشکلات مربوط حوزه راه و شهرسازي شهرستان ها را مي توانيم با برگزاري اين نشست هاي مشترک برطرف کنيم.
مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان با بيان اينکه طرح هاي جامع بسياري از شهرهاي استان اصفهان تهيه شده و تنها هشت شهر باقي مانده است، افزود: سعي خواهيم کرد تا پايان خرداد سال آينده طرح هاي جامع اين هشت شهر نيز تهيه شود.
استان اصفهان داراي 107 شهر است.
وي در ادامه به کمک هاي اين اداره کل به شهرداري هاي استان در سال جاري اشاره کرد و افزود: امسال مبلغ 27 ميليارد و 500 ميليون تومان از محل معافيت پرداخت عوارض صدور پروانه و 17 ميليارد تومان براي خدمات روبنايي مسکن مهر بين شهرداري هاي استان توزيع و پرداخت شده است.
وي ادامه داد: هر يک از شهرداري هاي استان اصفهان نيز که از محل 10 درصد تفکيکي ها طلبکار باشند و تا پايان سال مدارک خود را به اداره کل راه و شهرسازي اين استان ارائه دهند، مطالبات آنها تا پايان امسال پرداخت خواهد شد.
غلامي همچنين با اشاره به اينکه طي چهارسال گذشته اقدام هاي خوبي براي از بين بردن نقاط پرتصادف و حادثه خيز استان اصفهان انجام شده است، گفت: هدفگذاري ما اين است که تا پايان دولت دوازدهم تمام جاده هاي شهرستان هاي استان و مرکز استان 2 بانده شوند.
وي همچنين به اقدام هاي انجام شده براي بازسازي و ساخت راه هاي روستايي در سال جاري اشاره کرد و گفت: در اين پيوند در بسياري از روستاها کارهاي خوبي انجام شده است و در سال آينده نيز اين روند ادامه خواهد يافت.
مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان با اشاره به اينکه با تلاش نمايندگان استان اختصاص قير رايگان به استان ها از بودجه سال آينده حذف نشد، گفت: در سال آينده نيز قير رايگان براي بهسازي و ساخت راه هاي روستايي در اختيار شهرستان هاي استان قرار مي گيرد.
2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی