Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@01:46:14 GMT

هشدار قطر به آمریکا درباره لغو قرداد خرید 35 جنگنده اف-15

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۲۸۷۸

هشدار قطر به آمریکا درباره لغو قرداد خرید 35 جنگنده اف-15

قطر هشدار داده که در صورت تصمیم کنگره آمریکا در تحریم حامیان حماس، قرارداد کلان نظامی با آمریکا را لغو می‌کند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، قطر به کنگره آمریکا هشدار داده که در صورت تحریم حامیان حماس قرارداد چند میلیارد دلاری خرید جنگنده از این کشور را لغو می‌کند.

به نوشته وبگاه «المانیتور» قطر قرارداد 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیارد دلاری را با آمریکا در دسامبر برای خرید 36 فروند جنگنده «اف-15» منعقد کرد.

بر این اساس، سناتور جمهوریخواه «برایان مست» لایحه‌ای را به کنگره ارائه کرده که در صورت قانونی شدن، این قرارداد نظامی به خطر می‌افتد.

این لایحه به دولت ترامپ این امکان را می‌دهد تا فروش تجهیزات دفاعی و صادرات به این کشور را به حالت تعلیق در آورد . قطرنیز در نقطه مقابل اعلام کرده که این مسئله پیشرفت‌های دوجانبه اخیر در مبارزه با تروریسم را تهدید کرده و به طور بالقوه تاثیر منفی بر هزاران پرسنل نظامی آمریکا در قطر می‌گذارد.

المانتیور نوشت که این مسئله قرار است در سفر ما آینده «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به واشنگتن و در آستانه نشست کمپ دیوید مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که «آنتونی زینی» فرستاده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و «تیم لندرکنگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس امروز دوشنبه با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و در خصوص تنش در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس با وی گفت وگو کردند.

در این دیدار محمد بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر در امور سرمایه‌گذاری نیز حضور داشت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند